Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Spending money: shopping

 

The British are not very adventurous shoppers. They like reliability and buy brand-name goods wherever possible, preferably with the price clearly marked (they are not very keen on haggling over prices). It is therefore not surprising that a very high proportion of the country’s shops are branches of chain stores.

Visitors from northern European countries are sometimes surprised by the shabbiness of shop-window displays, even in prosperous areas. This is not necessarily a sign of economic depression. It is just that the British do not demand art in their shop windows. In general, they have been rather slow to take on the idea that shopping might actually be fun. On the positive side, visitors are also sometimes struck by the variety of types of shop. Independent shopowners feel no need to follow conventional ideas about what a particular shop does and doesn’t sell.

In the last quarter of the twentieth century supermarkets began moving out of town, where there was lots of free parking space. As they did so, they became bigger, turning into “hypermarkets” stocking a wider variety of items. For example, most of them now sell alcoholic drinks, which are conventionally bought at shops called “off-licenses”. They also sell petrol and some items traditionally found in chemists and newsagents.

However, this trend has not gone as far as it has in some other European countries. For example, few supermarkets sell clothes, shoes, kitchen utensils or electrical goods. They still concentrate mainly on everyday needs.

The area in town where the local shops are concentrated is known as the high street (the American equivalent is “Main Street”). British high streets have suffered from the move towards out-of-town shopping. In the worst-affected towns, as many as a quarter of the shops in the high street are vacant. But high streets have often survived by adapting. In larger towns, shops have tended to become either more specialized or to sell especially cheap goods (for people who are too poor to own a car and drive out of town). Many have become charity shops (selling second-hand items and staffed by volunteers) and discount stores.

Even most small high streets still manage to have at least one representative of the various kinds of conventional food shop (such as butcher, grocer, fishmonger, greengrocer), which do well by selling more expensive luxury items.

The survival of the high street has been helped by the fact that department stores have been comparatively slow to move out of town. Almost every large town of suburb has at least one of these. They are usually not chain stores and each company runs a maximum of a few branches in the same region.

 




Переглядів: 716

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Currency and cash | Shop opening hours

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.