Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Матриця базових стратегій

Керівництво Лідерство
1. Здійснюється регулювання офіційних відносин групи як певної соціальної організації. 1. Здійснюється регуляція міжособистісних відносин у групі.
2. Пов'язане з усією системою суспільних відносин і є елементом макросередовища. 2. Є елементом макросередовища (так само, як сама мала група).
3. Цілеспрямований процес, здійснюваний під контролем різних елементів соціальної структури. 3. Виникає стихійно.
4. Явище більш стабільне. 4. Явище менш стабільне і залежить більшою мірою від настрою групи.
5. Більш певна система різних санкцій. 5. Менш певна система різних санкцій
6. Процес прийняття рішень значно більш складний і опосередкований безліччю різних обставин і міркувань, не обов'язково пов'язаних з даною группою. 6. Рішення приймають безпосередньо по груповій діяльності.
7. Сфера дій керівника ширше, оскільки він представляє малу групу в більш широкій соціальній системі. 7. Сфера діяльності лідера - в основному мала група.

Керівник - це людина, яка направляє роботу інших і несе персональну відповідальність за її результати. Лідер надихає людей і вселяє ентузіазм в працівників, передаючи їм своє бачення майбутнього і допомагаючи їм адаптуватися до нового, пройти етап змін.

Використовуючи свій професіоналізм, різні здібності та вміння, керівники концентрують свої зусилля у області прийняття рішень. Вони намагаються звузити набір шляхів вирішення проблеми. Рішення часто приймаються на основі минулого досвіду. Лідери, навпаки, роблять постійні спроби розробки нових та неоднозначних вирішень проблеми. А найголовніше, після того, як проблема ними вирішена, лідери беруть на себе ризик і тягар виявлення нових проблем, особливо у тих випадках, коли існують значні можливості для отримання відповідної винагороди. [1].

 

  1. Проблема лідерства у політичній психології

 

Проблема політичного лідерства - одна з центральних проблем сучасної політичної психології. Ключове питання тут розуміння сутності, механізмів, умов і чинників, що спонукають або змушують людей визнавати в одній людині лідера, а іншому - відмовляти в праві, привілеї і відповідальність на таке визнання. Людство пізнало тільки три способи висування лідерів, вождів, керівників:
1) боротьба за лідерські позиції в ієрархії, яка передбачає фактично насильницькі способи їх досягнення;

2) впорядковане спадкування за ознаками спорідненості, старшинства, святості, наступності;
3) вибори за законами демократії, давньої і примітивною, або ж сучасної, складної і витонченої..

В якості основи вивчення проблеми лідерства у вітчизняній політичній психології був узятий діяльнісний підхід, запропонований А. Н. Леонтьєвим [1]. Головною детермінантою процесу лідерства, відповідно до цього підходу є цілі та завдання, що стоять перед групою, від яких залежить, хто стане лідером і який стиль лідерства виявиться найбільш ефективним. Лідер - член групи, який у важливих ситуаціях здатний чинити істотний вплив на поведінку інших учасників [1].

Керівник же розглядається як офіційна особа, на яку покладено функції управління колективом і організації діяльності. Беручи це під увагу, позиція Б. Д. Паригина цілком з'ясовна: главою держави дійсно був керівник, який призначається на цю посаду. І лише демократичні перетворення дозволили нам частково вийти на рівень демократичних держав, провівши вибори президентів республік, а тепер вже суверенних держав, тим самим признаваяя існування феномена політичного лідерства на державному рівні. Тому зараз найбільш актуально постає проблема політичного лідерства.

В цілому проблема лідерства в політичній психології займає ключове місце, оскільки суб'єктивний чинник у політиці визначає її цілі, зміст і практичне проведення. Від лідерських якостей будь-якого політика залежить стиль його діяльності, взаємовідносини у політичній організації, успіх реалізації висунутих цілей і завдань. З урахуванням конструктивних положень зазначених та інших теорій лідерства представляється можливість використовувати їх потенціал для практичного вирішення цієї актуальної проблеми.

 




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психоаналіз в політиці (концепція Г. Лассуела) | Тема: Предмет, завдання політичної психології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.