Цілі –це бажаний стан об’єкта або бажаний кінцевий результат діяльності. Вона завжди передує усвідомлення діяльності людей та є мотивом що спонукає їх до дій, оскільки формується на основі їхніх потреб та інтересів.
Цілі обирають та конструюють у вигляді ідеальної моделі стану системи в майбутньому, можливість досягнення якої керівників з врахуванням різних чинників. Як правило організації ставлять та реалізують не одну ціль а декілька цілей які важливі для її функціонування та розвитку.
Цілі класифікують за кількома ознаками:
1. За належністю до фаз життєвого циклу організації: цілі створення, цілі функціонуванні, цілі розвитку.
2. За масштабами охоплення діяльністю: глобальні цілі, локальні цілі.
3. За своєчасністю постановки: актуальні, малозначущі, другорядні.
4. За періодом становлення: стратегічні цілі, тактичні цілі, оперативні цілі.
5. За ієрархічністю: головні(цілі організації загалом), та забезпечувальні (цілі окремих працівників).
6. За змістом: економічні, організаційні, технічні, соціальні, наукові, політичні.
7. З функціями: цілі маркетингу, кадрові цілі, виробничі, фінансові, інноваційні.
8. За відношення одна до одної: гармонійні, індиферентні, конкуруючі, антагоністичні.
Цілі повинні задовольняти наступним ключовим вимогам:
· Цілі повинні бути досяжними.
· Цілі повинні бути гнучкими.
· Цілі повинні бути конкретними та вимірними.
· Цілі повинні бути сумісними.
· Цілі повинні бути прийнятними для тих хто їх реалізує
Переглядів: 555
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: