Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Який вплив справило християнство на процеси розвитку Київської Русі?

В історії українського народу мали місце дві культурно-релігійні епохи. До 988 р. у духовному житті наших пращурів панував релігійно-міфологічний світогляд — обожнення сил природи та поклоніння духам предків; цьому світогляду від­повідало й мистецтво народів, які мешкали на території сучасної України, Із прийняттям християнства у Київській Русі (988) по­ширилася нова, витончена й складно організована релігія, тому й мистецтво слов'ян почало розвиватися в загальному дусі серед­ньовічної європейської культури й було нерозривно пов'язаним із церквою і християнською вірою: слов'янські майстри мали свої стійкі, вікові традиції язичницького мистецтва, а сприйнявши багато чого з Візантії, виробили самобутній, неповторний стиль і справжні шедеври архітектури, живопису, прикладного мисте­цтва.

На відміну від Західної Європи, на Русі держава не зазнала влади церкви, відповідно, у культурі простежувалися сильніші світські елементи. За відносно короткий термін Київська Русь зро­била величезний крок, вийшовши на загальноєвропейський куль­турний рівень.

Упродовж сторіч у східних слов'ян накопичувався багатий досвід архітектури, склалася національна традиція містобудування. Тривалий час основним будівельним матеріалом була деревина. У центрі поселень зна­ходилися «гради», що слугували для захисту від ворогів, прове­дення племінних зборів і культових обрядів. Більшість споруд у слов'янських «градах» зводили зі зрубів — колод, укладених у чотирикутні вінці. Зі зрубів будувалися й прості хати, і дво- або триповерхові тереми; зруби закладалися в основу кріпосних валів.

Якісно новий рівень розвитку архітектури пов'язаний із пе­реходом від дерев'яного до кам'яного й цегляного будівництва. Із прийняттям християнства почалося спорудження храмів, що являють собою самостійне давньоруське перероблення візантій­ських зразків.

Перші кам'яні споруди були створені в період князювання Во­лодимира Великого. На центральній площі Києва у 988—996 рр. звели церкву Успіння Богородиці (Десятинну церкву). Володимир Великий призначив на її побудову та утримання десяту частину своїх прибутків — десятину, звідки й походить назва храму. У лі­тописах згадується місто Полонне як «Святої Богородиці град де­сятинний».

Найбільшого поширення на Русі набуло хрестово-купольне планування соборів. Така композиція храму ґрунтувалася на хри­стиянській символіці, підкреслюючи її призначення. Відповід­но до цієї системи склепіння з центральним куполом спиралися на чотири стовпи, утворюючи хрестоподібну композицію. Ку­тові частини покривалися також купольними склепіннями. Го­ловна частина православного храму завжди орієнтована на схід. Зі східного боку, у вівтарній частині, до храму прибудовували­ся апсиди — напівкруглі виступи, укриті половиною купольного або зімкненого склепіння. У центральній апсиді розташований ві­втар — місце, де відбувається богослужіння, у бічних — підсобні приміщення (жертовник у лівій та дияконник у правій). Внутріш­ні стовпи ділили простір храму па поздовжні галереї-нефи (між­рядні простори). У західній частині знаходиться вхідне приміщен­ня — нартекс (притвор, бабинець). Така побудова чудово присто­сована до потреб богослужіння, тому за багато століть вона майже не змінилася.




Переглядів: 401

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розкрити самобутність найдавнішої культури доколумбової Америки – майя. | Варіант 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.