Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Блок перевірки умови

Початок або кінець алгоритму

Блок введення даних або виведення результату

Блок обчислень

Блоки в блок-схемі з’єднаються лініями потоку. У кожен блок може входити не менше однієї лінії потоку, а виходити тільки одна. З логічного блоку перевірки умови завжди виходять дві лінії потоку : одна у разі виконання умови, а інша ¾ в разі її невиконання.

 

Базові структури.

 

Базові структури алгоритмів (керуючі структури) ¾ це способи керування процесами обробки даних.

  1. Проходження означає, що дії повинні виконуватися одна за одною.

Вхід Виконати Виконати Виконати Вихід

дію a дію b дію c

 

 

  1. Розвилка, що її називають також “ЯКЩО – ТО – ІНАКШЕ” , означає вибір одного з двох варіантів дій залежно від значення логічного виразу, що знаходиться в цій структурі.

 

Істина Виконати

дію a

Вхід Вихід

Перевірити значення

значення логічного

виразу

 
 

Виконати

Фальш дію b

 

 

Може статися так, що при якомусь із значень логічного виразу не потрібно буде виконувати ніяких дій. У такому випадку структура розвилки називається “ ЯКЩО – ТО” і може бути подана у вигляді :

 

 

Істина Виконати

дію a

Вхід Вихід

Перевірити

значення логічного

виразу

 

Фальш

 

 

3. Цикл означає повторне виконування однієї й тієї самої дії або блоку дій, що їх називають тілом циклу, доти, доки логічний вираз, що знаходиться в циклі, залишатиметься істинним.

Існує три основні види циклів :

· Цикл із передумовою;

· Цикл із післяумовою;

· Цикл із заданою кількістю повторень.

 

Вхід

 
 

 

 


Перевірити значення Істина

логічного виразу Виконати

дію a

 
 


Фальш

Вихід

 

Цикл, зображений на малюнку, називається “ЦИКЛ – ДОКИ”( з передумовою). Спочатку ¾ на першому кроці циклу ¾ відбувається перевірка значення логічного виразу. Якщо він істинний, то виконується тіло циклу. Потім ¾ на другому кроці циклу ¾ знову робиться перевірка значення логічного виразу і, якщо він все ще залишається істинним, знову виконується тіло циклу. Цикл завершується, коли значення логічного виразу стає фальшивим.

Можливі ситуації, коли тіло циклу не виконуватиметься жодного разу. Це відбувається тоді, коли на першому кроці циклу значення логічного виразу є фальшивим.

Циклічні процеси також називають ітераційними ( ітерація ¾ повторення), а кожний крок циклу ¾ ітерацією.

Описані базові структури можуть комбінуватися одна з одною різними способами для описування ходу виконування дій в будь-якому алгоритмові. Будь-якій прямокутник на будь-якій схемі можна замінити на будь-яку базову структуру. Важливою властивістю базових структур алгоритмів є те, що кожна з них має один вхід і один вихід. При конструюванні алгоритму вихід кожної базової структури приєднується до входу іншої. Таким чином, весь алгоритм подається у вигляді лінійної послідовності базових алгоритмічних структур.

Кожний алгоритм можна побудувати з трьох базових структур ¾ проходження, розвилки та циклу.

 

Основні властивості алгоритму.

  1. Визначеність (точність) : кожна команда алгоритму має визначати однозначну дію виконавця.
  2. Результативність ¾ це означає, що алгоритм зводиться до виконання кінцевого числа дій і при цьому завжди є відповідь на запитання завдання .
  3. Дискретність : алгоритм поділено на послідовність окремих кроків; тільки виконавши одну команду, виконавець зможе перейти до виконання наступної.
  4. Зрозумілість : кожен алгоритм складається з орієнтацією на визначеного виконавця.
  5. Масовість : алгоритм має забезпечувати розв’язання всього класу задач даного типу.

 

Типи алгоритмів.

Ø Лінійні ¾ алгоритми, в яких дії виконуються послідовно без перевірки будь-яких умов.

Ø Розгалужені ¾ алгоритми, в яких передбачені варіанти описів, в залежності від зміни умов (тобто перевірки умов “якщо - тоді ” в обов’язковому порядку).

Ø Циклічні ¾ алгоритми, в яких окремі операції або групи операцій виконуються декілька разів. Їх ще називають алгоритмами з повтореннями.

 


Читайте також:

  1. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  2. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  3. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи
  4. Аналогія як умовивід
  5. Блок 4. Умови та охорона праці.
  6. БУДОВА ТА УМОВИ ФОРМУВАННЯ ШАРУВАТИХ ТОВЩ
  7. Види аудиторських висновків та умови їх надання
  8. Види і типи організаційних структур та умови їх ефективного застосування
  9. Види й типи організаційних структур та умови їх ефективного застосування
  10. Види обліку і форми перевірки навчальних досягнень учнів
  11. Види оцінювання та процедура перевірки




Переглядів: 2261

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 5. | Алгоритмічна мова.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.