Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Хронологія розвитку фізичної науки

Хід уроку

I. Організаційний етап

II. Мотивація навчальної діяльності

Урок розпочати зі слайд-шоу, яке складається з фото­графій природних явищ (веселка, блискавка, полярне сяйво, роса тощо), машин і механізмів, електропобутових приладів. Після перегляду слайдів учитель наголошує, що, вивчаючи протягом трьох років фізику, учні уже мають певну систему фізичних знань, щоб усвідомити значення фізики для пояснення навколишнього світу та життєдіяльності людини.

Вправа «Асоціативний кущ»

Учитель пропонує учням скласти «асоціативний кущ», клю­човим словом якого є «фізика» . Мета вправи — активізувати знання про значення фізичної науки для людини, спонукати учнів до осмислення матеріалу уроку.

III. Повідомлення теми, мети й завдань уроку Учитель повідомляє тему уроку, пропонує учням ознайомитися з планом її вивчення, який записано на дошці. Потім учитель про­сить учнів самостійно сформулювати мету уроку і, якщо потрібно, вносить корективи у їхні відповіді.

План вивчення теми

1. Зародження і розвиток фізичної науки.

2. Роль фізичних знань у житті людини.

3. Методи наукового пізнання.

IV. Сприймання й первинне осмислення нового матеріалу

1. Зародження і розвиток фізичної науки

Фізика — наука про матерію, її властивості і рух; одна з най­давніших наукових дисциплін.

Хронологію розвитку фізичної науки зручно подати у вигляді таблиці — вона може бути подана учням на мультимедійній дош­ці. Учитель коментує таблицю.

 

 

 

Хронологія розвитку фізичної науки

  Етап розвитку фізики Головні відкриття, винаходи
До VI ст. до н. е. VI — IV ст. до н. е. Накопичення спостережень  
IV ст. до н. е. — II ст. Поява натурфіло­софії  
ІІІ-ХІІ ст. Зародження ме­ханіки та оптики  
XIII- XVI ст. Зародження експериментальної фізики Винайдено окуляри, компас. По­яснено явище веселки

Таблиця

 

Період Етап розвитку фізики Головні відкриття, винаходи
XVII- XVIII ст. Створення кла­сичної механіки В 1608 р. винайдено оптичну трубу. Галілео Галілей побудував перший телескоп; сформулював основи теоретичної механіки, принцип відносності, закон інер­ції; запропонував термометр (без шкали). 1600 р. — Гілберт дослідив електричні й магнітні явища. 1647 р. — Паскаль випробовує перший барометр. 1673 р. — ви­готовлено точний маятниковий годинник Гюйгенса; Ньютон за­клав основи механіки, оптики, теорії тяжіння. 1734 р. — Дюфе встановив існування двох видів електричних зарядів (позитивні і негативні). 1745 р. — винайде­но лейденську банку. 1784 р. — запатентовано парову машину Ватта, почалося розповсюдження парових двигунів. 1745 р. — від­крито закон Кулона
XIX ст. Становлення кла­сичної механіки  
Кін. XIX ст. - поч. XX ст. Революційні від­криття у фізиці  
XX ст. Розвиток кван­тової, ядерної фізики  

 

2. Роль фізичних знань у житті людини

Запитання до класу

1. «Фізика» у перекладі з грецької означає «природа». Чому фізична наука отримала таку назву?

2. Які ще науки про природу вам відомі?

3. Чому фізику називають основною природничою наукою?

4. Як люди в практичній діяльності використовують надбання фізичної науки? Наведіть приклади.

5. Чи є опис природи завершеним у наш час? Якщо так, пояс­ніть свою думку. Якщо ні, то наведіть приклади невирішених завдань.

Отже, фізика — одна з найважливіших природничих наук, пов'язана не тільки з іншими природничими науками, але й із математикою, технікою. Скажімо, техніка висуває перед фізичною наукою задачі, розв'язання яких потребує, і постачає необхідні для досліджень прилади й пристрої. Однак і цей зв'язок має дво­сторонній характер. Так, використовуючи математичний апарат, фізика так само ставить перед математикою нові проблеми, сти­мулює її розвиток.

При визначенні ролі фізики в життєдіяльності людини можна виділити такі аспекти:

1) дослідження явищ природи, знаходження закономірностей та законів, якими вони описуються;

2) встановлення зв'язків між явищами, які відкрито, й тими явищами, що вже були відомі на цей момент;

3) застосування набутих знань для прогнозування природних явищ та активного впливу на природу;

4) застосування набутих знань для реалізації практичних потреб людини, в тому числі створення машин і механізмів.

3. Методи наукового пізнання

Запитання до класу

1. Як людина сприймає навколишній світ?

2. Чи можна сказати, що сприймання фізичних явищ за допо­могою органів чуття є об'єктивним?

Першим методом фізичних досліджень є спостереження — ви­вчення явищ у природних обставинах з метою отримання первинних даних для подальшого аналізу.

Наукове спостереження потребує вміння групувати споріднені явища, визначати їх характерні ознаки, аналізувати, зіставля­ти — виділяти спільне і відмінне, з'ясовувати фактори, від яких вони залежать.




Переглядів: 5256

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.