МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Реконструкція придорожнього озеленення автомобільних доріг.Протиерозійне озеленення, укріплення укосів земляного полотна та виїмок. 9.4.1. Створення протиерозійних насаджень має основну мету - захист доріг від водної та вітрової ерозії, а також боротьбу із зсувами. Їх створення в кожному випадку проводять за спеціально розробленим проектом. Застосування травосумішей для створення живого рослинного покриву (газону) є також однією з форм протиерозійного озеленення. 9.4.2. Протиерозійні насадження з деревних та чагарникових порід розміщують в смузі відводу автомобільних доріг для захисту їх від утворення ярів, селевих потоків та зсувів. З цією метою використовують породи, що швидко укорінюються, та коренево-паросткові. 9.4.3. На затоплюваних заплавах рік для захисту від розмивання укосів дамб та насипів проводять роботи по їх укріпленню шляхом створення посадок з місцевих чагарникових та деревовидних верб, розміщуючи їх смугами вздовж укосів в межах вищого та нижчого рівнів води. Посадки починають висаджувати від лінії вищого рівня води та розширюють відповідно до її зниження. 9.4.4. На зсувних схилах висаджують деревні породи з потужною кореневою системою паралельно з створенням мережі водовідвідних канав. 9.4.5. Для захисту доріг від селевих потоків застосовують посадки масивних насаджень на селенебезпечних схилах в поєднанні з відповідними технічними засобами. 9.4.6. Для захисту доріг від піщаних заносів проводять піскозахисне озеленення прилеглих до дороги піщаних територій шляхом створення деревно-чагарникових насаджень або проводять висів трав за індивідуальними проектами. 9.4.7. Для укріплення рівних площин та пологих укосів в смузі відводу доріг застосовують висівання насіння газонних трав. Для цього беруть низові кореневищні, кореневищно-дірчастокущові та дірчастокущові трави, що мають достатню стійкість до відсутності вологи в грунті та утворюють суцільну міцну дернину. Тривкий газон одержують з суміші, складеної з 3-4-х видів трав. Як варіанти можуть бути використані: 1-й тонконіг луговий - 65% вівсяниця червона - 20% польовиця волосовидна - 15% 2-й райграс пасовищний - 20% тонконіг луговий - 30% польовиця біла - 30% вівсяниця ампле - 20% 3-й тонконіг луговий - 20% вівсяниця червона - 45% райграс пасовищний - 15% вівсяниця лугова - 15% конюшина біла - 5% 9.4.8. Догляд за газоном включає прополювання, скошування (1-2 рази на місяць), підживлення мінеральними добривами, полив (10 л/кв. м на один раз) та боротьбу з широколистими багаторічними бур'янами з застосуванням гербіцидів вибіркової дії, які затверджені Укрдержхімкомісією до вживання (такі, як діален, лонтрел, ковбой). 9.4.9. Для закріплення крутих укосів застосовують обдернування. Джерелом дернини є природні луги, спеціалізовані господарства по вирощуванню дернини. 9.4.10. Для дорожнього господарства придатний полігонний спосіб одержання торфодернових килимів, при якому вирощування здійснюється на спеціальних площадках з цементобетонним та плівковим покриттям. 9.4.11. При залуженні високих крутих укосів та схилів застосовують гідропосів багатолітніх трав, який включає в себе нанесення робочої суміші, складеної з насіння багатолітніх трав, мінеральних добрив, мульчуючого та плівкоутворюючого матеріалу та води, механізованим шляхом. З цією метою використовуються серійні гідросівалки МК-14-1 та МК 14 А-1 продуктивністю 1500 кв. м за зміну. 9.5.1. При проведенні робіт по реконструкції автомобільних доріг необхідно, по можливості, прагнути зберігати існуючі насадження в межах смуги відводу, проте це не завжди вдається, тому виникає необхідність в їх реконструкції. 9.5.2. При виправленні траси в плані можливі такі варіанти впливу реконструкції дороги на придорожні снігозахисні насадження: а) наближення дороги до існуючих насаджень викликає різке зниження захисної ролі насаджень, тому що завітряний шлейф снігового валу навіть при невеликому (до 20 куб. м/м) обсязі снігоприносу лягає на дорогу, якщо віддалення від бровки земляного полотна стає менше 10 м; б) віддалення дороги від існуючих насаджень може підвищити захисну роль снігозахисного насадження, якщо відстань між лісовою смугою та дорогою буде в межах існуючих нормативів (до 70 м), або знадобиться розкорчування віддаленого насадження та створення нового, на потрібній за вимогами снігоприносу відстані; в) вихід нового напрямку дороги на існуюче придорожнє насадження вимагає його розкорчування та створення нового снігозахисного насадження у відповідності з нормативами та конкретними умовами. 9.5.3. При розширюванні земляного полотна в процесі реконструкції автомобільної дороги можливі такі випадки негативного впливу цього заходу на придорожнє озеленення: а) двобічне розширювання земляного полотна наближає дорогу до існуючих снігозахисних насаджень, зменшуючи і без того невелику відстань до неприпустимої малої величини: шлейф снігового валу при заметілях виходить на дорогу; в цьому випадку, необхідна термінова реконструкція насаджень; б) при однобічному розширюванні земляного полотна воно, як правило наближається до снігозахисного насадження майже впритул; необхідна також негайна реконструкція насаджень. 9.5.4. Піднімання земляного полотна, як правило, відбувається одночасно з його розширюванням і негативний вплив цих заходів на придорожнє озеленення неминучий. При цьому можливі такі випадки: а) піднімання та розширювання земляного полотна наближає дорогу до снігозахисного насадження, знижує його захисну роль; необхідна реконструкція; б) при підніманні земляного полотна можуть бути досягнуті незаносні позначки, тоді доцільно снігозахисні насадження реконструювати в декоративні та ландшафтно-групові. 9.5.5. Додаткове обладнання дороги площадками відпочинку, місцями стоянок автотранспорту тощо, здійснює вплив на придорожнє озеленення, коли площадка влаштовується на місці існуючого снігозахисного насадження, при цьому частина рослин викорчовується, а частина використовується при благоустрої території з посадкою додаткових деревно-чагарникових рослин. Читайте також:
|
||||||||
|