МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Передача інформації з дискретними і неперервними каналами зв'язкуЛекція 3 Задачі для самостійного розв’язання
Задача 1. Джерело інформації видає символи з ансамблю з імовірностями р(хi). Знайти кількість інформації, що міститься в кожному з символів джерела при їх незалежному виборі (джерело без пам’яті). Обчислити ентропію і надмірність заданого джерела.
Задача 2. Закодувати оптимальним двійковим кодом за схемою Шеннона-Фано ансамбль повідомлень , які задані апріорними імовірностями р(хi). Знайти ентропію ансамблю і середнє число знаків в кодових комбінаціях. Оцінити виграш оптимального коду в порівнянні з рівномірним.
Задача 3. Визначити ентропію повідомлень із к букв, якщо кількість букв в алфавіті дорівнює m і всі повідомлення рівноімовірні.
Задача 4. Визначити диференціальну ентропію неперервного повідомлення, розподіленого по нормальному закону, якщо його середня потужність, виражена в нормованих одиницях, дорівнює .
Задача 5. Вимірювана величина х змінюється в межах від х0 до х0 + в і розподілена по закону рівної імовірності. Знайти диференціальну ентропію величини .
Задача 6. Джерелом інформації є вимірювальний датчик випадкового процесу х, рівноімовірно розподіленого в межах від 0 до m нормованих одиниць. Визначити кількість інформації, яку отримують в результаті одного заміру значення цього випадкового процесу, якщо похибка вимірювання розподілена по нормальному закону і середнє квадратичне значення похибки .
Висновки: У результаті вирішення чисельних прикладів 4 завдань підтверджені теоретичні положення про те, що: - з нового рядка максимальну ентропію мають джерела дискретних повідомлень з рівномірним розподілом ймовірностей повідомлень джерела; - Інформація аддитивна, тобто її кількість в довгому повідомленні зростає зі збільшенням числа елементарних повідомлень; - Максимальну диференціальну енергію має джерело, безперервних повідомлень, миттєві значення які розподілені за нормальним законом.
Мета-вивчити питання продуктивності джерел дискретних і неперервних повідомлень, отримати розрахункові формули для обчислення швидкості передавання інформації дискретними та неперервними каналами без завад і з завадами, розглянути методи оптимального кодування повідомлень, проаналізувати пропускну здатність дискретних і неперервних каналів зв'язку. В лекції будуть розглянуті наступні питання: 1. Продуктивність джерела дискретних повідомлень 2. Швидкість передачі інформації дискретними каналами без завад. Оптимальне статистичне кодування 3. Швидкість передачі інформації і пропускна здатність дискретних каналів з завадами 4. Пропускна здатність двійкового симетричного каналу зв'язку з перешкодами 5. Швидкість передачі інформації неперервними каналами з завадами. Пропускна здатність 6. Пропускна здатність неперервного каналу з нормальним білим шумом 7. Пропускна здатність неперервного каналу при довільних спектрах сигналів і завад.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|