Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Як ви вважаєте, наскільки може бути прийнятною дана концепція істини? Чи піддається в такому випадку сама істина перевірці?

"Істина не існує поза нами та над нами; вона можлива тільки тому, що ми в істині... "Я" − людина може бути джерелом істини: коли вона занурена у свою глибину, вона може бути в істині... Істина − аристократична, вона розкривається лише небагатьом; її розширення передбачає потрясіння свідомості, передбачає розплавленая та згоряння закам'янілого та закостенілого світу".

(М.Бердяєв)

Як би ви назвали дану концепцію істини? Наскільки вона вам зрозуміла? Прийнятна? Спробуйте пояснити своє до неї ставлення. Порівняйте нижченаведені критерії істини, дайте їм оцінку.

"Істинним слід завжди визнавати лише настільки очевидне, в чому неможливо було би знайти нічого, щоби давало хоч якийсь привід для сумніву".

(Г.Лейбніц)

"Що є істина? − На це питання Понтія Пілата можна відповісти просто й переконливо... Відповідь ця полягає в наступному: твердження, судження, висловлювання або гадка є істинними, якщо, та тільки якщо воно відповідає фактам".

(К.Поппер)

"Істинність є властивість віри, і як наслідок − властивість речень, що виражають віру. Істина полягає у певному відношенні між вірою та одним або кількома фактами, іншими, ніж сама віра. Речення може бути названим "істинним" або "хибним", навіть якщо в нього ніхто не вірить, проте за умови, що якщо би хтось в нього повірив, то ця віра виявилась би або істинною, або хибною в залежності від обставин".

(Б.Рассел)

"Критерієм істини є узгодженість дискутованого твердження з уже наявним і прийнятим знанням".

(О.Нойрат)

Врахуйте, що останнє положення виражає так звану "когерентну концепцію істини"істини, як внутрішньої узгодженості знання.

"Усвідомити будь-що − значить знайти єдину істину, єдиний смисл того, що усвідомлюється. Наших людських думок та гадок може бути безкінечна множина, але істина − єдина для всіх. І усвідомити − значить віднести усвідомлене до цього єдиного, для всіх обов'язкового смислу − істини".

(Є.Трубецький)

Яка функція істини в людській свідомості підкреслена в даному фрагменті (смислова, ціннісна, еталонна)? Чи приймаєте ви таке тлумачення ролі істини в діяльності свідомості? Аргументуйте свої твердження, розгортаючи міркування на захист даного положення та "від супротивного".

Обдумайте, нарешті, тлумачення істини одним із провідних авторитетів напряму аналітичної філософії XX ст.

"Істинність тавтологій достовірна, речень − можлива, суперечностей − неможлива".

(Л.Вітгенштейн)




Переглядів: 558

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 4. Проблема істини у пізнанні. | Як ви вважаєте, чи могло би розвиватись пізнання, якщо би дана теза була для нього вихідним орієнтиром?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.