Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Створення та виголошення власних висловлювань

По суті студент має написа­ти роздум-міркування. Це висловлювання про причини якостей, ознак, подій. У роздумі обов'язкові три частини: теза, докази, висновок.

— теза — основне твердження, чітко сформульована думка;

— докази, аргументи, що її підтверджують;

— висновок, що випливає з доказів (узагальнення).

В основі роздуму лежать причинно-наслідкові зв'язки. Так, за індук­тивного способу спочатку розглядають і аналізують факти, а вже потім роблять висновки, формулюють основну думку; за дедуктивного, навпа­ки, — висловлену головну думку підтверджують необхідними аргумен­тами, міркуваннями, наводять приклади, роблять висновки.

НАМОТАЙ НА ВУС!

— Зміст висловлення має обов'язково відповідати запропонованій темі (поставленому питанню, сформульованій тезі).

— Слід уникати загальних фраз.

— Кожну думку аргументувати прикладами з життя чи художньої лі­тератури, підкріплювати покликаннями на текст, запропонований у другій частині (якщо висловлювання з ним пов'язане), цитатами тощо. Цитуючи, не спотворюйте змісту висловлення, правильно зазначайте автора.

— Важливо висловити власну позицію, свій погляд на ситуацію чи обставини.

— Уважно добирайте лексику для свого висловлення, вона має від­повідати стилю, уникайте «русизмів», уживання слів у невласти­вому їм значенні.

— Пам'ятайте, що кожне висловлення повинно мати чітку побудову, яка оцінюється.

— Теза. Учасник чітко формулює тезу висловлення, тобто підтримує або спростовує окреслену в темі думку. Можна подати дві тези й аргумен­тувати кожну окремо (зайняти позицію «Це складне для мене питання...», тобто водночас і підтримати, і спростувати думку).

Теза передує аргументам! Можна використати мовні конструкції на зразок «Я вважаю...», «На мою думку...», «Я підтримую...», «Я по­годжуюся...», «З одного боку..., а з іншого...» тощо.

— Аргументи. Учасник наводить не менше двох доречних доказів, під­стави для обгрунтування, підтвердження висловленої тези, які пов'язують її з прикладом, виявляє розуміння причиново-наслідкових зв'язків між подіями.

Аргументи передують прикладам! Можна використати мовні кон­струкції на зразок «тому що», «це доводить», «підтвердженням цього є», «це засвідчує», «свідченням цього є», «доказом цього може бути» тощо.

Приклад з літератури чи інших видів мистецтва. Учасник наво­дить принаймні один доречний приклад із художньої літератури або інших видів мистецтва. Указана проблема, порушена у творі, назва й автор твору, художній образ, через який проблему розкрито, може

 

бути наведена цитата з твору, можна також покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок «наприклад...», «прикладом може слугувати...», «яскравим прикладом цього може слугувати...», «не можна не згадати...».

— Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя. Учас­ник наводить хоч один доречний приклад або з історії, або із суспіль­но-політичного життя. Учасник може покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти не стосуються їхньої творчості. Можна вико­ристати мовні конструкції на зразок «наприклад...», «прикладом може слугувати...», «яскравим прикладом цього може слугувати...», «не можна не згадати...».

— Логічність і послідовність. У роботі відсутні порушення причино­во-наслідкових зв'язків. Роботу структуровано за абзацами. Вико­ристані мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт «по-перше», «по-друге», «з цього випливає», «як було зазначено», «по­вертаючись до думки», «як можна побачити» тощо.

— Висновок. Він відповідає тезі (перефразовує або повторює її) й ор­ганічно випливає з аргументів і прикладів. Можна використати мовні конструкції на зразок «отже», «таким чином», «можна зробити ви­сновок», «висновком може слугувати».

НЕПРАВИЛЬНО ОФОРМЛЕНИЙ ВИСНОВОК, ЯКИЙ ПОЧИНАЄТЬ­СЯ ЗІ СЛІВ «Я ВВАЖАЮ».

Власне висловлення може мати будь-яку тему, тому можна зорієнту­ватися, прочитавши вповні художні твори шкільної програми, опанував­ши програму з історії.

БУДЬ УВАЖНИЙ!




Переглядів: 1007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ТЕМИ ТВОРІВ — ВЛАСНІ ВИСЛОВЛЕННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.