МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
КОГНІТИВНИЙ ПІДХІДБІХЕВІОРИСТИЧНИЙ ПІДХІД Чотири підходи до індивідуальних змін
Біхевіористичний підхід, як і припускає його назва, полягає в зміні однієї людини іншими за допомогою заохочень і покарань для досягнення певних результатів. Якщо результати не досягнуті, аналіз поведінки індивідуума допоможе розуміти, що зроблено не так. Щоб добитися потрібної поведінки, необхідно заохочувати людину діяти відповідно і перешкоджати іншій поведінці. Згідно з біхевіористичним підходом увагу треба приділяти поведінці персоналу і керівництва. Мета — зміна поведінки. Поліпшення процесів, в ідносин або залучення людей до постановки цілі зовсім не обов'язкові, нікому не цікаво, як на зміни реагують конкретні індивідууми. Якщо Ви підходитимете до змін з погляду біхевіоризму, то, швидше за се, застосуєте теорію X Мак-Грегора: єдиний спосіб мотивувати і згуртувати робітників — це використовувати як заохочення, так і покарання. Ви витрачуватимете немало зусиль і часу, щоб виробити правильну стратегію заохочень і чітко прив'язати систему управління до поведінки конкретних людей. Херцберг припустив, що для мотивації важливі не тільки нагороди і штрафи, хоча його мотиватори цілком можна розглядати як заохочення за правильну поведінку. Фахівців же з когнітивної психології більше цікавила здатність людини вирішувати проблеми. Вони вивчали мозкові процеси, які не враховуться біхевіористами. Когнітивна теорія заснована на припущенні, що емоції і проблеми є результатом способу нашого мислення. Люди реагують на ситуацію у певний спосіб, залежно від того, як вони її оцінюють. Змінивши своє мислення можна змінити свою реакцію. Теорія системи переконань виникла у 1960-1970-х pp., її основоположник — Рокич. Він припустив, що особистий світогляд і набір цінної однаково важливий для переконань певної людини і є її щонайпершими детермінантами. Отже, індивідуальні цінності обумовлюють ці переконання, своєю чергою, обумовлюють відносини між людьми. Відносини ж впливають на відчуття і поведінку. З цих підходів сформувався новий погляд на зміни з погляду індивідуума. Спочатку людині необхідно усвідомити, як вона обмежує себе, дотримуючись застарілого способу думок, а потім замінити його новим. Цей спосіб зосереджений на результатах, хоча вирішальний момент для їхнього досягнення — регулювання всього ланцюжка причин і наслідків. У когнітивному підході не враховуються зовнішні стимули і реакція на них, тільки індивідуальні способи досягнення мети. У когнітивного підходу є недолік: у ньому не враховується емоційний внутрішній світ людини, його позитивний і негативний вплив. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|