Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ДЕКОРАТИВНЕ МАЛЮВАННЯ

 

Як ми вже говорили, малювання не тільки дає учням основи графічної грамоти, але і сприяє розвитку творчих здібностей. Особливо ефективно розвиваються творчі здібності учнів на уроках декоративного малювання.

У програму з малювання включені завдання по складанню узорів, оформленню альбомів, по декоративному оформленню приміщень. Такого роду завдання в загальноосвітній школі не мають на увазі підготовку до професійної діяльності, а слугують головним чином для пробудження творчих сил і самодіяльності учнів, залучення їх до суспільно корисної роботи.

Декоративне малювання на меті ознайомлення учнів з основними принципами декоративно-прикладного мистецтва. Декоративне оформлення об'єкту здійснюється на підставі певних правил і законів: дотримання ритму, симетрії, гармонійного поєднання кольорів.

На уроках декоративного малювання діти вчаться складати узори, пізнають закони композиції, продовжують опановувати навики роботи акварельними фарбами, гуашшю, тушшю, вивчають орнаментальну творчість народів світу.

На уроках декоративного малювання учні знайомляться і з основами художнього конструювання. Від учителя діти дізнаються, що художній початок широко входить у виробництво, в наш побут. Зростаючий художній смак народу диктує виробництву нові, підвищені естетичні норми. У співдружності з художниками починають працювати інженери-конструктори. З'явилися нові терміни: "промислова естетика", "виробнича естетика", "дизайн".

При організації навчально-виховної роботи з дітьми з декоративного малювання можна рекомендувати наступну літературу: Т. Я.Шпікалова. Народне мистецтво на уроках декоративного малювання. М., 1979; Т. Мавріна. Городецкий живопис. Л., 1970; І. Я. Богуславська. Російська народна вишивка. М., 1972; Б. Коромислов. Майстри. М., 1970; г. Блінов. Богородська іграшка і скульптура. М., 1970; Т.С. Семенова. Художники Полховського Майдану і Крутца. М., 1972; А. Моран. Історія декоративно-прикладного мистецтва від якнайдавніших часів до наших днів. / Пер. з франц. М., 1982.

Розвиток творчої ініціативи – найважливіше завдання гармонійного виховання. Творча ініціатива пробуджує думку людини, робить його працю натхненною, захоплюючою.

У початкових класах заняття з декоративного малювання в основному обмежуються копіюванням народних узорів. Початком роботи є змальовування зі зразків і складання нескладних узорів з прямих і кривих ліній. Потім слідує комбінування елементів народних узорів за композиційною схемою, даною вчителем.

Декоративне малювання повинно бути тісно пов'язано з малюванням з натури. При складанні узорів, ескізу декоративного оформлення хустки, тарілки, подушки або рушника слід показати учню, як можна використовувати форми природи: листя і квіти різних рослин, тварин, птахів – і як потім переробляти ці форми (стилізувати) в своїх композиціях.

Суттєвим моментом в декоративному малюванні є момент художності, тобто того, наскільки учень зуміє уловити красиве в природі і використати в своїй композиції. У зв'язку з цим велике виховне значення має показ зразків народних орнаментів. Розглядаючи і вивчаючи візерунок якого-небудь народу, учень починає розуміти красу поєднання різних форм і фарб, гармонійну єдність малюнка і кольору. Його захоплює, як художник простими і лаконічними засобами добивається незвичайної виразності. У дитини починає народжуватися творча ініціатива, він хоче випробувати свої сили, щоб так само, використовуючи прості форми, створити красивий візерунок. Все це привчає дітей до творчої діяльності.

Частина завдань з декоративного малювання дається з розрахунком на їх практичне застосування; зробити закладку в книгу з декоративним узором, хусточка, прикраса для саморобної коробки, шкатулки і т.д. Подібні завдання зв'язуються із заняттями по праці. У старших класах даються і завдання з художнього конструювання.

Завершують роботи з декоративного малювання завдання на складання ескізів декоративного оформлення, графічних робіт із введенням шрифту, а також на оформлення школи.

Складаючи композицію візерунку, орнаменту для декоративного оформлення об'єкту, кожен учень прагне, якомога красивіше розташувати (скомпонувати) зображення на площині, яскравіше, кольоровіше розфарбувати свій малюнок. Все це сприяє розвитку художнього смаку і естетичних почуттів.

На уроках декоративного малювання формується і моральна зовнішність дітей. Впливаючи на учня, на його почуття і думки, декоративне мистецтво викликає певне світовідчуття, виховує особистість. Так, розглядаючи візерунки, якими різні народи прикрашають свій побут, діти знайомляться з деякими рисами культури цих народів, у них з'являється відчуття пошани до тих, хто створив ці красиві візерунки. Цей паросток прояву дружнього відношення до культури інших народів надалі, при активному сприянні вчителя, перетвориться на одну з основних рис моральної зовнішності людини.

 


Читайте також:

  1. Декоративне озеленення
  2. Декоративне озеленення.
  3. Інструмент малювання Прямокутник
  4. МАЛЮВАННЯ З НАТУРИ
  5. Малювання як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  6. Особливості змалювання головних персонажів та розкриття проблематики твору
  7. Панель інструментів Малювання
  8. Після закінчення повного|цілковитого| курсу (два роки) слухачі Педагогічних курсів тримали екзамен з методики малювання.
  9. Примітка:Панель інструментів Малювання здебільшого розташована внизу екрана. Якщо цієї панелі не видно, в меню Вигляд виберіть команду Панелі інструмен­тів Малювання
  10. Сучасний ринок товарів для малювання
  11. ШТУКАТУРНО-ДЕКОРАТИВНЕ




Переглядів: 3735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАЛЮВАННЯ З НАТУРИ | БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.