МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ФОНЕТИКАФонологічну, морфологічну, лексико-фразеологічну та синтаксичну Загальнонародної мови Українська літературна мова як упорядкована форма Українська літературна мова – відшліфована, найвища форма української національної мови, однакова на всій території України для всіх мовців. Сучасна українська літературна мова сформувалася на основі середньонаддніпрянських говорів (полтавсько-київський діалект). Зачинателем української літературної мови називають І.П.Котляревського (1798р. вийшли друком 3 перші частини поеми „Енеїда”: увів до літератури народнорозмовну мову), основоположником – Т.Г.Шевченка (завершив процес становлення української літературної мови, вивів українську мову на рівень європейських мов). Брали участь у розвитку української літературної мови І.С.Нечуй-Левицький, П.Мирний, І.Франко, Леся Українка, М.Коцюбинський. (Самостійно: підбирати вислови видатних людей про укр. мову). 5. Сучасна українська літературна мова як цілісна система, що поєднує в собі часткові підсистеми: Мова є системою. Система – сукупність взаємопов’язаних і взаємозумовлених елементів. Кожна система має свою структуру. Структура – спосіб внутрішньої будови системи. Мова складається з 4 рівнів: фонологічного (фонема), морфологічного (морфема), лексичного (лексема, слово), синтаксичного (речення). Лекція 2 1. Фонетика. Фонологія. Поняття про звуковий склад української мови. Фонетичний і фонологічний аспекти вивчення звукового складу української літературної мови. Предмет і завдання фонетики як мовознавчої дисципліни. Предмет і завдання фонології як мовознавчої дисципліни, що вивчає звуки української мови з погляду їх смислорозрізнювальних функцій. Поняття фонеми. Інваріант (головний вияв) і варіанти фонеми, її функції. 2. Система фонем сучасної української літературної мови. Голосні фонеми, їх класифікація. Артикуляційна та акустична характеристики голосних фонем у їх головних виявах. Варіанти голосних фонем у ненаголошеній і наголошеній позиціях. 3. Приголосні фонеми, їх класифікація. Артикуляційна та акустична характеристики приголосних фонем у їх головних виявах. Протиставлення приголосних фонем за твердістю – м’якістю. 4. Варіанти приголосних фонем. Подовжений приголосний звук як поєднання двох фонем. Специфічні випадки подовження приголосних в українській мові. 5. Фонематична та фонетична транскрипції. 6. Закономірності сполучуваності звукових одиниць в українській мові. Позиційні зміни приголосних та голосних звуків. Асиміляція приголосних, її різновиди. Дисиміляція приголосних, її різновиди. Література 1) Волох О.Т. Сучасна українська літературна мова. – К.: Вища школа, 1986. 2) Єрмоленко С.Я. та ін. Українська мова. Короткий тлумачний словник лінгвістичних термінів. – К.: Либідь, 2001. 3) Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К.: Рад. шк., 1965. 4) Кочерган Н.П. Вступ до мовознавства. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2001. 5) Перебийніс В.С. Кількісні та якісні системи фонем сучасної української літературної мови. – К.: Наук. думка, 1970. 6) Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 2001. 7) Сучасна українська літературна мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К.: Либідь, 2001. 8) Шкуратяна Н.Г., Шевчук С.В. Сучасна українська літературна мова: Навч. посібник. – К.: Літера, 2000. 9) Ющук І.П. Практичний довідник з української мови. – К.: Рідна мова, 1998. 1. Фонетика. Фонологія. Поняття про звуковий склад української мови. Фонетичний і фонологічний аспекти вивчення звукового складу української літературної мови. Предмет і завдання фонетики як мовознавчої дисципліни. Предмет і завдання фонології як мовознавчої дисципліни, що вивчає звуки української мови з погляду їх смислорозрізнювальних функцій. Поняття фонеми. Інваріант (головний вияв) і варіанти фонеми, її функції. Читайте також:
|
||||||||
|