Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання 9.

Тема: Розв’язання оптимізаційних задач.

Умова: скласти табличний документ для розв’язання задачі: побудувати економетричну модель доцільності інвестицій у проекти, які фінансуються з бюджету при заданих початкових даних:

Y
X2
X3

Розв’язання.Модель, яка описує залежність попиту на продукцію від її ціни та суми доходів покупців, має вигляд , де – шукані константи, – змінні. Формулу для знаходження вектора оцінок b запишемо наступним чином: , де – вектор оцінок.

Застосуємо матричну форму для визначення оцінок .

– матриця пояснювальних змінних, доповнена стовпцем одиниць,

– транспонована матриця пояснювальних змінних, .

Значення елементів початкової матриці ввести у діапазон комірок A9:С14, матрицю пояснювальних змінних – у діапазон комірок A19:C24.

Для отримання транспонованої матриці пояснювальних змінних виділити діапазон комірок E8:J10, у якому будуть обчислені її елементи. Далі у рядок формулввести вираз =TRANSPOSE(A19:C24) і, утримуючи натисненими клавіші Shift та Ctrl, натиснути клавішу Enter (курсор повинен знаходитись у рядку формул).

Обчислення добутку матриць XT*X проведемо аналогічним чиним, використовуючи функцію MMULT(E8:J10;A19:C24), а результат записати у діапазоні комірок E14:G16.

У діапазоні комірок I14:K16 обчислити значення елементів оберненої матриці (XT*X), використавши функцію MINVERSE(E14:G16).

Результат обчислення добутку матриць (XT*X)-1*XT отримати у діапазоні комірок F20:K22, використавши функцію MMULT(I14:K16;E8:J10).

Отриману матрицю помножити на вектор результуючої змінної Y, значення елементів якого розташовані у діапазоні комірок A9:A14. Виділити діапазон комірок G25:G27, у якому буде розташовано результат, у рядок формулввести вираз =МMULT(F20:K22;A9:A14) і, утримуючи натисненими клавіші Shift та Ctrl, натиснути клавішу Enter (курсор повинен знаходитись у рядку формул).

 


Табличний документ набуде вигляду:

Модель, яка описує залежність попиту на продукцію від її ціни та доходів покупців, має вигляд .

Рекомендована література

1. Пономаренко В.С., Пушкар О.І., Журавльова І.В., Мінухін С.В. Проектування інформаційних систем // Посібник. – Київ. – Академія. – 2002. – 486с.

2. Бабій С.В., Дуда М.О., Муравський В.В., Сосульський І.М., Цебрій Л.М. Проектування інформаційних систем в електронних таблицях // Навчальний посібник. – Тернопіль. – 2003. – 40 с.

3. Гром’як Р.С., Дуда М.О., Литвин І.С., Недашковський М.О., Телейко А.Б. Методичний посібник для розв’язку економічних завдань за допомогою програми Microsoft Excel. –Тернопіль. – 2001. – 34 с.

4. Клименко О.Ф., Головко Н.Р., Шарапов О.Д. Інформатика та комп’ютерна техніка // Навчально–методичний посібник. – Київ. – 2002. – 534 с.

5. Беспалов В.М. Інформатика для економістів // Навчальний посібник. – Київ: ЦУЛ. –2003. – 787 с.

6. Левина Н.С., Харджиева С.В., Цветкова А.Л.. MS Excel и MS Project в решении экономических задач. – М.: Салон–Пресс. – 2006. – 111 с.

 

 

СМП “Тайп”

46004, м. Тернопіль, вул. Чернівецька 44б,

тел. (0352)5275000, телефон–факс (03500)526161,

e-mail: taip@ukrnet.net.ua





Переглядів: 362

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 7. | II. Answer the following questions.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.