Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Analysis

The research approach used in phenomenographic research is a case of a general methodology called contextual analysis (Marton & Svensson 1979). In contextual analysis, the studied phenomenon is treated as a whole, and parts are discerned within this whole. These parts are regarded as being dependent of each other for their meaning. The internal relations between parts, as well as the internal relations between parts and wholes, are seen as central in the analysis. To do a contextual analysis means to start from an understanding of what is the phenomenon to be investigated. In the present investigation the phenomenon is the relation between a student’s use of studio conversations and his/her relation to the own artwork. The context is the activity and situation of the student. Most forms of qualitative analysis starts with individual data as meaning units, categorize and group them into bigger meaning units in an inductive way. In contextual analysis we start with the data delimited as being about the whole phenomenon investigated, and search for main parts of the phenomenon, main aspects and/or components, and the relations between those parts. The analysis is a case based analysis, in the sense described by Miles and Huberman, in contrast to a variable based analysis.

There is a difference, in principle, between starting from already discerned categories (meanings) within aspects (variables) and relating those to each other, and finding internal relations by discerning meanings within aspects interdependently. The contextual analysis started from the whole of each student’s relation to use of studio conversations and to their artwork, to find meaningful relations between these two aspects. The aim was to explore and interpret how the two identified main aspects were related, through finding specific contents within the aspects that were meaningfully related. This was done based on individual students’ reports of developments within the two aspects. The description of the relation between students’ approaches to their artwork and to studio conversations is an interpretation of the students’ statements about their artwork and their studies. The interpretation was not explicitly given by the students. It is the researchers’ interpretation.




Переглядів: 287

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.