Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Масова інформація(журналісти)

Викладений матеріал дозволяє зробити висновок про повну розробленість і широке застосування в соціальній психології методик досліджень у сфері ефектів, зумовлюваних засобами масової інформації. Було б доцільно запозичити й адаптувати певні аспекти американського досвіду як для української методології журналістики, так і для підвищення ефективності українських мас-медіа. Хоча на факультетах журналістики вищих навчальних закладів України викладають переважно гуманітарні дисципліни, бажано включити до навчальної програми студентів таких факультетів загальну теорію статистики й математичну статистику, оскільки застосування описаних методик потребує глибоких знань, зокрема, в галузі статистики.

Сутність впливу ЗМІ на людину, як правило, описується за допомогою протиставлення живого повсякденного досвіду і того, як він представлений у ЗМІ. У цьому сенсі ЗМІ розуміються як канал передачі знаків і символів.

Реакції людини на навколишній світ відстрочені від безпосереднього моменту отримання інформації, вони не здійснюються негайно і пов'язані з сприйняттям досвіду в певній мовній формі. Тому ЗМІ розвиваються в основному в якості «зовнішнього розширення людини» (М. Маклюен) і набувають впливовість в індустріальних суспільствах, в яких значні фрагменти інформації не пов'язані з безпосередньою діяльністю. Це неминуче веде до звуження варіативності інтерпретації того, що відбувається. Таким чином, на сьогоднішній день ЗМІ створюють, конструюють реальність, а не стільки висвітлюють її.

Ключова особливість аудиторії полягає в тому, що вона соціально неоднорідна, але в той же час представники різних соціально-демографічних груп можуть ідентифікувати себе як споживача конкретної інформації одного конкретного ЗМІ. Важливою сутнісною характеристикою матеріалів ЗМІ виступає новинний статус переданої інформації, який є частиною механізму надання сенсу повідомленнями і одночасно пов'язаний з процесом культурного відтворення. Важливо також відзначити, що ЗМІ не тільки постачають інформацію, а й структурують вже наявну. Саме тому вони можуть виступати самостійним джерелом формування специфічних «картин світу», установок і стереотипів або так званих ЗМІ-уявлень.

«Я»-концепція лідера

Деякі люди мають надзвичайно сильною потребою у владі чи в інших особистісних цінностях, наприклад, повазі, як у засобах компенсації травмованої або неадекватної самооцінки.
Приватні «цінності» або потреби такого роду можуть бути розглянуті як егомотіви, оскільки вони є частина егосістеми особистості. Психологи встановили, що всіх лідерів можна розділити на три групи залежно від самооцінки. Лідер з низькою самооцінкою виявляється більш залежним від інших людей, і таким чином, більш реактивним. Чим нижче самооцінка лідера, тим гірше він реагує на ситуацію, тим вище його реактивність. Він більш чутливий до зворотного зв'язку і змінює свою самооцінку в залежності від схвалення чи несхвалення інших. Лідер з заниженою самооцінкою відчуває постійне невдоволення собою, це і може бути тією силою, що штовхає його на взяття все нових і нових бар'єрів. Він ніби весь час доводить собі, що він чогось вартий, проте взяті бар'єри його вже не радують. І він прагне до нових, щоб знову переконатися у власній значущості. Занижена самооцінка штовхає лідера на «великі» завоювання, несподівані для оточення екстравагантні рішення. Нерідко саме політика для таких лідерів виявляється сферою, де їм вдається самоствердитися, компенсувати занижену самооцінку. Прагнення до влади такого лідера нерідко і є одна з можливих компенсацій її низької самооцінки. Низьку самооцінку можуть становити п'ять суб'єктивних негативних почуттів до себе: це почуття власної меншовартості; почуття моральної неповноцінності, відчуття слабкості; почуття посередності; почуття інтелектуальної неадекватності. Лідер з високою самооцінкою менш залежний від зовнішніх обставин. Він має більш стабільні внутрішні стандарти, на яких засновує свою самооцінку. Лідер з завищеною самооцінкою переоцінює власні якості, нерідко не помічає зовнішньої і внутрішньої реакції на свою поведінку. Він упивається власним успіхом, як би він не був малий, і ставиться до критики як до нападок на нього злобують заздрісників. У нього явно порушена зворотній зв'язок між ним самим і його діяльністю і поведінкою. Лідер з адекватною самооцінкою - найкращий варіант для такої соціальної ролі. Його діяльність і поведінка не мотивуються прагненням до самоствердження. Зворотній зв'язок між наслідками його діяльності і поведінкою і ним самим працює надійно. Такий лідер, як правило, шанобливо і високо оцінює інших лідерів. Він не боїться, що його принизять, обійдуть. Він твердо знає власну самодостатню ціну, вважає себе не гірше інших, з ким йому доводиться взаємодіяти. У спільній діяльності він вибирає стратегію, яка дає йому взаємну вигоду і дозволяє домагатися поставлених цілей оптимальними засобами. Відсутність у нього невротичного компоненту в самооцінці призводить, як правило, за відсутності такого і в його діяльності, і в його поведінці.
Лідер в будь-якій ситуації, за рідкісним винятком, веде себе відповідно до власної Я-Концеція. Поведінка лідера залежить від того, ким і як він себе усвідомлює, як він порівнює себе з тими, з ким він взаємодіє. Цінність і суб'єктивна значимість особистісних якостей та їх відображення в образі Я самооцінці можуть маскуватися дією захисних механізмів. В образі я більш-менш ясно акумулюються сприйняття, думки і почуття лідера по відношенню до самого себе. Його образ Я, як вважають американські дослідники Д. Оффер і Ч. Строзаер, розділений на шість різних частин, що тісно взаємодіють.
Фізичне Я представляє собою думки лідера про стан свого здоров'я і фізичної сили або слабкості. Лідеру належить бути досить здоровим і достатньо фізично сильним, щоб ніщо не перешкоджало його діяльності і відповідному поведінці.
Сексуальне Я, будучи найпотаємнішої частиною особистості лідера, проявляє себе латерально і, тим не менш, досить актуально незалежно від того, є воно вільним і здоровим чи затиснутим і хворим. Відсутність статистичних даних про те, як сексуальна поведінка пов'язано з лідерськими здібностями, не знижує актуальності гіпотези про наявність такого зв'язку.
Сімейний Я - дуже важливий елемент особистості лідера. Добре відомо, як величезний вплив роблять відносини в батьківській родині на поведінку будь-якого дорослої людини, і лідер тут зовсім не виняток. Деякі люди долають ранні травми і конфлікти, інші - немає і, стаючи лідерами, переносять фрустрації зі свого дитинства на своє оточення.
Соціальне Я відображає вельми актуальну здатність індивіда до спільної діяльності з іншими. Чи треба доводити, наскільки це важливо для лідера. Йому вкрай важливо вміти вести переговори і стимулювати своїх соратників і колег до прояву їх кращих якостей.
Психологічне Я становлять подання лідера про свою картину світу, своєму внутрішньому світі, фантазіях і мріях, бажаннях, ілюзіях, страхах. Чи страждає лідер від усвідомлення власних страхів або відноситься до цього спокійно і навіть з гумором, - проявляється в його поведінці, особливо в періоди ослаблення самоконтролю.
Долає конфлікти Я - подання лідера про свою здатність до творчого подолання конфліктів. Як і у звичайних людей, у лідерів немає природженого імунітету від зовнішніх і внутрішніх конфліктів, в тому числі невротичних. Перед лідером стоїть завдання знаходження нових рішень для старих проблем. Він повинен володіти достатніми знаннями і інтелектом, щоб сприймати проблему. Йому важливо бути досить упевненим у самому собі при прийнятті рішень, щоб зуміти передати цю впевненість іншим. Ще один значимий аспект долає конфлікти Я - це усвідомлення лідером своєї здатності долати стреси, пов'язані з цією самою його соціальною роллю. Відомо, що стреси призводять до досить тяжких симптомів, які можуть серйозно обмежити інтелектуальні та поведінкові можливості лідера.
Перераховані складові Я-концепції аж ніяк не вичерпують всієї її сутності. Як і у будь-якого іншого індивіда, складність Я-концепції у лідера може бути різною - від самої низької до високої. Складність Я-концепції пов'язана зі сприйняттям схожості з іншими людьми, і чим складніша Я-концепція, тим більше ймовірність того, що лідер сприйме інформацію від інших. Лідери з високою складністю Я-концепції легше, ніж лідери з низькою складністю Я-концепції, асимілюють як позитивну, так і негативну інформацію і, таким чином, реагують на ситуацію на основі зворотного зв'язку.




Переглядів: 313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.