Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






DISCUSSION OF THE TEXT

1. Characterize the text under study. Say whether it presents a piece of narration, a description, character-drawing, etc. If it contains different elements, name all of them.

2. Into what parts does it fall? Characterize each part.

3. What is the general slant of the text? Is it satirical, humorous, pathetic, unemotional? How can you prove it?

4. What kind of boy was little Rawdon?

5. What is the author’s method of describing him? Does Thackeray use the direct characterization amply or sparingly? Point out the instances of direct characterization. How does Thackeray describe the boy otherwise (through his actions, feelings, attitude towards other people)?

6. Could you trace where the author’s sympathy lies? Comment on the words chosen by the novelist to describe little Rawdon.

7. What role did the ear-boxing incident play in the formation of Rawdon’s character and in his relations with the mother? What sides of his character are revealed through his intense dislike of Lord Steyne?

8. How is Rebecca presented in the extract under discussion? What artistic means does the author employ to make the reader understand what kind of woman she was? What were her feelings towards her son?

9. Comment on the words ‘free and artless’ used by the author in the description of Becky’s temper. Do you feel a ring of irony here?

10. Do you find any instances of the author’s digression in this extract? What role does it play? How is the effect it produces on the reader heightened?

11. Comment on the syntax of this part. Find sentences with parallel constructions and speak of their use.

12. In what way does Thackeray attain a high degree of generalization? How does the use of pronouns contribute to it?

13. What sentences in particular show how scandal and gossip could undo a man in Vanity Fair? Does Thackeray want to impress upon the reader that all layers of society are infected by scandal? If so, prove it by references to the text.

14. What is the symbolic significance of the last lines? Aren’t there any meeting points in the fate of a man “pushing onward” and a spider laboriously laying its thread? Don’t they come to the same end? What is the role of this image of the spider?

15. Comment on the use of the expressive means of the language – particularly such as epithet and metonymy. Say how they tie in with the main line of thought.

16. Study the sentence “Bon Dieu! it is awful, that servants’ inquisition!” Don’t you think it sounds more like the words of a fretting lady than the utterance of the novelist himself? If so, what is the purpose of this device? Why does Thackeray catch the intonation of a lady of society?

17. How does Thackeray cloak his ridicule?

18. Give a summary of your comments on the text.

 

 




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
It was the little boy’s heart that was bleeding. | GREAT EXPECTATIONS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.