МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Analysing a poemThe scheme of poetic analysis 1. Define the genre (an elegy, an epigram, an ode, etc.), the genre group the poem belongs to judging by the thematic principle (a love, philosophic, patriotic, landscape, etc. poem) or by the character of the poetic expression: - lyric poetry – a direct presentation of feelings; - conception lyric – a lyrical reflection; - role lyric – a direct rendering of some personage’s emotional experience; - descriptive lyric – a description of a situation or a landscape; - narrative lyric. 2. Comment on the title (if there is any). 3. Reveal the lyrical plot of the poem, its emotional dynamics. 4. Define the theme of the poem – a general topic of discussion the author touches upon in the poem. 5. Define the message of the poem – a general idea the author expresses on the theme. 6. Analyse the compositional structure of the poem. 7. Comment on the images (the image of the lyrical protagonist, allegoric, symbolic images, emotive images and the material world presented in the poem, etc.). 8. Analyse the portrayals and the situations evoking the feelings. 9. Comment on compositional patterns of rhythmical arrangement (metre, line, rhyme, stanza). 10. Comment on the function of phonetic, lexical and syntactical stylistic devices in the poem.
3.1. Choose one of the following poems and analyse it according to the sceme.
The Dummy Michael Mack In that forgotten part of town He sat alone for hours on end, And how his journeys in romance With patience that would rival saints, Senility increased with time
Переглядів: 316 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|