МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Попит на продукцію монопольної фірмиТема: 7. РИНОК МОНОПОЛІЇ 1. Характерні особливості ринку монополії 2. Попит на продукт монопольної фірми 3. Доходи і витрати монополіста 4. Результати діяльності монопольної фірми 5. Короткострокова монопольна рівновага 6. Довгострокова монопольна рівновага 7. Показники монопольної влади 8. Принципи ціноутворення в умовах монопольної влади 9. Антимонопольна політика ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ РИНКУ МОНОПОЛІЇ Монополія — це такий тип ринкової структури, коли лише одна фірма пропонує весь ринковий обсяг блага,для якого не існує близьких замінників. Відповідно, фірма в умовах монополії називається монополістом, а ринок, на якому діє монополіст—монопольним ринком. Монополія може бути: · відкрита, · закрита · природна. Особливостями ринку є такі: ü На ринку монопольної влади господарює один виробник, який виробляє однорідну продукцію, що не має субститутів; ü Монопольний ринок має багато споживачів; ü Частка випуску монопольного ринку відповідає монопольній пропозиції (кривої споживання S монополіста не існує – вона співпадає з кривою попиту D); ü В умовах чистої монополії галузь складається з однієї фірми; ü Відсутній вільний вхід та вихід на ринок. ü Монопольний ринок виникає там, де існують бар’єри для входження у галузь; ü Барєри для вступу конкурентів у монополізовану галузь: ü Економія від масштабу виробництва; ü Фінансові перепони; ü Правові барєри (патенти, ліцензії); ü Монопольне володіння джерелами сировини; ü Нечесна конкуренція. Попит та пропозиція конкурентної фірми Підприємницька фірма – це самостійно діючий суб’єкт ринку, метою діяльності якого є отримання прибутку через виробництво одного або більше товарів для продажу на ринку. Конкурентна фірма – це фірма, яка продає свою продукцію на ринку досконалої конкуренції. Мета діяльності конкурентної фірми – максимізація прибутку. Припущення про максимізацію прибутку продавцями лежить в основі моделі пропозиції конкурентної фірми, її раціональної економічної поведінки.
Попит на продукцію монопольної фірми В умовах досконалої конкуренції ні одна з фірм не може впливати на ринкову ціну товару, бо кожна з них згідно з умовами формування ринку досконалої конкуренції має дуже незначну ринкову частку продажу. Тому таку фірму можна охарактеризувати як фірму, що приймає ціну як задану (price-taker). Крива попиту досконало конкурентної фірми – це крива, яка відображає попит на продукцію окремої фірми, обсяг продажу якої ніяк не впливає на зміну ринкової ціни. Графічно попит конкурентної фірми зображається у вигляді горизонтальної лінії, він досконало еластичний за ринковою ціною (рисунок 58, а). На рисунку 58, б зображена крива ринкового попиту. P P
D P0 P0 D
Q Q
а б Рисунок 58: Крива попиту на продукцію конкурентної фірми а – попит з точки зору конкурентної фірми; б – ринковий попит; P – ціна; Q – обсяг ринкового попиту; q – обсяг попиту конкурентної фірми; P1 – ринкова ціна. Конкурентна фірма – це фірма, що приймає ціну. Фірма, що приймає ціну – це продавець такого обсягу товарів чи послуг, який є занадто малим відносно їх загальної кількості на ринку, щоб вплинути на ринкову ціну. Конкурентна фірма може продати стільки, скільки бажає, по ринковій ціні P1; тому граничний доход конкурентної фірми буде дорівнювати ціні. MR = P , де MR – граничний доход; P – ціна.
P = MR – попит фірми
Рисунок 59. Граничний доход конкурентної фірми
Фірма зацікавлена в додатковому доході, який може бути отриманий від продажу додаткової одиниці товару. Приріст валового доходу від продажу кожної додаткової одиниці продукції – це граничний доход MR (Marginal Revenue) (MR = q1 – q2). (Рисунок 59). Граничний доход – це зміна валового доходу відповідно до зміни кількості товару, що продається: MR = rTR – rQ , де MR – граничний доход; rTR – зміна валового доходу; rQ – зміна обсягу попиту. Оскільки конкурентна фірма може продати стільки, скільки бажає (будь-яку кількість товарів), по ринковій ціні, то додаток до валового доходу від продажу додаткової одиниці товару буде такий самий, як ринкова ціна, або: MR = P1, де MR –граничний доход; P1 –ринкова ціна. Граничний доход в умовах досконалої конкуренції незмінний. З’ясувавши таким чином, як зростає доход конкурентної фірми по мірі продажу додаткової одиниці товару, можна перейти до розгляду того, якими є умови визначення конкурентною фірмою обсягу пропозиції її продукції (що лежить в основі рішення конкурентної фірми щодо кількості товару на продаж).
Переглядів: 1349 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|