Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Куточок природи в дошкільних навчальних закладах, його роль і значення в навчально – виховному процесі.

Методи, прийоми та засоби ознайомлення дошкільників з природою, їх характеристика.

Наочні методи: Спостереження –цілеспрямоване, планомірне сприйняття предметів і явищ навколишнього світу. Це складна пізнавальна діяльність, в неї бере участь сприйняття, мислення і мова, потрібна стійка увага. Організовуючи з дітьми спостереження природи, вихователь рішає в цілому ряд задач: формує у дітей знання про природу учить спостерігати, розвиває спостережливість, естетично виховує. В процесі короткочасного спостереження, організованого для формування знань про властивість і якість предметів і явищ, діти учаться розпізнавати форму, колір, величину, структуру.

2) Розглядання картин, демонстрація кіно і діафільмів.Використовування цих методів допомагає вирішити задачі: Уточнювати і конкретизувати уявлення, систематизувати, узагальнювати знання, формувати естетичне сприйняття.

Практичні методи:гра – провідний вид діяльності, використовується для розширення уявлень дітей про доступи, явища і предмети природи. Для ознайомлення дітей з природою використовуються дидактичні, рухливі і творчі ігри.

Словесні методи:використовують розповідь вихователя, читання художньої, природознавчої літератури, бесіди. Використання цих методів – конкретизують, поновлюють, уточнюють знання дітей про відомі явища природи. За допомогою цих методів систематизуються і узагальнюються знання дітей про природу.

Оцінити результат можна методом: контролю, самоконтролю, методом бесіди (Чи може таке бути?)

Прийоми: запитання (правильно підібране запитання повинно бути тією логічною драбинкою, якою рухається думка дитини, враховуючи її попередній досвід). Порівняння – використання

Засоби –предметно – образне підкріплення змісту навчання і виховання дітей (предмети і образи, які використовують)

- можуть бути джерелом знань.

- джерелом контролю.

Засоби:

- технічні – фільмоскоп, звукозапис, фільми.

- наочні – картини, ілюстрації.

- природні – виготовлення з дітьми і з допомогою батьків.

Ілюстровані посібники –зображення тварин, явищ природи, коли предмет або явище не доступні дітям для спостереження (св. тварини, дикі тварини) великі, кольорові, реальні відображають умови життя.

Діафільм –супроводжується пояснюється, порівнювати, (у всіх вікових групах) Кінофільму ст групі. Настільні ігри – підбір карток із зображенням тварин, рослин, ст гр. зоологічне лото.

---------------------------------------------------------

Куточок природи в дошкільних навчальних закладах, його роль і значення в навчально – виховному процесі.

Мета –забезпечення постійного безпосереднього спілкування дітей з природою.

Завдання:спостереження за рослинами і тваринами протягом року; - організація трудової діяльності дітей; - естетичне, екологічне, гуманне виховання дітей; - створення умов для експериментальної роботи; - формування моральних якостей дітей.

Ця важлива умова організації змістовної діяльності дітей , спрямована на вирішення завдання ознайомлення дітей з природою. Спілкування з природою позитивно впливає на дитину, робить її добрішою, пробуджує її кращі почуття. В куточку природи - рослини і тварини. До їх вибору становляться певні вимоги: Вимоги:об’єкт кутка природи має відповідати завданням програми, сприяти її виконанню. Рослини і тварини мають бути безпечними для дітей. Об’єкти кутка природи не повинні вимагати складного догляду. Об’єкти повинні змінюватися, поряд з постійними мешканцями повинні бути тимчасові, це забезпечить постійний прилив нової інформації. У ІІ мол групі - беруться знайомі об’єкти. Рослини і тварини треба добирати згідно програми. Вони повинні мати нескладну будову і бути безпечними для дітей.

Виховні задачі:знати птахів і рибок а також їхніх дитинчат. Знати найбільш характерні особливості зовнішнього вигляду тварин (кролика), знати основну їжу тварин куточка. Виховувати любов до тварин, привчати не боятися деяких з них. Привчати доглядати за ними. Птахи (папуга, кенар), риба (золота). Діти допомагають доглядати, спостерігають за ними. Допомагають витирати листочки, тримати глечик з водою, помити тарілочку. В старшій і підготовчих групах практикують чергування невеликими групами (2-3) Це найпоширеніша і цінна форма застосування праці, оскільки виховує у дітей відповідальність за доручену справу. Чергують всі діти по черзі. Передаючи чергування, діти повинні розказати, що вони робили і що спостерігали. Це привчає дітей більш уважно відноситися до своїх обов’язків. Куточок природи влітку переноситься на веранду і значно поповнюється тваринами, які знаходять під час екскурсії або у себе на земельній ділянці. Діти в подяку чергування продовжують спостерігати за об’єктами і можуть приносити їм личинок бабки і гусениць, В кінці літа діти на одному із занять розказують, як вони виростили кімнатні рослини з живців, квіти в квітнику. В другій мол. групі в куточку природи розміщують акваріум з рибками. Для малюків виходячи із особливостей їхнього сприймання, потрібно підібрати рибку яскравого забарвлення, яка проводить на протязі року активний спосіб життя. Це звичайний та сріблястий карась. Він має типову форму прісноводних риб, привабливий за забарвленням, достатньо рухливий. В молодших групах ДНЗ можна утримувати птахів. Бажано щоб птах мав яскраве оперення, веселий норов, був неприхотливий до їжі, співав у неволі. Для цього найбільше підходить канарейка. Утримувати травоїдних постійно у куточку природи молодших груп небажано. Клітку з кроликом, білкою чи морською свинкою, хом’ячком приносять в групу малюків на 1-2 дні для епізодичного спостереження. В середній групі в акваріумі утримуються 2 риби, різні за своїм зовнішнім виглядом та поводженням. Повільний ставковий карась та рухливі верхоплавки; різновид золотої рибки – вуалехвіст, телескоп. Відмінності у зовнішньому вигляді названих рибок достатньо помітні і можуть бути знайдені дітьми при спостереженні. Вибираючи для куточка природи птахів, варто зупинитися на канарейці. Але бажано мати снігура. Можна утримувати травоїдних. Діти цього віку можуть за ними доглядати. Можна помістити морську свинку та сирійського хом’ячка. Догляд за ними простий, вони дружелюбні, в них легко спрацьовують рефлекси на різноманітні обставини. В старшій групі в акваріумах добре тримати теплолюбивих риб – гипи, мечоносці, склярії. Із птахів можна помістити канарейку, хвилястого папугу. Можна помістити черепаху. Зміни способу життя тварин зв’язані з природою, тому старші діти повинні це знати.




Переглядів: 1842

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.