МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Завдання 9.Тема: Розв’язання оптимізаційних задач. Умова: скласти табличний документ для розв’язання задачі: побудувати економетричну модель доцільності інвестицій у проекти, які фінансуються з бюджету при заданих початкових даних:
Розв’язання.Модель, яка описує залежність попиту на продукцію від її ціни та суми доходів покупців, має вигляд , де – шукані константи, – змінні. Формулу для знаходження вектора оцінок b запишемо наступним чином: , де – вектор оцінок. Застосуємо матричну форму для визначення оцінок . – матриця пояснювальних змінних, доповнена стовпцем одиниць, – транспонована матриця пояснювальних змінних, . Значення елементів початкової матриці ввести у діапазон комірок A9:С14, матрицю пояснювальних змінних – у діапазон комірок A19:C24. Для отримання транспонованої матриці пояснювальних змінних виділити діапазон комірок E8:J10, у якому будуть обчислені її елементи. Далі у рядок формулввести вираз =TRANSPOSE(A19:C24) і, утримуючи натисненими клавіші Shift та Ctrl, натиснути клавішу Enter (курсор повинен знаходитись у рядку формул). Обчислення добутку матриць XT*X проведемо аналогічним чиним, використовуючи функцію MMULT(E8:J10;A19:C24), а результат записати у діапазоні комірок E14:G16. У діапазоні комірок I14:K16 обчислити значення елементів оберненої матриці (XT*X), використавши функцію MINVERSE(E14:G16). Результат обчислення добутку матриць (XT*X)-1*XT отримати у діапазоні комірок F20:K22, використавши функцію MMULT(I14:K16;E8:J10). Отриману матрицю помножити на вектор результуючої змінної Y, значення елементів якого розташовані у діапазоні комірок A9:A14. Виділити діапазон комірок G25:G27, у якому буде розташовано результат, у рядок формулввести вираз =МMULT(F20:K22;A9:A14) і, утримуючи натисненими клавіші Shift та Ctrl, натиснути клавішу Enter (курсор повинен знаходитись у рядку формул).
Табличний документ набуде вигляду: Модель, яка описує залежність попиту на продукцію від її ціни та доходів покупців, має вигляд . Рекомендована література 1. Пономаренко В.С., Пушкар О.І., Журавльова І.В., Мінухін С.В. Проектування інформаційних систем // Посібник. – Київ. – Академія. – 2002. – 486с. 2. Бабій С.В., Дуда М.О., Муравський В.В., Сосульський І.М., Цебрій Л.М. Проектування інформаційних систем в електронних таблицях // Навчальний посібник. – Тернопіль. – 2003. – 40 с. 3. Гром’як Р.С., Дуда М.О., Литвин І.С., Недашковський М.О., Телейко А.Б. Методичний посібник для розв’язку економічних завдань за допомогою програми Microsoft Excel. –Тернопіль. – 2001. – 34 с. 4. Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка // Навчально–методичний посібник. – Київ. – 2002. – 534 с. 5. Беспалов В.М. Інформатика для економістів // Навчальний посібник. – Київ: ЦУЛ. –2003. – 787 с. 6. Левина Н.С., Харджиева С.В., Цветкова А.Л.. MS Excel и MS Project в решении экономических задач. – М.: Салон–Пресс. – 2006. – 111 с.
СМП “Тайп” 46004, м. Тернопіль, вул. Чернівецька 44б, тел. (0352)5275000, телефон–факс (03500)526161, e-mail: taip@ukrnet.net.ua
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|