Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне застосування кольорів


Можливості в галузі створення дизайну кімнати

або квартири в цілому необмежені. Вміло використовуючи колірне оформлення, є можливість зорово збільшити чи зменшити розмір кімнати.

ЗАГАЛЬНЕ ПРАВИЛО:

Чорний і білий, синій і фіолетовий кольори зорово збільшують кімнату. Червоний, жовтогарячий та жовтий допоможуть зробити велике приміщення з малою кількістю меблів меншим і затишнішим. Яскраві кольори зорово зменшують простір, темні — збільшують.

Дизайнери стверджують, що в кожного кольору — свій „характер”, яким багато в чому і визначається сфера його застосування. Червоний колір, наприклад, у багатьох здавна асоціюється з багатством, розкішшю. Він сприймається як символ гучного спілкування, метушні. Правильно підібрані відтінки червоного добре виглядають у холі, кухні, дитячій, вітальні. Якщо приміщення оформлене в холодних тонах, украплення червоного зроблять кімнату набагато затишнішою.

Світлі відтінки червоного кольору, якщо його не перенаситити, мобілізують і піднімають настрій людини. Вони гарні для вітальні, передпокою, приймальні в офісі.

Насичений фіолетовий колір дуже красивий, його вважають кольором творчості. Його обирають люди з нестандартним мисленням. Як правило, яскравий кольоровий фрагмент незвичайного кольору повинен бути в інтер'єрі лише один.

Жовтогарячий колірв уяві людиниасоціюється з апельсином. Він символізує теплоту, бадьорість, радість.

Жовтий колірдуже „теплий”. Якщо квартира розташована з північного боку, підійдуть такі малюнки паркету, як „ясен”, „дуб”, „клен” і „вільха”. Вони створять враження „веселої”, сонячної кімнати, навіть коли насправді сонце у квартирі рідко світить.

Зелений колірдіє заспокійливо. Його добре використовувати в оформленні інтер'єрів великих і світлих приміщень. В оформленні офісів дизайнери рекомендують застосовувати темні відтінки синьо-зеленого. Він скрізь гарний — у вітальні, у робочому кабінеті. Хрестоматійна «Зелена лампа» заспокоює і настроює на спілкування. А при світлі зеленого каганця у спальні дуже солодко спати. У дитячій, огорнутій м'яким зеленим світлом, діти позбуваються нічних страхів, і кімната здається загадковою, казковою.

Голубий колір -цеколір неба, простору, повітря, волі. Глибокий синій колір дає відчуття спокою. Ці кольори найбажаніші для спальні.

Сірий колірвважається універсальним. Він гармоніює з усіма іншими кольорами. Сірий має безліч відтінків і є прекрасним тлом. Він спокійний, нейтральний. Але на самоті він може здаватися нудним, тому його найкраще поєднувати з іншими кольорами.

Синій колір зараз дуже модний й широко використовується у ванних кімнатах і туалетах. Спокійне синє світло відмінно підкреслює чистий блиск білого кахлю, сантехнічного фаянсу та аксесуарів із нержавіючої сталі. Проте наші обличчя не виглядають кращими від синьої складової спектра. Тому дзеркало у ванній кімнаті повинно підсвічуватися білим розсіяним світлом від схованих світильників. У такому дзеркалі ви бачите обличчя без скорботних тіней, а це підвищує впевненість людини у собі. Плафони й абажури насиченого синього кольору категорично не можна застосовувати на кухні та в їдальні! Вони не входять до світлового спектра і підсилюють синю складову. Від цього багато продуктів виглядають малоапетитно.

Спокійні, стримані відтінки є ідеальним фоном для коштовних речей. Наприклад, на світло-сірому фоні прекрасно виглядатимуть солідні меблі та гарна картина. Маленьку кімнату зорово можна розширити, застосовуючи світлі, але холодні кольори для оформлення стін. Світло-салатний, срібно-сірий, світло-блакитний зорово збільшать розміри приміщення. Головне при виборі кольору — пам'ятати, що він повинен поєднуватися з кольором стін та оббивкою меблів.


За допомогою кольору людина засвоює до 80%

інформації. Вибір кольору тари і упаковки здійснюється згідно з призначенням і виконуваними функціями. Споживча упаковка, крім простого привернення уваги, повинна викликати асоціації, пов'язані з товаром, полегшити його визначення.

Для привертання уваги використовують яскраві, чисті, світлі тони. За силою дії на покупку вони розміщаються в такій послідовності:

ОРАНЖЕВИЙ > ЧЕРВОНИЙ > ЖОВТИЙ > ЗЕЛЕНИЙ > СИНІЙ > ФІОЛЕТОВИЙ.

В попереджувальних надписах, символах, зобра­женнях використовують інші кольори: червоний вказує на небезпеку; жовтий концентрує увагу; зелений позначає нормальне функціонування. Зменшення або збільшення зорового відчуття елементів зовнішнього оформлення пакування досягають, використовуючи явища іррадіації. Іррадіація - це зорова зміна форми і розмірів предметів: чорний квадрат на білому фоні здається меншим від білого квадрата на темному фоні. Світлі кольори збільшують предмети, темні - зменшують. Найбільше збільшення забезпечує

жовтий колір > білий > червоний > зелений > синій > чорний.

Колір надписів вибирається відповідно до фону. Найкраще на білому фоні читається чорний надпис, далі синій, червоний, зелений; на жовтому
фоні — чорний, синій, червоний; на оранжевому фоні - чорний, синій; на чорному фоні - білий, жовтий, оранжевий; на синьому фоні - білий.

Взаємний вплив кольорів необхідно враховувати при підборі колірної гами. Оранжевий колір на жовтому фоні здається червоним, на червоному - жовтим. Синьо-зелений колір на зеленому фоні сприймається синім, на синьому
фоні — зеленим.

Слід враховувати колір освітленості, оскільки колір може змінюватися залежно від освітлення в магазинах, супермаркетах. При поганому освітленні:

◘ червоний колір здається чорним; ◘ жовтий — сірим,

◘ зелений — світло-зеленим, ◘ голубий — світло-голубим.

Кольори упаковки повинні збігатися з продуктом Наприклад, в упаковці для кави і какао переважають коричневі відтінки, для ягід - фіолетовий колір, для цитрусових — оранжевий, для вершкового масла - жовтий.

КОЛІРНА ГАМА УПАКОВКИ — ЦЕ ВАЖЛИВА ЧАСТИНА ФІРМОВОГО СТИЛЮ ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРУ!

За емоційною дією кольору на організм людини товари можуть викликати як негативні, так і позитивні асоціації:

Колір Позитивні асоціації Негативні асоціації
Жовтий активність, бадьорість, теплота заздрість, ревнощі
Оранжевий радість, теплота, збудження, сонячність експансія
Червоний активність, динамічність, енергія, стимул подразливість, агресивність, небезпека
Рожевий юність, жіночність, ніжність, дитинство крихкість, розпливчастість, облесливість
Бордовий стійкість, стабільність тяжкий, пригнічений
Фіолетовий гармонійність, романтичність печаль, меланхолія, смуток
Блакитний універсальність, заспокоєння, чистота, лід, небо, романтичність сентиментальність
Синій заглиблення, спокій, вода, зосередження холодний
Синьо-зелений заглиблення, спокій замкнутий
Зелений натуральність, молодість, рослина, свіжість пасивний
Коричневий реальність, солідарність, розсудливість посередність
Білий чистота, свіжість, невинність, сніг холодність, байдужість
Чорний еластичність, твердість, закінченість, стабільність, лаконічність морок, страх, темнота, печаль, траур
Сірий постійність, незмінність холодність, байдужість
Сріблястий благородство, мета, безпека, міцність холодність, байдужість
Золотистий багатство, розкіш, дорогоцінність, блиск поганий смак, марнотратство


Для дизайну етикетки колір є одним з найважливіших,

потужних та активних елементів композиції. Він здатний

змінювати уявлення про форму предмета, його якість, смак.

В етикетці колір завжди пов'язаний з її формою. Він може виражатися в кольорових малюнках, фотографіях, шрифтах. За багатьма кольорами закріпилися певні асоціації, в пакуванні вони стали предметними.

Кожний колір активно діє на людину, викликаючи:

· фізичні аналогії: мокрий, сухий, чистий, брудний, теплий, холодний;

· вагові та просторові аналогії: тяжкий, легкий, близький, далекий;

· кольоромузичні асоціації;

· смакові асоціації.




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація кольорів за їх психологічним впливом на людину | Відповідними кольорами кодують певні категорії й товарні сорти харчових продуктів: морепродукти - синій колір, овочі — зелений, жовтий, червоний кольори, м'ясопродукти - червоний.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.