Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Допоміжна література

1. Базилевич В.Д. Баластрик Л.О. Макроекономіка: Опорний конспект лекцій. – К.: Четверта хвиля, 1997. – Тема 6.-С.103-106.

2. БудаговськаС. та ін. Мікроекономіка і Макроекономіка. К.: Основи, 1998.Ч.2-Тема 14.-С.470-473.

3. Ватаманюк З.Г., Панчишин С.М., Реверчук С.К. Економічна теорія : Макро- та мікроекономіка: /за ред. З.Г. Ватаманюка та С. Панчишина.-К.: Альтернатива, 2001.-Тема 10.-С.192-199.

4. Глатущов О. Економічне зростання та інформаційні ресурси: висновки для України //Економіст-2002.-№1.-С.36-39.

5. Ковальчук В.М. Загальна теорія економіки (теоретична економіка): Навчальний посібник.-Тернопіль: ТАНГ –“Астон”, 1998.Гл.23.-С.249-272.

6. Мельничук В. Економічне зростання і проблеми державного фінансового контролю. /Економіка України.-2002.-№ 12.-С.21-29.

7. Опарін В., Федосов В. Концептуальні основи фінансової стратегії економічного зростання в Україні //Економіка України. -2002. -№2.-С.10-20.

8. Радіонова І.Ф. Макроекономіка та економічна політика. Підручник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. -К.: Таксон, 1996. -Р.4.-С.193-206.

9. Савченко А.Г. та ін. Макроекономіка: Підручник.- К.: Либідь, 1999.- Гл.. 12.-С.264-272.

10.Савченко А. Г. Макроекономіка: Навч.-метод. посібник для самост.вивч.дисц. –Вид 2-е перероблене і доповнене. 0К.: КНЕУ, 2001. Тема 12.-С.116-118.

Контрольні питання

1. Дайте визначення категорії “економічне зростання”. Назвіть показники виміру економічного зростання.

2. Як розраховується темп економічного зростання?

3. Назвіть основні ефекти й дефекти економічного зростання. В чому їх суть?

4. Які фактори позитивно впливають на економічне зростання?

5. Які фактори негативно впливають на економічне зростання?

6. Вплив яких факторів на економічне зростання не піддається кількісній оцінці?

7. Якими показниками вимірюється ефективність використання факторів, що вливають на економічне зростання?

8. Як крива виробничих можливостей ілюструє економічне зростання?

9. Які типи економічного зростання Ви знаєте? Назвіть ознаки кожного типу.

Задачі

1.Реальний обсяг ВВП у країні в 1995 році склав 710 млрд.у.г.о., а в 2000 році – 770 млрд.у.г.о.. Реальний ВВП у розрахунку на душу населення склав відповідно – 5800 і 5600 у.г.о. Розрахуйте темп зростання: 1) загального обсягу виробництва реального ВВП; 2) реального обсягу ВВП на душу населення. Проаналізуйте отримані дані. Яка, на Вашу думку, основна причина того, що перший показник збільшився, а другий – зменшився.

2.Використовуючи дані задачі 1, розрахуйте темпи приросту реального ВВП в країні по загальному обсягу і в розрахунку на душу населення.

3.Визначіть темпи економічного зростання за умови, що валовий внутрішній продукт країни зріс з 130 до 162 млрд.у.г.о., а ціни зросли на 2%.

4.Припустимо, що в певній країні валовий внутрішній продукт протягом року зріс з 125 до 130 млрд.у.г.о. При цьому рівень цін та чисельність населення залишилося без змін. Розрахуйте темпи економічного зростання, Чому в даному прикладі реальне і політичне зростання збігаються?

5.Припустимо, що існує дві країни з однаковим обсягом ВВП, але з різними темпами економічного зростання:

країна А, де темп економічного зростання становить 4,5% на рік;

країна В, де темп економічного зростання становить 3,4,5% на рік.

Розрахуйте через скільки років слід очікувати подвоєння ВВП в кожній з країн. Зробіть відповідні висновки.

6.Припустимо, що реальний обсяг ВВП країни в 1990 році склав 710 млрд.у.г.о., а в 2000 році 770 млрд.у.г.о. Реальний обсяг ВВП в розрахунку на душу населення відповідно склав 5820у.г.о. і 5550 у.г.о., Розрахуйте темпи економічного зростання за загальним обсягом ВВП та в розрахунку на душу населення.

Тести

1. Який з перерахованих показників найкраще характеризує військово-політичний потенціал держави:

а) номінальний обсяг ВВП;

б) реальний обсяг ВВП;

в) реальний обсяг ВВП у розрахунку на душу населення;

г) номінальний обсяг ВВП у розрахунку на душу населення;

д) середньо душовий дохід сім’ї.

2. Який з перерахованих показників не впливає на зростання продуктивності праці:

а) зміна технології виробництва;

б) рівень освіти і кваліфікації працівників;

в) збільшення кількості працівників;

г) рівень організації виробництва;

д) ефект масштабу виробництва.

3. Економічне зростання може бути проілюстроване:

а) зміщенням вліво кривої виробничих можливостей;

б) зміщенням вправо кривої виробничих можливостей;

в) переміщенням точки по кривій виробничих можливостей;

г) всі відповіді вірні;

д) всі відповіді не вірні.

4. В моделі “ ” економічне зростання може бути проілюстровано як:

а) зміщення кривої вліво;

б) зміщення кривої вправо;

в) зміщення кривої вліво;

г) зміщення кривої вправо;

д) вірні відповіді а), в).

5. Найбільш суттєвою причиною економічного зростання є:

а) збільшення обсягу робочого часу;

б) збільшення обсягу капіталу;

в) технологічні зміни у виробництві;

г) зростання кваліфікації робочої сили;

д) реалізація грошово-кредитної й фіскальної політики, яка сприяє економічному зростанню.

 

6. Відношення капітал/продукт в країні А склало 3, а в країні Б– 2. Якщо доля заощадження (і інвестування) обох країн однакова, то в країні А темп зростання ВВП:

а) на 50% вище, ніж у країні Б;

б) в 2 рази нижча, ніж у країні Б;

в) складає 2/3 від темпу зростання в країні Б;

г) на 33,3% вище, ніж у країні Б;

д) усі попередні відповіді не вірні.

7. В країні Адоля ВВП, що заощаджується (і інвестується), складає 15%, а в країні Б – 10%. За умови, що відношення капітал/продукт в обох країнах однакове, темп зростання в країні А:

а) на 50% більший, ніж в країні Б;

б) на 5 відсоткових пунктів більший, ніж в країні Б;

в) на 33,3% більший, ніж в країні Б;

г) дорівнює темпу зростання в країні Б;

д) усі попередні відповіді не вірні.

 




Переглядів: 389

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.