Перспективный план по воспитанию сознательной установки на ЗСЖ и укреплению здоровья детей
Алгоритм складання перспективного плану роботи з валеологічного виховання.
Робота з дітьми по валеологічному вихованню будується за перспективним планом, який дає можливість вести роботу системно й комплексно. Заходу валеологічної спрямованості органічно вплітаються в режимні моменти й діяльність дітей. В основу складання перспективного плану закладений розроблений алгоритм:
1. Первісне повідомлення доступних дитині знань і вистав, про способи зміцнення й збереження здоров'я.
2. Збагачення знань дітей через бесіду, читання пізнавальної літератури.
3. Уточнення знань дітей у дидактичній грі, дослідно-експериментальній діяльності.
4. Закріплення знань в організованій сюжетно- рольовій грі, інтегрованих заняттях по розвиткові мови, образотворчої діяльності.
5. Діагностика засвоєних знань, умінь, навичок у вільній грі й самостійної оздоровчої діяльності.
Робота з даного алгоритму дає позитивні результати, тому що наявні в дитини знання, завдяки їхньому кількаразовому практичному й діючому відтворенню в грі, досвідченій діяльності, здобувають більш міцний і більш усвідомлений характер.
М
е
с
я
ц
Заняття
Бесіди
Художня література
Дидактичні ігри, досвідчена діяльність
Сюжетно рольові ігри
Робота з батьками
Загартовування
Фізкультурні заходи
ВЕРЕСЕНЬ
«Рух
для здоров'я»
Ціль: формувати вистава про зв'язок рухової активності й здоров'я. Дати знання про будову рухової системи.
«Здоров'я в порядку, спасибі зарядці»; « З історії Олімпійських ігор». Ціль: Виховувати бажання займатися фізкультурою, уточнити знання про види спорту.
«Біг не червоний, а здоровий». « Без постави кінь - корова», «Силушка по жилушкам вогнем біжить». У Драгунський
Ціль: виховувати усвідомлене відношення до занять фізкультурою й спортом.
Д/і «Будь струнким»
Ціль: показати значення правильної постави для здоров'я людини. Досвід «Наше серце»
Ціль: змоделювати роботу «здоровішого» - тренованого серця й «слабкого» не тренованого.
«Спортивна школа» Варіант: тренування спортсменів вибір вправ для різних груп м'язів.
Консультація «Рух – це життя»
Цілий: познайомити батьків з фізіологічними особливостями дошкільників. Дати пораду по створенню рухової активності дітей у родині.
Ціль: формувати свідоме відношення до загартовування, розбудовувати високі адаптаційні можливості організму дитину до природних факторів. Контрастно – повітряні ванни в приміщенні (збільшення холодових навантажень поступово).
Зарядка на свіжім повітрі. Оздоровчий біг по картах-маршрутам. Самостійна діяльність у центрі «Здоров'я» з нестандартним фізкультурним устаткуванням. Спільний похід з родителями за місто «Свято печеної картоплі» (п/и совершенствованного характеру.)
ЖОВТЕНЬ
«Кволий у шубу, здоровіший на мороз»
Ціль: дати знання про значення загартовування для зміцнення здоров'я.
«Чому людина хворіє?»
ціль: уточнити знання дітей про причини простудних захворювання.
«Змолоду загартуєшся – на все століття згодишся». «Кволий у шубу, здоровіший на мороз». С. Михалков «Мімоза» А. Яким «Перший сніг»
Ціль: дати знання про вплив негативних природних факторів на здоров'я людини й значення загартовування в профілактиці простудних захворювань.
«Санаторний дитячий садок»
Варіант: включення ситуацій - загартуй-вающие процедури, вдягання на прогулянку.
Консультація «Школа загартовування» з показом процедур, що гартують.
Ціль: познайомити з видами процедур, що гартують, обґрунтувати їх з наукового погляду.
Контрастні повітряні ванни на вулиці (пробіжка по вулиці в полегшеному одязі).
Розвага:
«Спортландия – країна здоров'я» змагання з паралельною групою (стрибки, метання, лазание)
Лекція 12. Співпраця дошкільного навчального закладу і сім’ї з питань валеологічного виховання(4 години)