Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальна характеристика етапів розвитку

Основні проблеми становлення самосвідомості

Тема 4. Становлення самосвідомості дитини

 

Базові сфери становлення особистості:діяльність,спілкування,

 

самосвідомість. Розвиток самосвідомості виступає однією з сфер соціалізації дитини. (М.В.Папуча, Т.Д.Кричковська (2001)

 

• Перехід немовляти від реактивності до активності та пов'язаного з цим формування механізмів саморегуляції;

 

• Розпізнання дитиною свого образу та опанування особовими займенниками;

 

• Еволюція дитячої самооцінки;

 

• Формування свідомого “ Я” та самовизначення особистості.

 

• Кожен з етапів розвитку того або іншого процесу, структури є необхідним для наступного;

 

• Кожен з етапів розвитку має свою власну природу, тобто утворений суттєво різними зв'язками, співвідношеннями, детермінантами;

 

• Кожен з попередніх етапів є умовою розвитку наступного;

• Вищі рівні сформованості процесу, структури керують нижчими;

• Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.

Етапи розвитку самосвідомості за І.І.Чесноковою (1977)

 

• 1) фізичне усвідомлення власного “ Я”, тобто відокремлення тіла з зовнішнього середовища;

 

• 2) формування у дитини довільних дій, тобто дитина усвідомлює себе причиною

 

дій, здатною керувати своїми діями, що проявляються в оволодінні мовленням та ходінням;

 

• 3) виникнення самосвідомості у віці 3 – 4 роки, тобто впізнання себе в дзеркалі, називання себе від першої особи;

 

• 4) період підліткового та юнацького віку, який в психології вважається досить важливим періодом формування самосвідомості.

 

У віці від 7 до 12 років процес розвитку самосвідомості протікає рівномірно без стрибків та криз.

Структурні компоненти самосвідомості, як фази її розвитку (В.С.Мерлін)

 

Усвідомлення відповідності – виникає в 11-місяців, коли немовля починає відрізняти відчуття які йдуть від власного тіла та відчуття спричинені зовнішніми предметами;

 

Свідомість Я – активний початок діяльності, коли дитина в 2-3роки опановує особистий займенник, виникає перша форма негативізму “ Я-Сам”;

 

Усвідомлення власних психічних властивостей через узагальнення результатів самоспостереження та передбачає розвинене абстрактне мислення;

 

Соціально-моральна самооцінка, здатність до якої формується у підлітковому та юнацькому віці на основі накопиченого досвіду спілкування та діяльності.

 

Стадії розвитку «Я» від народження до старшого дошкільного віку

 

• виділення «Я» з навколишнього світу (від 0 до 2 років);

 

• виникнення простору-Я (від 2 до 3 років);

 

• розвиток компонентів простору-Я (від 3 до 5 років);

 

• формування Я-концепції (від 5 до 7 років).

 

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  9. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.




Переглядів: 686

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3: Фактори формування самосвідомості | Нормативні характеристики сформованості Я-концепції у старшому дошкільному віці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.