Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сезонні зміни в природі.

Сезонні явища. Періодичні явища природи, що обумовлюються річним ходом метеорологічних елементів, називають сезонними явищами. У помірних широтах виражена закономірна повторюваність і послідовність пір року. Зміна пір року відбувається в результаті річного обертання Землі навколо Сонця при незмінному положенні нахилу земної осі до площини орбіти. Тому змінюються висота Сонця над горизонтом, кут падіння сонячних променів на Землю, кількість надходить сонячної радіації. Положення Землі на орбіті визначає настання астрономічних пір року. Однак астрономічні терміни пір року не збігаються зі строками періодичних змін погоди »і живої природи.

Наприклад, літо починається у нас не 22 червня, з початком астрономічного літа, а раніше, і закінчується воно не 23 вересня, а також раніше цього терміну. Ця обставина змусила дослідників взяти до уваги, крім астрономічних, інші показники пір року.

Сезонні зміни в живій природі вивчає наука фенологія. Спостереження за періодичними змінами в рослинному і тваринному світі називають фенологічними. Сутність фенологічних спостережень полягає в тому, щоб постійно стежити за ходом сезонних явищ і записувати дати їх настання. Використовуючи дати багаторічних фенологічних спостережень, натуралісти становлять фенологічні календарі (календарі природи). Спостерігаючи з року в рік за одними і тими ж об'єктами і фіксуючи одні й ті ж явища, вчені ретельно записують терміни цих явищ, а потім виводять (обчислюють) середні терміни спостережуваних явищ.

Спостереження за сезонними явищами включають спостереження за зміною тривалості різних частин доби, температури повітря, появою опадів та їх видами. Основним змістом спостережень є спостереження за ростом, розвитком, а також станом рослин і тварин. У процесі систематичних спостережень вчені відзначають певні моменти (фенофаз) в житті спостережуваних об'єктів. Так, у дерев і чагарників це будуть початок сокоруху, набрякання бруньок, розгортання листів, поява бутонів, зацвітання, масове цвітіння, початок дозрівання плодів і насіння, початок осіннього фарбування листя, початок листопада, повне осіннє фарбування листя, кінець листопада. Фенологічні прогнози, що, якими будуть майбутні весна і літо, допомагають рільникам вибрати для посіву, потрібні сорти рослин, садівникам - захистити сади від згубного впливу заморозків. Фенологічні спостереження за життям комах в зв'язку з ростом і розвитком рослин дозволяють встановити терміни боротьби зі шкідниками.

У дошкільному віці доступні наступні знання про зміни в природі: кожен сезон має свою тривалість дня і ночі, визначений характер погоди, температуру повітря, типові опади; особливості явищ неживої природи визначають стан рослинного світу і спосіб життя тварин в даний сезон: взимку рослини знаходяться в стані спокою, навесні в міру збільшення тривалості дня, температури повітря створюються сприятливі умови для росту і розвитку рослин - починається період активної вегетації. Найсприятливіші умови для життя рослин створюються влітку: настає довгий день, підвищується температура повітря, випадають рясні дощі. Восени тривалість дня поступово скорочується, температура повітря падає, завмирає життя рослин: вони готуються до стану спокою.

Життя тварин також у великій мірі залежить від змін у природі. Багато тварин пристосовуються до зимових холодів: йде осіння линька птахів і звірів, деякі з них заготовляють корм, міняють притулок. Зміни в житті рослин призводять до змін у житті тварин: зникають комахи, потім відлітають перелітні птахи. Ці загальні закономірності можуть бути засвоєні дітьми за умови, якщо протягом дошкільного віку у них будуть сформовані конкретні уявлення про кожному сезоні (тривалість дня, температура повітря, типові опади, стан рослин, спосіб життя тварин, праця дорослих, зміни в житті самих дітей у той чи інший сезон).





Переглядів: 14940

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.