Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика розкриття змісту дії множення.

Початкове ознайомлення з дією множення відбувається в 2 класі у 2 півріччі 4-річної початкової школи.

У світовій методиці існують різні підходи до введення дії множення. Так, західноєвропейська методика пропонує знайомитися з дією множення на основі Декартового добутку множин, тобто методом утворення всіх можливих пар з двох скінчених множин, які не мають спільних елементів, таким чином, що перший елемент належить першій множині, а другий - другій множині.

Так, наприклад, у німецькій школі вчитель дає завдання: одягнути ляльку в плаття і берет (плаття (голубе, жовте, червоне}; берет{синій білий}).

Учні утворюють всі можливі варіанти:{(г;с),(г;б),(ж;с),(ж;б).(ч;с),(ч;б)} 3*2=6.

У наших школах прийнято розкривати зміст дії множення на основі додавання однакових

доданків. На уроці ілюструється задача, яка має таку умову: «На кожній з п'яти рук піднято вгору 2

пальчики, скільки всього пальчиків піднято вгору?»


 

1 рука - 2 пальці, 5 рук - ?

Задачу розв'язують безпосереднім перелічуванням, а пізніше, за вказівкою вчителя, дією, яку можуть учні виконати: 2+2+2+2+2"= 10.

Учні розглядають суму. У цій сумі 5 доданків, кожен з яких дорівнює 2. Вчитель повідомляє, що додавання однакових доданків називається множенням. Суму однакових доданків 2+2+2+2+2=10 записують так:: 2'5=10. У цьому прикладі перше число (число2) є тим, яке у сумі було доданком, а друге (число5) показує, скільки разів перше число (число2) взято доданком. Крапка між числами - це знак множення.

Учнів навчають читати рівності, що вміщують дію множення, різними способами:

1. 2 помножити на 5 дорівнює 10;

2. 2 збільшити в 5 разів дорівнює 10;

3. число2 взяти доданком 5 разів рівне 10;

4. перший множник 2, другий множник 5, добуток 10;

5. добуток чисел 2 і 5 рівний 10.

При ознайомленні з компонентами і результатами дії множення доцільно вивісити таку таблицю:

МНОЖЕННЯ

2 • 5 = 10

перший множник другий множник
2*5-добуток

На початкових етапах результати дії множення знаходять безпосереднім додаванням однакових доданків. Для засвоєння змісту дії множення пропонується система вправ такого типу:

1. Запишіть який-небудь приклад на додавання одноцифрового числа, а потім замініть його прикладом множення. Поясніть, що означає кожне число у прикладі на множення.

5+5+5+5-5*4.

2. Замініть приклад на множення 3*5 прикладом додавання: 3*5=3+3- 3+3+3.

3. Вправи ускладненої структури на заміну частини виразів дією множення: 3+3+13=3*2+13;

4+4+4+44=4*3+44.

4. Складіть і розв'яжіть за малюнком задачу.

Розв'язання задачі учні записують за допомогою додавання і множення.

Теоретичною основою дії множення є об'єднання скінчених рівно потужних множин, для яких відома потужність і кількість.

Після засвоєння змісту дії множення в системі уроків вивчаються табличні прийоми множення./

Розглянемо методику на складанні таблиці множення числа 2. Перед складанням таблиці проводиться підготовча робота, де учні розглядають, наприклад,
приклад 2*4=8. Що показує другий множник? Як перевірити відповідь?

Далі пояснюється сам процес складання таблиці множення числа 2.

Знаходити добуток за допомогою додавання незручно. Потрібно скласти і вивчити результати множення числа 2 на числа 2,3,4,5,6,7,8,9, тобто скласти таблицю множення числа 2.

Скільки буде 2*2? (4). Чому? (2+2=4). Скільки буде 2*3? (6). Чому? (2+2+2=6).

Таблицю числа 2 наведено в підручнику. Перевіримо кожний результат таблиці самостійно,
користуючись наведеними прикладами.

Таблиця множення числа 2.

2+2 2*2=4

2+2+2+2 2*3=6

2+2+2+2+2 2*4=8

2.-2+2+2+2+2 2*6=12

2+2+2+2+2+2+2 2*7=14

2+2+2+2+2+2+2+2 2*8=16

2+2+2+2+2+2+2+2+2 2*9-18

Для засвоєння таблиць множення числа 2 використовують такі зміни : 1) завдання, які з безпосереднім використовуванням таблиці множення числа 2;

2) вправи на відтворення таблиці множення числа 2;

3) вправи на використання знань табличних результатів та завдання на складання і розв'язування
задач.

Це зокрема, такі вправи:

1, завдання що використовуються за таблицею;

1) користуючись таблицею, розв’яжіть такі приклади:

2*5-10 ; 2*7-7; 2*7-5 ;

2) користуючись таблицею, розв'яжіть задачу. 2. Вправи на відтворення таблиці.

1) прочитайте таблицю множення числа 2, поясніть, як дізнатись, що 2*6=12;

2) прочитайте таблицю множення числа 2, поданим записом '.___ ___________

3)прочитайте таблицю множення числа 2, користуючись таким записом :

2*

3) складіть таблицю множення числа 2 напам'ять;

4) скажіть напам'ять таблицю числа 2, починаючи з більшого числа ( 2*9, 2*8і т.д.)

5) вибірково назвіть табличні результати (2*5-? 2*9-? )

6) назвіть тільки результати таблиці множення числа 2 ( 4,6,8.... 19)

3. Вправи на використання табличних результатів;

1) розгляньте запис і поясніть розв'язане ;

2*7+5=*
2*7=14; 14+5=19;

2) запишіть коротше і знайдіть значення виразів ;

2+2+2+2+9; 2+2+2+2+2-7 •

3) знайдіть значення виразів ;

2*9+5 ; 2*7-8 ; 2*3-6 ;

4) порівняйте вирази;

2*9*12 ; 2*7*2*7 ; 2*6*6*6 ;

5) складіть і розв'яжіть задачі;




Переглядів: 2986

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розкриття змісту дії віднімання. | Зміст дії ділення .

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.