Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Попит на продукцію монопольної фірми

Тема: 7. РИНОК МОНОПОЛІЇ

1. Характерні особливості ринку монополії

2. Попит на продукт монопольної фірми

3. Доходи і витрати монополіста

4. Результати діяльності монопольної фірми

5. Короткострокова монопольна рівновага

6. Довгострокова монопольна рівновага

7. Показники монопольної влади

8. Принципи ціноутворення в умовах монопольної влади

9. Антимонопольна політика

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ РИНКУ МОНОПОЛІЇ

Монополія — це такий тип ринкової структури, коли лише одна фірма пропонує весь ринковий обсяг блага,для якого не існує близьких замінників. Відповідно, фірма в умовах монополії називається монополістом, а ринок, на якому діє монополіст—монопольним ринком.

Монополія може бути:

· відкрита,

· закрита

· природна.

Особливостями ринку є такі:

ü На ринку монопольної влади господарює один виробник, який виробляє однорідну продукцію, що не має субститутів;

ü Монопольний ринок має багато споживачів;

ü Частка випуску монопольного ринку відповідає монопольній пропозиції (кривої споживання S монополіста не існує – вона співпадає з кривою попиту D);

ü В умовах чистої монополії галузь складається з однієї фірми;

ü Відсутній вільний вхід та вихід на ринок.

ü Монопольний ринок виникає там, де існують бар’єри для входження у галузь;

ü Барєри для вступу конкурентів у монополізовану галузь:

ü Економія від масштабу виробництва;

ü Фінансові перепони;

ü Правові барєри (патенти, ліцензії);

ü Монопольне володіння джерелами сировини;

ü Нечесна конкуренція.

Попит та пропозиція конкурентної фірми

Підприємницька фірма – це самостійно діючий суб’єкт ринку, метою діяльності якого є отримання прибутку через виробництво одного або більше товарів для продажу на ринку.

Конкурентна фірма – це фірма, яка продає свою продукцію на ринку досконалої конкуренції.

Мета діяльності конкурентної фірми – максимізація прибутку.

Припущення про максимізацію прибутку продавцями лежить в основі моделі пропозиції конкурентної фірми, її раціональної економічної поведінки.

 

Попит на продукцію монопольної фірми

В умовах досконалої конкуренції ні одна з фірм не може впливати на ринкову ціну товару, бо кожна з них згідно з умовами формування ринку досконалої конкуренції має дуже незначну ринкову частку продажу. Тому таку фірму можна охарактеризувати як фірму, що приймає ціну як задану (price-taker).

Крива попиту досконало конкурентної фірми – це крива, яка відображає попит на продукцію окремої фірми, обсяг продажу якої ніяк не впливає на зміну ринкової ціни. Графічно попит конкурентної фірми зображається у вигляді горизонтальної лінії, він досконало еластичний за ринковою ціною (рисунок 58, а). На рисунку 58, б зображена крива ринкового попиту.

P P

 

D

P0 P0

D

 

Q Q

 

а б

Рисунок 58: Крива попиту на продукцію конкурентної фірми

а – попит з точки зору конкурентної фірми;

б – ринковий попит;

P – ціна;

Q – обсяг ринкового попиту;

q – обсяг попиту конкурентної фірми;

P1 – ринкова ціна.

Конкурентна фірма – це фірма, що приймає ціну.

Фірма, що приймає ціну – це продавець такого обсягу товарів чи послуг, який є занадто малим відносно їх загальної кількості на ринку, щоб вплинути на ринкову ціну. Конкурентна фірма може продати стільки, скільки бажає, по ринковій ціні P1; тому граничний доход конкурентної фірми буде дорівнювати ціні.

MR = P ,

де MR – граничний доход;

P – ціна.

P = MR – попит фірми

 

 

 

Рисунок 59. Граничний доход конкурентної фірми

 

Фірма зацікавлена в додатковому доході, який може бути отриманий від продажу додаткової одиниці товару.

Приріст валового доходу від продажу кожної додаткової одиниці продукції – це граничний доход MR (Marginal Revenue) (MR = q1 – q2). (Рисунок 59).

Граничний доход – це зміна валового доходу відповідно до зміни кількості товару, що продається:

MR = rTR – rQ ,

де MR – граничний доход;

rTR – зміна валового доходу;

rQ – зміна обсягу попиту.

Оскільки конкурентна фірма може продати стільки, скільки бажає (будь-яку кількість товарів), по ринковій ціні, то додаток до валового доходу від продажу додаткової одиниці товару буде такий самий, як ринкова ціна, або:

MR = P1,

де MR –граничний доход;

P1 –ринкова ціна.

Граничний доход в умовах досконалої конкуренції

незмінний.

З’ясувавши таким чином, як зростає доход конкурентної фірми по мірі продажу додаткової одиниці товару, можна пе­рейти до розгляду того, якими є умови визначення конкурент­ною фірмою обсягу пропозиції її продукції (що лежить в основі рішення конкурентної фірми щодо кількості товару на продаж).

 




Переглядів: 1349

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.