МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Як поставилась УЦР до більшовицького перевороту в Петрограді?а) визнала владу, створену більшовиками; +б) засудила переворот; в) саморозпустилась; г) проголосила незалежність України.
4. Період існування Центральної Ради: +а) березень 1917 р. – квітень 1918 р.; б) квітень 1917 р. – квітень 1918 р.; в) квітень 1918 р. – листопад 1918 р.; г) листопад 1918 р. – січень 1919 р. 5. Центральна Рада утворилась: +а) 4 березня 1917 р.; б) 10 квітня 1917 р.; в) 7 листопада 1917 р.; г) 25 червня 1917 р.
6. ІІ Універсал було проголошено: а) 27 лютого 1917 р.; б) 10 червня 1917 р.; +в) 3 липня 1917 р.; г) 7 листопада 1917 р.
7. У ІІ універсалі УЦР: а) самочинно проголошувала автономію України; +б) зобов’язувалася не проголошувати автономного устрою України до скликання Всеросійських Установчих зборів; в) питання про автономію України взагалі не ставила; г) проголосила незалежність України
8. Голова Центральної Ради: а) П.Скоропадський; б) В.Винниченко; в) С.Петлюра; + г) М.Грушевський.
9. Перший український уряд, утворений УЦР, називався: а) Раднарком; + б) Генеральний секретаріат; в) Народний секретаріат; г) Рада Міністрів.
10. Очолив уряд Центральної Ради: а) П.Скоропадський; + б) В.Винниченко; в) С.Петлюра; г) М.Грушевський.
11. Головними завданнями національно-демократичної революції в Україні у 1917 р. було (виберіть невірну відповідь): а) розв’язання питання державного самовизначення України; б) розв’язання аграрного питання; в) закінчення Першої світової війни; г) створення боєздатної національної армії.
12. Який документ проголосив автономію України у складі Російської держави: а) ІV універсал Центральної Ради; б) спеціальний указ Тимчасового уряду; +в) І універсал Центральної Ради; г) декрет більшовиків.
13. Згідно з ІІІ Універсалом поміщицьке землеволодіння: +а) перетворювалося на велике державне господарство; б) зберігалося; в) скасовувалося; +г) перетворювалося на кооперативні господарства.
14. ІІІ Універсал було проголошено: а) 27 лютого 1917 р.; б) 10 червня 1917 р.; в) 3 липня 1917 р.; + г) 7 листопада 1917 р.
15. Який з універсалів Центральної Ради проголосив державну незалежність УНР: а) перший; б) другий; в) третій; + г) четвертий.
16. І Універсал було проголошено: а) 27 лютого 1917 р.; + б) 10 червня 1917 р.; в) 3 липня 1917 р.; г) 7 листопада 1917 р.
17. ІV Універсал було проголошено: +а) 9 січня 1918 р.; б) 10 червня 1918 р.; в) 3 липня 1917 р.; г) 7 листопада 1917 р.
18. Вищі законодавчий та виконавчий органи Західноукраїнської Народної Республіки: а) Центральна Рада та Генеральний секретаріат; б) Рада міністрів та Національні збори; в) Директорія та Український конгрес; +г) Українська національна рада і Тимчасовий державний секретаріат.
19. Акт злуки УНР та ЗУНР було проголошено: +а) 22 січня 1919 р.; б) 4 грудня 1919 р.; в) 24 квітня 1920 р.; г) 18 березня 1921 р.
20. Серед причин падіння авторитету Центральної Ради в Україні навесні 1918 р.: а) домінування соціалістичних настроїв серед членів Центральної Ради; б) втрата соціальної основи внаслідок непослідовної соціально-економічної політики; в) введення російської мови як державної; г) послідовна політика на збереження національно-державної незалежності УНР.
21. 27 січня 1918 р. у Бресті був укладений договір між УНР та: +а) Німеччиною й Австро-Угорщиною; б) країнами Антанти; в) Радянською Росією; г) білогвардійцями.
22. Брест-Литовський мирний договір (1918 р.) передбачав: +а) встановлення кордонів між УНР і Австро-Угорщиною на дореволюційних кордонах Росії з Австро-Угорщиною, постачання Україною значної кількості продовольства, допомогу німецьких та австро-угорських військ у боротьбі з більшовиками при невтручанні у внутрішні справи УНР, надання УНР позики у 1 млрд. карбованців; б) збройну допомогу Німеччини Українській Державі у боротьбі з більшовиками, невтручання у її внутрішні справи, постачання значної кількості продовольства у Німеччину; в) окупацію України італійськими військами, поставку Україною значної кількості продовольства, встановлення дипломатичних відносин з державами Четверного союзу; г) збройну допомогу більшовикам, обмін військовополоненими, встановлення дипломатичних відносин, об’єднання Східної Галичини з Північною Буковиною і надання цьому новоутворенню автономії у складі Австро-Угорщини.
23. Офіційна назва держави П.Скоропадського: а) УНР; б) Директорія; +в) Українська держава ; г) Україна.
24. Період існування Гетьманату: а) березень 1917 р. – січень 1918 р.; б) січень 1918 р. – квітень 1918 р.; +в) квітень 1918 р. – листопад 1918 р.; г) листопад 1918 р. – січень 1919 р.
25. Уряд гетьмана П.Скоропадського досяг найбільших успіхів: +а) у зовнішній політиці; б) в аграрній політиці; в) у будівництві збройних сил; +г) у національно-культурному будівництві.
26. Гетьманський уряд П.Скоропадського у промисловості: =а) продовжував реформаторський курс Центральної Ради, спрямований на введення „державного контролю” над виробництвом та розподілом; б) захищаючи інтереси робітників, підтвердив всі соціальні гарантії, надані їм Центральною Радою: 8-годинний робочий день, право на створення власних організацій, мінімальний рівень заробітної платні, право на страйки та мітинги тощо; в) започаткував переведення промисловості на соціалістичні підвалини господарювання; =г) відновив старі порядки в промисловості, повернув націоналізовані підприємства колишнім власникам, значно обмежив права робітників.
27. Швидким успіхам у своїй діяльності гетьманський уряд П.Скоропадського завдячував: а) допомозі Німеччини – застосуванню насильницьких методів наведення порядку та дисципліни; б) значному авторитетові серед населення України; в) тому, що зробив ставку на реалізацію виголошеної Центральною Радою соціально економічної програми, яка користувалася підтримкою населення України; г) підтримці російського більшовицького уряду.
28. Першим президентом Української академії наук у 1918 р. став: а) М.Василенко; + б) В.Вернадський; в) М.Чубинський; г) М.Грушевський.
29. ЗУНР проголошено у: а) березні 1917 р.; +б) листопаді 1918 р.; в) січні 1919 р.; г) червні 1919 р. 30. ЗУНР довелось вести збройну боротьбу за свою незалежність із: а) Росією; + б) Польщею; в) Угорщиною; г) Німеччиною.
31. Противниками Директорії УНР у 1919 р. були: а) радянська Росія, Добровольча армія генерала Денікіна, Німеччина, Румунія; +б) радянська Росія, Добровольча армія генерала Денікіна, Антанта, Румунія; в) Добровольча армія генерала Денікіна, радянська Росія, Польща; г) Німеччина, Румунія, Польща.
32. Лідерами Директорії були: а) С.Петлюра та М.Грушевський; +б) В.Винниченко та С.Петлюра; в) М.Грушевський та В.Винниченко; г) М.Грушевський та М.Шаповал.
33. УНР була проголошена у: +а) першим універаслом; б) другим універаслом; в) третім універаслом; г) четвертим універаслом.
34. У квітні 1920 р. був підписаний Варшавський договір між: +а) урядами УНР та Польщі; б) урядами УНР та радянської Росії; в) урядами радянської України та Польщі; г) урядами радянської України та радянської Росії.
35. Ризький мир (березень 1921 р.) був підписаний між: +а) Польщею, Радянською Росією та Радянською Україною; б) Польщею та ЗУНР; в) Польщею та УНР; г) Радянською Україною та УНР. 36. СРСР було створено у: а) 15 листопада 1919; б) 25 жовтня 1920 р.; +в) 30 грудня 1922 р.; г) 31 січня 1923 р.
37. Політика більшовиків, що мала такі напрямки: націоналізація всіх підприємств, заборона свободи торгівлі, згортання грошового обігу, установлення державного контролю над виробництвом, уведення продрозверстки, запровадження загальної трудової поминності – це: а) НЕП; +б) "воєнний комунізм"; в) індустріалізація; г) колективізація.
38. У 1921-1923 рр. голодуючі губернії України: а) були звільнені від продподатку; б) отримували допомогу з Поволжя; в) не були звільнені від продподатку; г) отримували допомогу із Центральної Росії.
39. НЕП було запроваджено із: а) 1919 р.; б) 1920 р.; + в) 1921 р.; г) 1923 р.
40. Роком великого перелому називають: а) 1927 р.; б) 1928 р.; +в) 1929 р.; г) 1930 р.
41. НЕП забезпечив плюралізм в таких сферах життя: а) економіка; б) політика; в) культура; г) ідеологія. 42. Концентрація фінансових та організаційних зусиль на розвитку важкої промисловості з метою перетворення УСРР в індустріально розвинену країну – мета політики: +а) індустріалізації; б) НЕПу; в) „воєнного комунізму”; г) колективізації.
43. Нова економічна політика (НЕП): +а) забезпечила швидку відбудову зруйнованого війною господарства; б) лише частково на основі товарно-грошових відносин забезпечила зв’язок між промисловістю і дрібнотоварним сільським господарством; в) не мала істотних результатів у відбудові господарства; г) піднесла міжнародний престиж Радянської держави. 44. Процес входження України до складу СРСР повністю завершується: а) у кінці грудня 1920 р.; + б) 30 грудня 1922 р.; в) у січні 1924 р.; г) у травні 1925 р.
45. Курс на українізацію було проголошено: а) у 1922 р.; + б) у 1923 р.; в) у 1925 р.; г) у 1927 р. 46. Політика українізації в Україні передбачала: +а) запровадження навчання, організацію культосвітніх закладів, видання книг, газет та журналів українською мовою. Підготовку, виховання і висування кадрів української національності, передусім у партійні та державні органи. Створення передумов для всебічного культурного розвитку національних меншин, що проживають в Україні; б) добровільне вивчення у школах російської мови. Запровадження навчання, організацію культосвітніх закладів, видання книг, газет та журналів українською мовою. Підготовку і висування кадрів української національності, передусім у партійні та державні органи. Запровадження діловодства у державному апараті українською мовою; в) запровадження української мови як державної мови. Підготовку і висування кадрів української національності, передусім у партійні та державні органи. Запровадження навчання, організацію культосвітніх закладів, видання книг, газет та журналів українською мовою; г) створення передумов для всебічного культурного розвитку національних меншин, що проживають в Росії. Добровільне вивчення у школах російської мови. Запровадження навчання, організацію культосвітніх закладів, видання книг, газет та журналів.
47. Більшовики вважали завданням політики „українізації”: +а) утвердження національної свідомості і державного патріотизму серед українських громадян; б) перебудову культури в Україні на ідеологічних засадах марксизму; в) розбудову української державності та її незалежності; г) поширення культурного доробку українських митців в інших радянських республіках.
48. Курс на індустріалізацію було проголошено: +а) у 1925 р.; б) у 1927 р.; в) у 1929 р.; г) у 1930 р.
49. Головні пріоритети в ході індустріалізації надавалися: а) легкій промисловості, сільському господарству та індивідуальній праці; +б) важкій промисловості, сільському господарству та колективній праці; в) важкій промисловості та колективній праці; г) сільському господарству та індивідуальній праці.
50. Джерелами сталінської індустріалізації були: а) перекачування коштів із сільського господарства і легкої промисловості. Вилучення коштів у населення через примусові державні позики. Кошти, одержані за рахунок масового продажу спиртних напоїв; б) продаж культурних цінностей за кордон. Вилучення грошей та цінностей у непманів. Експлуатація селян і робітників, використання дешевої робочої сили в’язнів. Експорт товарів за демпінговими цінами. Зарубіжні кредити; +в) перекачування коштів із сільського господарства і легкої промисловості. Експлуатація селян та робітників, використання дешевої робочої сили в’язнів. „П’яні” гроші. Продаж культурних цінностей за кордон. Експорт товарів за демпінговими цінами; г) вилучення коштів у населення через примусові державні позики. Вилучення грошей та цінностей у непманів. Розвиток легкої та харчової промисловості. Зарубіжні кредити.
51. В Україні в роки індустріалізації першочерговий розвиток отримали такі галузі: а) енергетика та легка промисловість; б) видобувні галузі, енергетика та металургія; в) харчова та легка промисловість; г) харчова промисловість та машинобудування.
52. У роки перших п’ятирічок велика промисловість України: а) контролювалася урядом республіки; б) перебувала, як правило, у приватній власності; в) перейшла в підпорядкування загальносоюзних наркоматів; г) частково контролювалася іноземними фірмами.
53. Найхарактернішою рисою розвитку культури в УСРР була її: а) гуманістична спрямованість; б) відкритість для впливу різних ідеологій; в) заідеологізованість; г) увага до національного колориту.
54. Курс на колективізацію було проголошено: а) у 1925 р.; б) у 1927 р.; +в) у 1929 р.; г) у 1930 р.
55. Насильницька суцільна колективізація українського села розпочалася: а) у 1927 р.; б) у 1928 р.; +в) у 1929 р.; г) у 1930 р.
56. Голодомор в Україні припадає на: а) 1930-1932 рр.; б) 1932-1934 рр.; в) 1930-1934 рр.; + г) 1932-1933 рр.
57. Визначте причини голоду 30-х років: а) посуха, недорід, труднощі у збиранні врожаю внаслідок організаційних змін при колективізації; +б) голод був штучно викликаний тим, щоб придушити опір селянства політиці комуністичного режиму і особисто Й.Сталіна, й полягав у насильницькій колективізації та розкуркуленні, вилучені продовольства у селян; в) шкідництво „ворогів народу”, продаж продовольства за кордон, посуха; г) голод був штучно викликаний тим, щоб придушити опір робітників щодо реалізації політики індустріалізації та прийняття першого п’ятирічного плану.
58. У 1930-1932 рр. українське селянство: а) з ентузіазмом включилося в процес колективізації; б) наділялося правом вибору; в) вороже поставилося до колективізації; г) байдуже поставилося до більшовицьких планів.
59. Політика, яка допускала лібералізацію в с/г, легкій промисловості та торгівлі, однак давала змогу радянській владі зберігати „командні” позиції у важкій промисловості, транспорті, банківській справі, кадровій політиці – це: а) НЕП; б) індустріалізації; в) „воєнного комунізму”; + г) колективізації.
Читайте також:
|
||||||||
|