Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Write a sentence about each problem using I wish or if only and the word in brackets.

1) People leave the tap running all the time. (turn off)

2) Your brother is very angry. (calm down)

3) The people next door have their TV on very loud. (turn down)

4) Too much rubbish is thrown away. (recycle)

5) People hurt animals for sport. (stop)

6) Your friend keeps complaining about everything all the time. (stop)

7) It doesn’t rain enough. (more)

8) The postman hasn’t arrived and I’m waiting for an important letter. (arrive)

9) Your favorite football team has lost every match so far. (win)

Writing Activity

Read the following letter, then rewrite it using wishes and conditionals.

 

Dear Anyone,

I am on an island somewhere in the Pacific Ocean. I’ve been here for a week. I lost my watch in the sea so I don’t know what time it is. Going on that cruise was the worst thing I’ve ever done. I’m not a good swimmer so I couldn’t reach the lifeboat when the ship sank. I’ve thought about making a raft to sail away from the island, but I don’t know which way to go. There is no one to talk to here. I feel so lonely! I haven’t got a walkman so I can’t listen to music. The only thing to eat is fish and I don’t like fish! I didn’t bring a knife with me so I can’t build a shelter. I hope someone will find me soon!

 

Oral Activity

The students in two teams read the text and in turn make Conditionals. Each correct sentence gets 1 point.

 

One night Paul was bored so he decided to go to the cinema. But the cinema was full because the film was very popular. Paul’s friend lives near the cinema so he went to visit him. When he arrived, he heard his friend shouting for help. The door was open so Paul was able to get into the house. His friend has been painting and had fallen off the step-ladder. His leg was broken so he couldn’t move. It was lucky that the cinema was full and Paul called round on him.

 

Teacher: If Paul hadn’t been bored, he wouldn’t have decided to go to the cinema.

Team A S1: If the film hadn’t been popular, the cinema wouldn’t have been full. etc.

 

 

PROGRESS TEST

 

Choose the correct answer.

1) If she … not so slowly she would enjoy the party.

A) were B) is C) will be

2) If you … my library book I will have to buy a new one.

A) will lose B) lost C) loose

3) If she … you were in hospital she would have visited you.

A) had known B) knew C) would have known

4) I wish I … rich.

A) would be B) were C) had been

5) I wish I … his opinion before.

A) would know B) had known C) knew

6) I wish I … to the Tower when I was in London.

A) had gone B) went C) would go

7) I wish I … much yesterday.

A) didn't eat B) hadn't eaten C) were not eating

8) If she … not so slowly she would enjoy the party.

A) were B) is C) will be



Переглядів: 2119

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Put the verbs in brackets into the appropriate form. | Match the two parts of the sentences.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.