МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВОМАЛЮВАННЯ НА ТЕМИ
У зміст занять з тематичного малювання входить зображення різних сюжетів з навколишнього життя, ілюстрація літературних творів, творчі картини на різноманітні теми, придумані самими дітьми. Тематичне малювання дає учням можливість набуття вміння передавати свої думки і уявлення засобами образотворчого мистецтва, тобто учить їх користуватися малюнком як графічною мовою, мовою художніх образів. Малювання на теми розвиває творчі здібності, привчає дітей до самостійності в роботі, дає можливість повніше виразити свої думки і відчуття. У малюнках-композиціях діти безпосередніше відображають свої враження, свій спосіб сприйняття навколишнього світу. Проте і цей вид роботи школяра повинен проходити під безпосереднім спостереженням і керівництвом вчителя. Успіх занять малюванням на теми, як і всіх інших занять, залежить від нього. Якщо вчитель зуміє зацікавити дітей сюжетом, активізувати їх творчу уяву, направити їх роботу в потрібне русло, то і творчий процес протікатиме дуже активно. Вчитель може провести попередню бесіду, використати уривки з літературних творів, показати приклади з творчості видатних художників. Тут можна рекомендувати наступну літературу: Е. В. Шорохов. Тематичне малювання в школі. М., 1975; Е. В. Шорохов. Методика викладання композиції на уроках образотворчого мистецтва в школі. М., 1977; Б. М. Нікіфоров. Шлях до картини. М., 1971; Художня творчість і дитина. / За ред. Н. А. Ветлугіної. М.,1972; Підвищення ефективності уроків образотворчого мистецтва. / За ред. У. С. Кузіна. М., 1975; Образотворче мистецтво в школі. Зб. мат. і допов. М., 1990. Зображення сюжетів з навколишньої дійсності бажано будувати так, щоб вони були пов'язані із зарисовками з натури. В окремих випадках можуть бути організовані екскурсії за місто, на підприємства, будівництва і колгоспні поля. У старших класах на заняттях тематичним малюванням вчитель повідомляє необхідні відомості про правила зображення людини, зокрема про пропорційні співвідношення між частинами людського тіла, дає схеми руху людської фігури і т.д. Для збагачення зорових уявлень учнів пропонуються завдання по зарисовках окремих предметів і об'єктів з натури - це підсобний матеріал для композиції. Тематичне малювання має велике значення і для викладача: воно дає можливість ближче познайомитися з духовним світом вихованців, дізнатися особливості характеру кожного учня, прослідкувати, як розвиваються його здібності образного уявлення і уяви.
Шкільною програмою по малюванню передбачені також спеціальні години для проведення бесід про образотворче мистецтво. На цих уроках вчитель знайомить школярів із життям і творчістю видатних живописців, скульпторів і архітекторів. Діти дізнаються, як і якими засобами художники добивалися ідейної глибини, емоційної виразності своїх творів. Систематичне ознайомлення учнів з творами художників є одним із засобів естетичного виховання. У видатних творах художників як у фокусі зібрані типові явища життя; ці твори примушують по-новому дивитися на світ, помічати його красу. Уміння і навики у області сприйняття і оцінки художніх творів підвищують культурний рівень учнів. Знання і навики поступово розвиваються, починаючи з елементарного уміння розглядати картину і розбиратися в її змісті до розуміння художніх засобів вираження, за допомогою яких художник зміг передати свій задум. Для підготовки до бесід про мистецтво можна рекомендувати: Бесіди про живопис в школі. М., 1966; В. Алексєєва. Образотворче мистецтво і школа. М., 1968; Н. А. Дмітрієва. Коротка історія мистецтва. М., 1969; П. Д. Суздалєв. Радянське мистецтво в період Великої Вітчизняної війни і перші післявоєнні роки. М., 1963; В. Кємєнов. Проти абстракціонізму в суперечках про реалізм. Л., 1969; Мистецтво і військово-патріотичне виховання школярів. / За ред. У. В. Невєрова і Б. М. Сапунова. М., 1975; Популярна художня енциклопедія. М., 1986. Отже, ми бачимо, що різноманітність занять з образотворчого мистецтва має величезне значення не тільки для набуття знань, умінь і навиків в малюванні, але і для загального розвитку учнів. Заняття малюванням будуються з дотриманням логічної послідовності у викладі навчального матеріалу, з розрахунком об'єму, часу і глибини змісту теми. Весь курс малювання визначається довкола знань і навиків, які необхідно засвоїти кожному учневі. Об'єм і зміст визначаються навчальним планом і програмою. Навчальна програма містить в систематизованому вигляді перелік всіх тем завдань і постановок, які складають вміст малювання в середній школі. Весь навчальний матеріал розподіляється по роках навчання на основі врахування вікових особливостей школярів. Визначаючи об'єм знань, умінь і навиків по малюванню, програма дає вчителю вказівки про послідовність вивчення і планування матеріалу. Нові завдання вводяться по мірі оволодіння необхідними для їх свідомого виконання знаннями і навиками. У навчальній програмі є пояснювальна записка, в якій стисло і чітко роз’яснюються цілі і завдання викладання, указуються підстави для пропонованого змісту занять і дається загальний методичний напрям роботи. Щоб правильно і з успіхом вирішити всі поставлені програмою цілі і завдання, необхідно, перш за все, добре засвоїти методику роботи з учнями, ті принципи і закони побудови навчального процесу, які дають якнайкращі результати. Тільки за наявності правильного методичного керівництва учнями малювання в школі набуває потрібного освітнього і виховного значення. Читайте також:
|
||||||||
|