Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Масиви покажчиків

У мові С елементи масивів можуть мати будь-який тип, і, зокрема, можуть бути покажчиками на будь-який тип. Розглянемо кілька прикладів з використанням покажчиків.

Наступні оголошення перемінних

int a[ ]={10,11,12,13,14,};

int *p[ ]={a, a+1, a+2, a+2, a+3, a+4};

int **pp=p;

породжують програмні об'єкти, представлені на схемі на рис. 9.2.

При виконанні операції pp-p одержимо нульове значення, тому що посилання pp і p рівні і вказують на початковий елемент масиву покажчиків, зв'язаного з покажчиком p ( на елемент p[0]).

Після виконання операції pp+=2 схема зміниться і прийме вид, зображений на рис.9.3.

 

  pp  
â
p à . . . . .
  â â â â â
a à 11 12 13 14 15
Рис. 9.2. Схема розміщення змінних при оголошенні

 

  pp  
â
p à . . . . .    
  â â â â â    
a à 10 11 12 13 14    
Рис. 9.3. Схема розміщення змінних після виконання операції pp+=2    

 

Результатом виконання вирахування pp-p буде 2, тому що значення pp є адресою третього елемента масиву p. Посилання *pp-a теж дає значення 2, тому що звертання *pp є адресою третього елемента масиву a, а звертання a є адресою початкового елемента масиву a. При звертанні за допомогою посилання **pp одержимо 12 - це значення третього елемента масиву a. Посилання *pp++ дасть значення четвертого елемента масиву p тобто адресу четвертого елемента масиву a.

Якщо вважати, що pp=p, то звертання *++pp це значення першого елемента масиву a (тобто значення 11), операція ++*pp змінить зміст покажчика p[0], таким чином, що він стане рівним значенню адреси елемента a[1].

Складні звертання розкриваються зсередини. Наприклад, звертання *(++(*pp)) можна розбити на наступні дії: *pp дає значення початкового елемента масиву p[0], далі це значення інкрементирується ++(*p) у результаті чого покажчик p[0] стане дорівнювати значенню адреси елемента a[1], і остання дія це вибірка значення по отриманій адресі, т.е. значення 11.

У попередніх прикладах був використаний одномірний масив, розглянемо тепер приклад з багатовимірним масивом і покажчиками:

int a[3][3]={ { 11,12,13 },

{ 21,22,23 },

{ 31,32,33 } };

int *pa[3]={ a,a[1],a[2] };

int *p=a[0];

Доступ до елемента a[0][0] можливо одержати по покажчиках a, p, pa за допомогою наступних посилань: a[0][0], *a, **a[0], *p, **pa, *p[0].

Розглянемо тепер приклад з використанням рядків символів. Оголошення змінних

charc[ ]={ "abs", "dx", "yes", "no" };

char **cp[ ]={ c+3, c+2 , c+1 , c };

char ***cpp=cp;

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

1. Для чого призначені стандартні функції mallos() і free ()?

2. Які операції можна застосовувати до покажчиків на елементи того самого масиву?

3. Які дії можна робити над покажчиками і цілими?

4. Які дії не можна робити над покажчиками?

5. Що ви знаєте про покажчики на void?




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Операції з покажчиками | МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.