Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Card 19

1. Speak on the types of Assimilation and give examples.

Assimilation is a common phonological process by which the sound of the ending of one word blends into the sound of the beginning of the following word. This occurs when the parts of the mouth and vocal cords start to form the beginning sounds of the next word before the last sound has been completed. An example of this would be 'hot potato'. The (t) in 'hot' is dropped as the lips prepare for the (p) sound for 'potato' (Bloomer et, 2005).
Assimilation can be synchronic being an active process in a language at a given point in time or diachronic being a historical sound change.
A related process is coarticulation where one segment influences another to produce an allophonic variation, such as vowels acquiring the feature nasal before nasal consonants when the velum opens prematurely or /b/ becoming labialised as in "boot". This article will describe both processes under the term, assimilation.
Types of assimilation:

1. / t / changes to / p / before / m / / b / or / p /

basket maker mixed bag

2. / d / changes to / b / before / m / / b / or / p /

bad pain good cook

3. / n / changes to / m / before / m / / b / or / p /

action planning iron man

 

4. / t / changes to / k / before / k / or /g/

cigarette card short cut

 

5. / d / changes to / g / before / k / or / g /

bad girl hard cash

 

6. / n / changes to /ŋ/ before / k / or / g /

action group open court

 

7. / s / changes to /ʃ/ before /ʃ/ or / j /

bus shelter nice yacht

 

8. / z / changes to /ʒ/ before /ʃ/ or / j /

cheese shop where's yours?

9. /θ/ changes to / s / before / s /

 

Assimilation can be of several kinds. As it always involves a transfer of feature(s) between two neighbouring segments we can conventionally mark the two successive sounds by X and Y. Taking into account the direction of the process, we can then talk about progressive assimilation if the latter works forwards (conventionally from left to right, that is from X to Y) or, in other words, if the feature passes from a sound to the following one. If we have the opposite case, as in our example before – backwards, from right to left, from Y to X – we have regressive assimilation. Very often there is a mutual influence between the two sounds and then we speak about of persons or things in a more or less straight line")

reciprocal assimilation. In this latter case the two sounds can fuse completely and give birth to a different sound; this type of assimilation is called coalescence.

 

If we consider the extent to which the features of a segment influence the features of an adjacent one we can talk about partial assimilation if just some of the features are transferred, or total or complete assimilation if one of the sounds becomes indistinguishable from the other. In certain cases assimilation can be diachronically established and consequently obligatory, in others it can be optional – it appears, say, in rapid, careless speech, but when we talk at a lower rate and more carefully and distinctly pronounce the sounds, it may not take place at all.

Task 1

Define the degrees and of assimilation on the following examples:

Does she, thank, gooseberry, newspaper, quick, twins, that book

Task 2

Define the functions ( constitutive, distinctive, recognitive) in the examples:

Hand-band, quite-cool, they are right- they are tight

Constitutive-phonemes existin their material form with sounds constitute morphemes words sentences all of each are meaningful.

Distinctive-it distinguishes one word from another even whole sentences.

Recognitive-it manifests in the process of identificacion native speakers can identisy combination of phonemes as meaningful unit.

 




Переглядів: 406

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.