Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Шкала тривожності (Автор А. М. Прихожан)

Методика «Шкала тривожності» А.М. Прихожан дозволяє визначити рівні різних видів тривожності учнів віком від 12 до 17 років. Переваги методики полягають у тому, що вона дозволяє виявити області дійсності, об‘єкти, які є для школяра основними джерелами тривоги.

Методика включає ситуації трьох типів:

1) ситуації, пов'язані зі школою, спілкуванням із учителем;

2) ситуації, що актуалізують уявлення про себе;

3) ситуації спілкування.

Відповідно види тривожності, що виявляються за допомогою даної шкали, такі: загальна, шкільна, самооцінкова і міжособистісна.

Проведення дослідження можливе як індивідуально так і з групою випробуваних.

Інструкція: «На наступних сторінках перераховані ситуації, з якими Ви часто зустрічаєтеся в житті. Деякі з них можуть бути для Вас неприємними, тому що вони викликають тривогу, занепокоєння, хвилювання або страх. Уважно прочитайте кожне речення й обведіть колом одну з цифр праворуч — 0, 1, 2, 3 або 4 у залежності від того, наскільки ця ситуація для Вас неприємна, наскільки вона може викликати у Вас тривогу, занепокоєння, побоювання або страх.

Якщо ситуація зовсім не здається Вам неприємною, обведіть цифру 0. Якщо вона несильно хвилює, турбує Вас, обведіть цифру 1. Якщо ситуація досить неприємна і викликає таке занепокоєння, що Ви бажали б уникнути її, обведіть цифру 2. Якщо вона для Вас дуже неприємна і викликає сильне занепокоєння, тривогу, страх, обведіть цифру 3. Якщо ситуація для Вас украй неприємна, якщо Ви не можете перенести її та вона викликає дуже сильне занепокоєння, дуже сильний страх, обведіть цифру 4».

Отже, Ваша задача — уявити собі як можна ясніше кожну ситуацію й обведенням кружком однієї з цифр визначити: наскільки вона може викликати у Вас тривогу, занепокоєння, побоювання або страх».

Оцінка результатів дослідження по шкалі проводиться шляхом підрахування загальної суми балів окремо по кожному розділу шкали і по шкалі в цілому. Отримані результати інтерпретуються в якості показників рівнів відповідних видів тривожності, показник по всій шкалі як загальний рівень тривожності. Дані про розподіл пунктів шкали представлені в табл. 1.

У таблиці 2 представлені стандартні дані, що дозволяють охарактеризувати показники рівня тривожності в різних статевовікових групах. Стандартизація відбувалась в міських школах. Рівень тривожності для кожної вікової групи визначався виходячи з середнього арифметичного значення кожної групи; в якості показника інтервалу взято середнє квадратичне відхилення результатів групи.

Високий або дуже високий рівень тривожності учня може бути пов‘язаний з його реальним неблагополуччям в найбільш значимих галузях діяльності і спілкування, так і з конфліктністю самооцінки, наявністю в ній протиріччя між високим домаганням і досить сильною невпевненістю у собі. Подібний внутрішній конфлікт, часто мають школярі, які добре навчаються, відповідально ставляться до навчання, громадського життя, шкільної дисципліни. Їх прагнення постійно домагатися успіху, одночасно заважає їм правильно оцінити його, породжуючи почуття постійної незадоволеності, напруженості, Це приводить до гіпертрофованої потреби в досягненні, до того, що вона набуває невгамовного характеру, наслідком чого є переживання, перенапруга, все це проявляється в порушеннях уваги, зниженні працездатності.

Необхідно звернути увагу на учнів з «надмірним спокоєм», особливо якщо оцінки по всій шкалі не перевищують 5 балів. Подібна нечутливість до неблагополуччя носить, як правило, компенсаторний характер і перешкоджає повноцінному розвиткові особистості. Школяр ніби не допускає неприємний досвід у свідомість. Емоційне благополуччя у цьому випадку зберігається ціною неадекватного ставлення до дійсності і як наслідок, негативно позначається на продуктивності діяльності. За «надмірним спокоєм» може маскуватися висока тривожність.




Переглядів: 3553

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДОДАТКИ | Процедура проведення тестування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.