Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 27. Мистецтво Франції наприкінці XIX - початку XX ст.

Франція після Паризької Комуни. Складний характер розвитку французької художньої культури цього часу. Подальший розвиток салонно-академічного мистецтва.

. Особливості розвитку фран­цузького реалістичного мистецтва в останні десятиліття XIX ст. Втрата великого суспільного змісту, відхід від соціальної тематики, посилення споглядального відношення до дійсності у творчості багатьох великих художників цього часу. Інтерес до формальних проблем, пошуки нових засобів художньої виразності. Зародження і розвиток імпресіонізму.

Розвиток архітектури у другій половині XIX - початку XX ст. Поява нових типів будинків, ускладнення планів споруд під впливом капіталізму. Рішучий прогрес будівельної техніки, що обумовив корінні зміни у застосовуваних матеріалах і конструкціях. Розбіжність між конструктивним і художньо-естетичним аспектами архітектури в будівництві цього часу.

Активне використання металів (чавуну, заліза) у будівництві великих споруд. Комплекс Центрального ринку в Парижі (В. Бальтард). Споруджен­ня та зведення до Міжнародної Паризької виставки 1889 р. Ейфелевої вежі (Г. Ейфель) та Галереї машин (Дюбер і Коттансен), їх досконала для того часу конструкція. Поява у другій половині XIX ст. нових прогресивних матеріалів - бетону і залізобетону, що значно вплинули на подальший розвиток архітектури.

Французьке образотворче мистецтво цього періоду. Едуард Мане (1832-1883) - провідний майстер французького живопису, його ранні роботи. Зв'язок з реалістичною традицією мистецтва минулого та інтерес до сучасності («Олімпія», «Сніданок на траві»). Сцени сучасного життя («Музика в Тюільрі», «У дядечка Латуйль», «Бар Фолі Бержер»).

Портрети Мане (Золя, Дебутена, Берти Морізо), жвавість й тонкість психологічної характеристики. Історичний жанр у творчості Мане. Його натюрморти і пейзаж. Особливості живописної майстерності Мане, його колористичні шукання. Інтерес до передачі світла і повітря.

Неприйняття Мане буржуазною критикою. Місце Мане у розвитку французького реалістичного мистецтва. Батіньольська школа.

Імпресіонізм у французькому живописі. Його зародження на рубежі 1860-х і 1870-х рр. Характеристика цього напряму. Зв'язок з реалістичним мистецтвом, протест проти академізму. Інтерес до сучасного життя, праг­нення до передачі безпосередніх зорових вражень від дійсності.

Особлива увага до живописних проблем, передачі світло-повітряного середовища. Нове розуміння композиції. Програма пленера, особливості техніки, світогляду і методу імпресіоністів. Відмова від рішення тем суспільного значення.

Еволюція імпресіонізму. Посилення вузьких формальних шукань у передачі кольору і світлоповітряних ефектів у міру розвитку цього плину. Поступове обмеження кола тем, витиснення сюжетної тематичної картини етюдом. Елементи кризи реалістичної традиції в імпресіонізмі.

Едгар Дега (1834-1917) - видатний французький художник цього часу. Особливе місце Дега в групі імпресіоністів. Зв'язок із класицистичними і реалістичними традиціями французького мистецтва.

Ранні роботи Дега. Його блискучі реалістичні портрети, гострота їх характеристик (портрет родини Белеллі, портрет батька і гітариста Пагана, портрет Лепіка).

Жанрові картини сучасного життя. Пильність спостереження, влучність характеристик, точність у передачі руху і жесту. Риси песимізму та іронії у трактуванні сюжетів і образів. Відображення в мистецтві Дега соціальних контрастів життя Парижа («Абсент», «Пралі», театральні сцени). Робота Дега над малюнком і композицією.

Близькі до Дега художники Монмартра. Анрі Тулуз Лопгрек і розвиток французького плаката.

Огюст Ренуар (1841-1919). Ранній період творчості («Харчевня тіточки Антонії», «Ліза» та ін.). Життєрадісний реалізм цих робіт.

Перехід до імпресіонізму наприкінці 1860-х - початку 1870-х рр. Своєрідність імпресіонізму Ренуара. Особливості його мальовничих шукань. Інтерес до жанрових сюжетів і портрета («У ложі», «Мулен де ла Галетт», «Оголена» і т. ін.)

Клод Моне (1840-1926) і розвиток імпресіоністичного пейзажу. Ранній період творчості, зв'язаний з реалістичним мистецтвом середини XIX ст. Творчість Моне як найбільш повне втілення принципів імпресіонізму.

Свіжість і барвисте багатство образів природи у кращих творах Моне (пейзажі Аржантейля). Розвиток міського пейзажу («Бульвар Капуцинок у Парижі»). Крайній розвиток імпресіоністичних принципів у пізній творчості Моне. Дематеріалізація образу природи (серія «Руанських соборів»).

Інші майстри імпресіоністичного пейзажу. Альфред Сіслей, Каміль Піссарро. Особливості їх мистецтва.

Криза імпресіонізму у середині 1880-х рр. Шляхи розвитку францу­зького живопису в останні роки XIX ст. Посилення суб'єктивізму творчості багатьох художників, зростання інтересу до формальних шукань.

Постімпресіонізм. Відсутність єдиних художніх принципів у майстрів, об'єднуваних цим терміном.

Неоімпресіонізм. Жорж Сьйора і Поль Синьяк та теорія «наукового імпресіонізму». Умовність і обмеженість їхнього мистецтва, схематизм художніх прийомів.

ПОСТІМПРЕСІОНІЗМ




Переглядів: 987

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.