МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
CONTENTSПРЕДИСЛОВИЕ.. 3 PART I GRAMMAR HISTORY.. 3 R. Lowth. 3 “A Short Introduction tо English Grammar”. 3 R. Lowth. 3 “A Short Introduction tо English Grammar”. 3 SYNTAX.. 3 R. Lowth. 3 “A Short Introduction tо English Grammar”. 3 CASE.. 3 L. Murrey. 3 “English Grammar Adapted tо Different Classes of Learners”. 3 A GENERAL VIEW OF THE PARTS OF SPEECH.. 3 H. Sweet 3 “A New English Grammar” Part I. 3 PARTS OF SPEECH.. 3 O. Jespersen. 3 “The Philosophy of Grammar”. 3 GRAMMAR AND DICTIONARY.. 3 O. Jespersen. 3 “The Philosophy of Grammar”. 3 THE THREE RANKS. 3 H. Whitehall 3 “Structural Essentials of English”. 3 THE VERB AND ITS HELPERS. 3 PART II MORPHOLOGY THE NOUN: KINDS OF NОUNS. 3 THE PARSING OF NOUNS AND SYNTAX.. 3 EXERCISES: 3 THE KINDS OF NOUNS. 3 Grammatical Categories of the Noun. 3 THE GENDER.. 3 Carol Cohn. 3 “Wars, Wimps And Women: Talking Gender And Thinking War”. 3 GENDER-FREE/GENDER-FAIR/GENDER-SPECIFIC.. 3 GENERIC/PSEUDOGENERIC.. 3 SEX AND GENDER.. 3 GENDER ROLE WORDS. 3 Categories of the Noun.. 3 THE NUMBER.. 3 PECULIAR PLURALS: ORIGIN AND USES. 3 MISCELLANEOUS EXERCISES. 3 THE CASE.. 3 PART III THE VERB.. 3 CONJUGATION OF VERBS. 3 VOICE.. 3 FINITE MOODS. 3 TENSES IN THE FINITE MOODS. 3 NON-FINITE VERBS. 3 COMPLEMENT OF A VERB.. 3 FINITE VERB AND SUBJECT.. 3 THE PARSING OF INFINITIVES. 3 THE PARSING OF PARTICIPLES. 3 THE PARSING OF GERUNDS. 3 THE FREE USE OF FORMS. 3 I. ADVERBIAL CLAUSES OF UNREAL CONDITION.. 3 II. SIMPLE SENTENCES WITH THE STRUCTURE OF ADVERBIAL CLAUSES OF CONDITION 3 III. SET EXPRESSIONS USED TO DENOTE UNREALITY.. 3 PART IV THE ADJECTIVE.. 3 GRAMMATICAL CHARACTERISTICS OF QUALITATIVE ADJECTIVES 3 GRAMMATICAL CHARACTERISTICS OF RELATIVE ADJECTIVES 3 DEGREES OF COMPARISON.. 3 THE COMPARATIVE AND THE SUPERLATIVE.. 3 DEGREES: TWO WAYS OF THEIR FORMATION 3 SPELLING RULES. 3 IRREGULAR FORMS OF COMPARISON.. 3 SUBSTANTIVIZATION OF ADJECTIVES. 3 WHOLY SUBSTANTIVIZED ADJECTIVES. 3 PARTIALLY SUBSTANTIVIZED ADJECTIVES. 3 PART V ADVERB.. 3 THREE KINDS OF ADVERBS. 3 COMPARISONS OF ADVERBS. 3 THE FORMS OF ADVERBS. 3 PART IV SYNTAX.. 3 SENTENCES: SIMPLE, MULTIPLE, AND COMPLEX.. 3 THE METHOD OF ANALYSIS. 3 DOUBLE AND MULTIPLE SENTENCES. 3 SECONDARY PREDICATION.. 3 THE USE OF COMA.. 3 PUNCTUATION.. 3 ПРИЛОЖЕНИЕ……….………………………………………..3
|
||||||||
|