Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






A Proposal for Research Degrees in Art

As mentioned earlier, increasingly art schools are addressing the research potential of visual culture; in the UK research in art was integral to the Research Assessment exercises and the same will be the case in Australia.

Research degrees in art practice have been established at Master’s level since the 1980s and studio-based PhD degrees emerged during the 1990s in the UK and Australia, attracting major artists and artist-academics as well as younger artists using the university context, with its seminars, critiques and interrogative engagement, as a means of further their practice.

The Faculty of Art & Design at Monash University has been developing formats for research degrees in art and design for the last fifteen years. Monash is one of Australia’s major research universities and all its academic disciplines are required to contribute to the university’s research objectives. The Faculty addressed this demand by developing an approach to visual research which has developed into the largest, practice based research degree program in the country and one of the largest in the world. The problem was to recognize the quality and achievement of professional visual production and to reformulate art production as research without compromising its quality as art.

The Monash research degree program is structured around an exhibition, which is the outcome of the research process. This is supported by a dissertation which bridges the expectations of professional art practice and university expectations of PhD degrees, to contextualize the visual research. Coursework components facilitate the integration of practice and theory, but the dominant emphasis is on the development of a body of studio research, for examination. With over 250 candidates at Masters and PhD level, the program’s success has been as a result of the support system developed to translate the expectations of professional art practice into research. The methodology coursework subjects explore issues of terminology and ways for visual research to be contextualized, to demonstrate its innovation. They also develop a theoretical context by which professional production can be taken further into the realms of research and cultural production. Seminars and critiques underpin the creative interaction within the program. The outcome has been a community of artist-scholars who create, discuss and critique each other’s art as part of the process of enhancing their visual output. They are art professionals who use their visual exploration to inspire visual research, using the academic experience to build and enhance their understanding of and contribution to visual culture. Art becomes an equal partner in the academic disciplines of the academy as a bastion of research and innovation within society.

‘Taking Art Seriously’ means we understand not just its creative potential, but how we can use its research knowledge to contribute, parallel to other disciplines, in the development of culture.

(Retrieved from http/www.artandeducation.net/paper/taking-art-seriously-understanding-studio-research)

References:

Koestler, A. ‘The Act of Creation’, Pan, p. 203

Koestler, A. ibid p. 112

Koestler, A. ibid p.194

Mc Farland, M. W. (ed), The Papers of Wilbur and OrvilleWright, McGraw-Hill, 1953

Chagnon-Burke, V. Preserving the Oak Tree: The Fontainebleau Forest and the School of Barbizon, http//sc.gc.cuny.edu/part/part10/article/chagnonburke.html

MacCarthy, F. 1972 All Things Bright and Beautiful. George Allen and Unwin. p36.

Kandinsky, W. Concerning the Spiritual in Art, Dover

Hoffert, B. et al. 1995. Art in Diversity. Longman. p. 115

Hoffert, B. et al. 1995. Art in Diversity. Longman. p. 132




Переглядів: 277

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.