Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІІ. Основні школи права

Праворозумінняє виразом різноманітних правових поглядів, суджень і оцінок, існування яких і стало базисом для формування відповідних шкіл права, основними серед яких є:

Ø Природна школа права (отримала завершену форму в період буржуазних революцій ХVІІ – ХVІІІ ст.ст.)

Представники: античні мислителі – Геракліт, Протагор, Сократ, Арістотель та інші; Гуго Гроцій, Спіноза, Монтеск’є, Кант, Гегель, Моль, Гоббс, Локк, Радищев, Десницький, Неволін, Редькін, Чичерін, Новгородцев та інші.

Базисні положення (ідеї):

ü Джерелом права є людська особистість, людська природа.

ü Виразом природного (наддержавного) права є невід’ємні права людини (на життя, свободу, власність, рівність, безпеку).

Ø Історична школа права (виникла в кінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст.ст.)

Представники: Савін’ї, Пухта, Гуго, Загоскін, Ковалевський, Виноградов, Владимирський-Буданов, Поллок, Пост та інші.

Базисні положення (ідеї):

ü Право є результатом історичного розвитку суспільства.

ü Право розвивається разом із життям народу, відображаючи його національні і культурні особливості.

Ø Психологічна школа права (ХХ ст.)

Представники: Петражицький, Росс, Рейснер, Кнапп, Бірлінг, Тард, Лундштед, Джонсон та інші.

Базисні положення (ідеї):

ü Право – це складний емоційно-психологічний процес (інтуїтивне право), тобто джерелом права є емоції людини.

ü Розвиток права визначає психологія людини, оскільки право є результатом самовизначення особи у суспільстві.

ü Норми права впливають на життя суспільства через правосвідомість його членів.

Ø Соціологічна школа права (ХХ ст.)

Представники: Ерліх, Дюгі, Оріу, Холмс, Паунд, Левелін, Френк, Жені, Муромцев, Дністрянський та інші.

Базисні положення (ідеї):

ü Джерелом права є суспільні відносини, без реалізації в правовідносинах законодавчі норми є недієвими.

ü Норму права формує юридична практика, передусім діяльність суддів.

Ø Нормативістська та аналітична школи права (неопозитивістські школи - ХХ ст.)

Представники: засновник нормативістської – Кельзен, засновник аналітичної – Харт.

Базисні положення (ідеї):

ü Право і закон – поняття тотожні.

ü Право – це офіційно встановлене правило поведінки, виконання якого забезпечується примусовою силою держави.

ü Основною ознакою права є формальна визначеність.

ü Державно-владний характер права посилює його регулятивний потенціал.

Ø Інтегративна школа права (сформувалась в останні роки ХХ ст.)

Засновник: Джером Холд.

Базисні положення (ідеї):

ü Необхідність об’єднання досягнень різноманітних правових концепцій з метою всебічного дослідження права.




Переглядів: 4026

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6: Проблеми праворозуміння. | ІІІ. Етапи розвитку вітчизняного праворозуміння упродовж ХХ ст

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.