МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Додаткова література1. Бабич Н.Д. Фразеологізми в мовленні учнів // Українська мова та література в школі. – 1985. – № 9. – С. 43-47. 2. Войтюк Надія. Дихотомія „серце – розум” у фразеологічній системі української мови // Дивослово. – 2004. – № 10. – С. 37-38. 3. Герасимчук Валентина. Власні імена в українських фразеологізмах // Дивослово. – 2005. – № 4. – С. 43-47. 4. Гребницький Г. Формування в учнів мовленнєвих умінь засобами фразеології // Українська мова та література в школі. – 2001. – № 5. – С. 5‑8. 5. Коваль А.П. Практична стилістика сучасної української мови. – К., 1978. – С. 111-130. 6. Кучерук Оксана. Образна природа семантики кольороназв в українських фразеологізмах // Дивослово. – 2006. – № 12. – С. 40-42. 7. Теклюк В. Фразеологізми як синтаксичні одиниці в публіцистиці // Дивослово. – 2002. – № 1. – С. 14-16. 8. Ужченко В.Д. Весільні фразеологізми // Українська мова та література в школі. – 1991. – № 5. – С. 86-89. 9. Ярчук Н. Реалізація функціонально-комунікативного підходу до вивчення фразеології у середніх навчальних закладах нового типу // Українська мова та література в школі. – 2001. – № 4. – С. 28-31. Завдання Виконати вправи: Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова: Збірник вправ. – К., 1995. – С. 56-57, впр. № 137, 138. Практичні заняття № 8-9 Тема: Словотворення(4 год.) План 1. Структурні ознаки слова. 2. Морфологічна і твірна основи слова. 3. Похідна і непохідна основи. 4. Словотворчі засоби в українській мові. 5. Способи словотворення: а) морфологічний спосіб та його типи (афіксація, безафіксне словотворення, основоскладання, абревіація); б) неморфологічні способи словотворення (лексико-семантичний, лексико-синтаксичний, морфолого-синтаксичний). 6. Словотвірний аналіз слова. Основна література: 1. Каспришин З.О. Складні випадки словотвірного аналізу // УМЛШ. – 1989. – № 11. – С. 53-58. 2. Кващук А. Будова слова в українській мові (у завданнях) // УМЛШ. – 2002. – № 7. – С. 39-42. 3. Кващук Анатолій. Будова слова в українській мові (у запитаннях та відповідях) // УМЛШ. – 2004. – № 4. – С. 65-68. 4. Передрій Ганна. Вивчення складних питань шкільного словотвору // Дивослово. – 2004. – № 2. – С. 29-35. 5. Сікорська З.С. Українсько-російський словотворчий словник. – К.: Освіта, 1995. 6. Сучасна українська мова / За ред. М.Я. Плющ. – К., 1994. – С. 150-160. 7. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 103‑110. 8. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 275-284. Додаткова література: 1. Горпинич В.О. Будова слова і словотвір. – К., 1977. – С. 80-96. 2. Кравченко М.В. Морфологічні явища і словотвірна структура слова // УМЛШ. – 1984. – №6. – С. 51-53. 3. Сікорська З.С. Морфемний аналіз слова // УМЛШ. – 1984. – № 8. – С. 44‑48. 4. Чемоніна Л. Наступність і перспективність у засвоєнні школярами словотворчих понять // УМЛШ. – 2007. – № 1. – С. 5-9. 5. Шевчук О.С. Стилістичні функції словотворчих засобів // УМЛШ. – 1987. – № 5. – С. 30-36. Виконати вправи: 1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 60, 62. – Впр. № 144, 157. Практичне заняття № 10 Тема: Граматика. Морфологія (вступ) План 1. Граматичні значення слів. 2. Способи та мовні засоби вираження граматичних значень в українській мові. 3. Граматична форма слова і граматична категорія. 4. Морфологічна будова слова. Основні типи морфем (кореневі і афіксальні морфеми, з вільним і зв’язаним значенням, омонімічні і синонімічні, позитивні і негативні). 5. Словозміна і формотворення. 6. Зміни в морфологічній будові слова (опрощення і перерозклад). 7. Морфемний і словотворчий аналіз слів. Основна література: 1. Вільчинська Т. Морфемний і словотвірний аналіз у школі // Дивослово. – 2003. – № 6. – С. 22-23. 2. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 125-133. 3. Дорошенко С.І. Співвідношення наукової і шкільної граматики // УМЛШ. – 1992. – № 2. 4. Мовчун А. Етимологія граматичних термінів // Дивослово. – 2000. – № 7. – С. 24-26. 5. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К., 1994. – С. 140-148, 188-192. 6. Полюга Л.М. Морфемний словник. – К., 1983. – 464 с. 7. Полюга Л.М. Словник українських морфем. – Львів: Світ, 2001. – 448 с. Додаткова література: 1. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 181-194. Виконати вправи: 1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 60-62. – Впр. № 148, 152, 154.
|
||||||||
|