МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція XVIIB D, n g G A B1 C Min І +ІІ І E ^ H DS
З урахуванням (1) dfпад.= JdW , (3) Е = [Лк] = Кд/м2
2.У свій час у фізиці існувало декілька точок зору на природу світла: 1) корпускулярна теорія (Ньютон): згідно з цією теорією світло - це потік корпускул (частинок ); 2) хвильова теорія (Гюйгенс): згідно з нею світло - це хвильовий процес; 3) Максвелл : світло - це електромагнітна хвиля, яка поширюється у вакуумі (c = 3 * 10 8 м /c.) Маємо трьохмірний простір: E C H С – напрямок поширення світла.
Інтерференція- це явище накладання світлових хвиль, унаслідок чого в одних точках простору виникає підсилення цих хвиль, а в інших - їх послаблення.
Інтерферувати можуть тільки когерентні хвилі. Запишемо умови когерентності хвиль: 1) монохроматичність - це хвилі з однаковою довжиною хвилі або з однаковою частотою: l1 = l2 =. . .= ln = const, w1 = w2 =. . . = wn = const. 2) різниця фаз вібратора не змінюється з часом D j = const; 2) хвилі однаково поляризовані - коливання вектора (звичайно і ) відбуваються або в одній площині, або вздовж одного й того ж напрямку.
Зробимо математичний опис умов інтерференції. Введемо оптичну довжину шляху L : L = n S, (4) n- відносний показник заломлення S- геометрична довжина шляху. Якшо один промінь проходить шлях L1, а другий - L2, тоді: D = L2 - L1 - оптична різниця ходу.
Запишемо загальні умови інтерференції: Якщо (5а) , маємо інтерференційний максимум,
(5b), маємо інтерференційний мінімум l - довжина хвилі, К - ціле число, яке вказує на порядок максимуму або мінімуму.
1 + — 2 + + ІІ — — +
+ —
—
3. Маємо плівку, на яку падає пучок паралельних променів під кутом a, товщина плівки d, показник заломлення речовини плівки n.
2 1’ 1 a a Д 2’
Оптична різниця ходу променів має вигляд:
Втрата l/2 виникає за рахунок відбивання світла від оптично більш густішого середовища. АВ = ВС = d/cosg ДС = АС sina; AC = АВ1 + В1С = 2АВ1 АВ1 = d tgg АС = 2 d tgg ДС = 2 d tgg sina D = 2dn/cosg - 2d tgg sina - l/2 З урахуванням , , маємо: (6) - оптична довжина ходу. Якщо , то маємо - max, , то маємо - min у відбитому світлі, а в прохідному - буде навпаки. Оскільки у даному випадкові інтерференційну картину одержано внаслідок падіння променів на плівку під одними і тими ж кутами (a = const), то одержані інтерференційні полоси мають назву полоси рівного нахилу. Необхідною умовою їх одержання є стала товщина плівки (d = const).
4. А якщо a ¹ const, тоді інтерференційна картина буде називатися полосами рівної товщини. Приклад цього - кільця Ньютона. Два промені, які вийшли з S будуть мати оптичну різницю ходу D за рахунок різного пройденого шляху. K- номер кільця. R- радіус кривизни лінзи.
* 2R rmax = rmin = r d * Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|