Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проблемът за живота във философската антропология — Аристотел, Сенека, М. Аврелий, Ницше, Киркегор

Аристотел: Младите живеят с надежда, възрастните не вярват в нищо поради опита си, живеят повече със спомена, отколкото с надеждата. Сенека: Щастливият живот е в хармония с природата, животът е пълен с възможности, при условие, че сме го организирали добре. Как да живеем се учим цял живот и също така се учим как да умрем, най-кратък е животът на заетия човек. Аврелий – човешкият живот е миг, съдбата е непридвидима, изисква всеки момент да се използва, като се преценява добре. Ницше – най-добре живее онзи, който не обръща внимание на живота, само оставеното след нас ще бъде продължение на нашия живот, по делата на хората се съди за живота им. Киркегор - живота- безсмислен и празен, най-хубавото е първия период на любовта, старостта осъществява мечтите на младостта, никой не е господар на живота си.

Проблемът за живота - Зимел, Шопенхауер, Ортега и Гасет, Камю, Сартр

Зимел - Човека във всеки един момент се намира между две граници – нашите действия и съдбата, между това което е низше и това, което е висше, между най-глупавото и между най-мъдрото, между най-обширното и най-ограниченото. Животът е безграничен, Аз-а има граници. Шопенхауер – „ние ще оставим този свят точно толкова глупав и лош, колкото сме го заварили при нашата поява”. По-мъдро е да съсредоточим усилията си в укрепване на здравето си и развитието на способностите си, отколкото в придобиването на богатство. Животът не ни е даден да му се наслаждаваме, а за да се справим с него. Единствената реалност е настоящето. Житейския ни път – синтез между съдбата и нашите действия.




Переглядів: 252

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.