МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
ПІДСУМКИ1. Конкуренція — це суперництво за найвигідніші умови виробництва та збуту товарів і послуг, за отримання найвищих прибутків. Конкуренція ефективно розподіляє ресурси, зрівноважує попит і пропозицію, формує ринкову ціну, стимулює зниження витрат виробництва. Водночас конкуренція спричиняє безробіття, нерівномірний розподіл доходів, економічні спади і може призводити до монополії. 2. Фірми безперервно конкурують за покупців на ринках товарів і послуг. Таке суперництво зазвичай може здійснюватися через розширення та поліпшення асортименту товарів і послуг, які пропонують за нижчими цінами. Завдяки цьому виграють споживач і суспільство в цілому. 3 Конкуренція як головний механізм контролю у ринковій економіці сприяє тотожності приватних і суспільних інтересів, вона спрямовує корисливі мотиви виробників і постачальників ресурсів в таке річище, що забезпечує ефективне застосування обмежених ресурсів 4 Конкуренцію поділяють на внутрішньогалузеву й міжгалузеву Залежно від методів суперництва розрізняють цінову й нецінову конкуренцію, а також добросовісну та недобросовісну 5 Структуру ринку визначають кількість фірм і покупців на ринку, наявність та доступність інформації, легкість входження на ринок і виходу з нього, характер про-дукці'і тощо 6 Основними ознаками монополістичної конкуренції є значна кількість фірм у галузі, які мають невеликий контроль над цінами, відсутня взаємозалежність фірм, а змова практично неможлива, продукт диференційований, в економічному суперництві використовують цінову й нецінову конкуренцію, входження на ринок є відносно легким 7 Олігопольні галузі характеризує наявність кількох фірм, кожна з яких контролює значну частку ринку фірми галузі взаємозалежні, поведінка кожної з фірм прямо впливає на конкурентів Продукти можуть бути однаковими або диференційованими Наявні бар'єри підтримують існування олігополи 8 Досконала конкуренція — це структура ринку, яку характеризують такі ознаки велика кількість виробників і покупців, які виготовляють та купують незначні частки продукту, випуск однорідного продукту, наявність повної інформації про ринкові ціни, висока мобільність ресурсів 9 Монополія — це структура ринку, за якої продукт виготовляє лише одна фірма і немає його близького замінника Найважливішими причинами монополії є володіння фірмою основними видами сировини, патентні права, авторські права й товарні знаки 10 У більшості країн намагаються підтримати конкуренцію і усунути монополістичні тенденції, про ідо свідчить антимонопольне законодавство
Переглядів: 281 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|