Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Змістовий модуль 4. Мистецтво Відродження

Тема 9.Відродження в Італії

Соціокультурні передумови Відродження.Особливості розвитку Італії в середні віки, її політична роздробленість та ранній розвиток міст. Походження терміну. Значення античного спадку для культури Відродження. Періодизація.

Гуманізм. Розвиток літератури і мистецтва. Роль образотворчого мистецтва в культурі Відродження. Розвиток реалістичних тенденцій. Реалістичне трактування релігійних сюжетів. Відображення в мистецтві гуманістичних ідей. Захоплення красою та універсальністю людини. Героїзація та драматизація образів мистецтва. Раціоналізм та наукові мистецтва. Вивчення анатомії, перспективи, законів освітлення та їх застосування в мистецтві.

Першоджерела для вивчення Відродження: “Життя Бенвенуто Челліні, написане ним самим”, трактати Л.Б. Альберті, “Книга про живопис” Леонардо да Вінчі.

Скульптура, живопис у другій половини XIII ст. Династія Пізано. Живописні школи Флоренції (Чимабуе) та Сієни (Дуччо). Творчість Джотто ді Бондоне (1266-1337). Нове розуміння ним релігійної теми, винайдення нових зображальних прийомів. Показ людської постаті у просторі, досконалість композиційних рішень. Архаїчні риси у творах Джотто. Фрески в капелі дель Арена в Падуб та в Ассизі.

Архітектура раннього Відродження в Італії. Творчість Ф. Брунеллескі (1377-1466). Конкурс 1401 р. Купол флорентійського собору та споруди Виховного будинку. Інші споруди Брунеллескі. Діяльність Л.Б. Альберті як теоретика та архітектора-практика. Палаццо Руччелаї, церкви Сан Франческо у Риміні та Сант Андре у Мантуї.

Скульптура Італії в першій половини XV ст. (Л. Гіберті, Якрпо делла Кверча, династія делла Роббіа). Творчість Донателло (1386-1466). Розвиток круглої статуї та рельєфу. Героїзований образ людини в творчості Донателло (св. Георгій). Статуї пророків для башти флорентійського собору. Бронзовий Давид. Рельєф “Благовіщення”. Кінна статуя Гаттамелати. Пізні роботи Донателло.

Живопис. Творчість Мазаччо (1401-1428). Переборення готики, розвиток та переосмислення реалістичних традицій Джотто. Вивчення будови фігури людини і опанування засобами лінійної та повітряної перспективи. Розписи капели Бранкаччі. Фреска “Трійця” в церкві Санта Марія Новелла.

Різноманіття художніх пошуків у мистецтві раннього Відродження (Паоло Учелло, Фра Філіппов Ліппі, Ботічеллі, П’єро делла Франческа, Андре Мантенья та ін).

Високе Відродження

Загальна характеристика Високого Відродження. Перехід провідної ролі в мистецтві до Риму і Венеції. Розквіт мистецтва Високого відродження як результат попереднього розвитку. Затвердження в мистецтві ідеалу гармонійно розвинутої прекрасної людини. Велич, узагальненість, логічна довершеність художньої мови. Короткочасність розвитку Високого відродження, що виникає на межі загальної кризи в Італії.

Творчість Леонардо да Вінчі

Леонардо да Вінчі(1452-1519) як основоположник мистецтва Високого відродження та один з найвизначніших його майстрів. Леонардо як вчений та художник, його погляди на мистецтво. Раціоналізм творчого методу Леонардо.

Навчання Леонардо у майстерні а Верроккйо та його твори “Благовіщення”, “Мадонна Бенуа”, “Поклоніння волхвів”, “Св. Ієронім”,. Переборення традиції кватроченто з його самодостатнім інтересом до деталі.

Леонардо у Мілані. “Мадонна в гроті”, “Тайна вечеря”, новизна композиційної побудови та глибина композиційного рішення теми

Скульптурні роботи Леонардо да Вінчі.

Другій флорентійський період Леонардо. “Битва при Ангіарі”, “Джоконда”. Створення психологічного портрету. “Св. Ганна”.

Пізні живописні роботи Леонардо. Його від’їзд у Флоренцію. Історичне значення та вплив Леонардо на сучасне йому та пізніше художнє життя.

Творчість Мікеланджело Буонарроті

Мікеланджело (1475-1564)визначний художник Високого Відродження, що з надзвичайною силою втілив гуманістичні ідеали та принципи ренесансного мистецтва. Створення ним героїчних образів могутньої та прекрасної людини.

Ранні твори Мікеланджело в скульптурі: “Битва кентаврів”, “Мадонна на сходах”, “Вакх”, “П’єта”, “Давид”. Живописні роботи – тондо “Св. родина”, картон “Битва при Кашині”.

Римський період творчості Мікеланджело. Фрески плафону Сікстинської Капели у Ватикані як один з найвеличніших творів Відродження. Титанічний образ людини, його глибока життєва сила і правдивість. Найважливіші композиції плафону – “Створення Адама”, “Гріхопадіння”, пророки, сивіли. Раби. Твори флорентійського періоду. “Мойсей” і “Раби” для надгробку Юлія II. Робота над гробницею Медічи.

Участь Мікеланджело в обороні Флоренції у 1529-1530 рр. Та відлуння подій, пов’язаних з падінням Республіки у творах цього періоду.

Переїзд до Риму. Фреска “Страшний суд” та інші пізні твори майстра. Відображення кризи культури Відродження у пізніх творах Мікеланджело.

Трагічний характер його останніх творів. Фрески капели Поліна. Два варіанти “П’єта”. Значення пізніх творів Мікеланджело для розвитку мистецтва XVII ст.

Діяльність Мікеланджело як архітектора. Сходи Лауренціанської бібліотеки. Будівництво собору св. Петра та оформлення площі Капітолія. Значення цих споруд для подальшого розвитку західноєвропейської архітектури. Купол собору св. Петра як досконале втілення архітектурних ідей Відродження.

Творчість Рафаеля

Рафаель Санті да Урбіно(1483-1520).Втілення ідеалу гармонійно розвинутої людини, велич та досконала ясність композицій Рафаеля.

Умбрійський період творчості художника. Його ранні роботи – “Сон лицаря”, “Заручини Марії”. Глибоке опанування і переосмислення ним стилістики Перуджино.

Перебування Рафаеля у Флоренції. Творче осягнення ним здобутків Леонардо да Вінчі та Мікеланджело Буонарроті. Мадонни флорентійського періоду., портрети, “Покладення до гробу”.

Римський період. Розквіт творчості Рафаеля. Розписи ватиканських станц. “Афінська школа”, “Парнас”, “Диспута”, ідейний зміст та художня цінність цих розписів. Широка сфера діяльності Рафаеля. Рафаель і античність. Розписи вілли Фарнезе, “Тріумф Галатеї”.

Портрети Рафаеля: Юлій II, Лев X, Кастильоне та ін. “Сікстинська мадонна”. Деякі риси ідеалізації та порушення класичної рівноваги образів у пізнього Рафаеля. Картони для килимів. “Преображення”.

Рафаель як архітектор (лоджії Рафаеля у Ватикані, вілла Мадама, участь у будівництві собору св. Петра).

Значення Рафаеля та його вплив. Школа Рафаеля.

Архітектура Високого Відродження

Творчість Д. Брам анте.

Рим як центр Високого Відродження в Італії. Введення ордера як основного масштабного елемента архітектурних рішень. Видання Вітрувія і розвиток теоретичної бази нового стилю.

Донате Браманте (1444-1514)- провідний архітектор Високого Відродження. Роботи Браманте у Римі. Тем’пєтто у монастирі Сан П’єтро ін Монторіо – завершене втілення ідеї ренесансного центричного храму. Проект та будівництво собору св. Петра і реконструкція Ватиканського палацу.

Тема 10.Мистецтво «Північного» Відродження

Мистецтво Нідерландів. Творчість Яна Ван Ейка, П. Брейгеля.

Загальна характеристика так званого Північного Відродження. Своєрідність жанрового та образного трактування. Перевага характерного і конкретного над загальним і типовим. Поступове переосмислення середньовічної мистецької традиції. Відсутність теоретичних концепцій та безпосереднього впливу античної культури, перевага емпіричного методу.

Особливості історичного розвитку на територіях Нідерландів. Формування нідерландського мистецтва на початку XV ст. на основі франко-бургундської культури кінця XIV ст. Укоріненість традицій готичного мистецтва. Зміцнення бюргерської культури у містах Нідерландів.

Зростання інтересу до відображення реальних форм людини та навколишнього середовища. Зародження портрета, побутового жанру і пейзажу, переосмислення в реальному плані релігійного живопису.. Значення книжкової мініатюри. Брати Лімбург та їх “Розкішний часослов герцога Беррійського”.

Брати Губерт (бл. 1370-1426 ) таЯн Ван Ейк (бл. 1390-1441). Удосконалення техніки олійного живопису. Поширення типу станкової картини. Мініатюри “Туринсько-міланського часослова”

“Гентський вівтар” та його значення для подальшого розвитку нідерландського живопису. Інші твори Яна Ван Ейка: “Мадонна канцлера Роллена”, “Мадонна каноніка Ван дер Пале”, “Подружжя Арнольфіні”, портрети.

Передача різноманіття матеріальних якостей предметів, тонкість зображення природи, майстерність індивідуальної характеристики в портретах. Значення Яна Ван Ейка для нідерландського мистецтва XV-XVI ст.

Нідерландський живопис XVI ст.

Посилення впливу італійської художньої культури та розповсюдження “романізму”. Відмінне відношення до італійських зразків: засвоєння досягнень італійського мистецтва при збереженні національної традиції (Квентін Массейс, 1466-1530; Лука Лейденський, 1494-1533) та пряме наслідування італійським художникам (Ян Госсарт, бл. 1478-1536;) пізніше Франс Флоріс та інші.

Творчість Пітера Брейгеля Старшого (бл. 1525-1569).Вплив демократичних, фольклорних мотивів, розвиток жанру пейзажу. Видатне значення творчості Пітера Брейгеля: “Ігри дітей”, “Битва Масниці та Посту”, “Прислів’я”. Графіка Брейгеля. Роботи зрілого та пізнього періоду: “Тріумф смерті”, серія “Пори року”, “Селянське весілля”, “Селянський танок”, “Сліпи”.

Мистецтво Німеччини. Творчість Альбрехта Дюрера

Розгортання реформаційного руху та Селянська війна у Німеччині XVI ст. Стрімкий та нерівномірний розквіт німецької культури. Німецький гуманізм. Еразм Роттердамський.

Альбрехт Дюрер (1471-1528) найвизначніший художник німецького Відродження.

Ранні живописні та графічні роботи Дюрера – Паумгарнеровський вівтар, портрети, серії гравюр на дереві “Апокаліпсис” та “Великі Страсті”. Відвідання ним Італії та вивчення мистецтва італійського Відродження. Пошуки образу гармонійно досконалої людини. Гравюра “Адам і Єва”.

Живописні та графічні роботи Дюрера, створені після другої подорожі до Італії: “Адам і Єва”, “Поклоніння Трійці”, гравюри “Лицар, смерть та диявол”, “Св. Ієронім у келії”, “Меланхолія”.

Мандрівка у Нідерланди та пізні роботи художника. “Чотири апостоли”. Дюрер як теоретик мистецтва.

Творчість Маттіаса Грюнвальда (бл. 1480-1528). “Ізенгеймський вівтар”, “Зневаження Христа”, “Розп’яття”. Творчість Лукаса Кранах Старшого (1472-1553), Альбрехта Альдорфера (бл. 1480-1538), Ганса Гольбейна Молодшого (1497-1543).




Переглядів: 387

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.