МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Література
Карпенко Ю.О. Фонетика, Одеса ,1986. СУЛМ /за ред . А. Грищенка .- К ., 1993. СУЛМ (Фонетика). К., 1969. Тоцька Н.І. СУЛМ,- К., 1981. Курс сучасної української літературної мови / За ред. акад. Л.А. Булаховського, т. 1. К., Радянська школа, 1951,- с. 154. Українська літературна мова. К., Вища школа, 1975,- с. 24. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс СУЛМ.-К.- с.149-150.
Дайте відповіді на запитання 1. Сформулюйте визначення складу як фонетичної одиниці. 2. Як визначається склад у дусі експіраторної теорії ? 3. Як визначається склад у дусі теорії м’язового напруження ? 4. Які звуки називаються складотворними ? 5. Які типи складів ви знаєте ? 6. Визначте основні принципи складоподілу в українській мові. 7. Сформулюйте конкретні правила складоподілу.
Виконайте вправи 1. Розбийте подані слова нас склади. Обгрунтуйте складову межу в середені групи приголосних. Адреса, азбест, Андрій, бастіон, батальйон, вразливий, бойкот, бомбардувальник, вертлявий, верхів’я. 2. Розбийте слова на склади. Із скількох звуків складається в них перший склад? Їжа, юшка, яблуко, єдиний, юрба, Євген, Юрко, яма, їдкий. 3. Розбийте слова на склади, схарактеризуйте їх. В проваллі темнім, десь на дні Сосна чорніє на граніті... Ніхто з живих не зна її, Не зна й вона нікого в світі (О.Олесь). 4. Виконайте фонетичний розбір виділених слів Летим, дивлюся , аж світає(Т.Шевченко). Схема фонетичного розбору 1. Аналізоване слово. 2. Записати слово фонетичною і фонематичною транскрипціями. 3. У фонетичній транскрипції поставити наголос і розбити слово на склади. 4. Схарактеризувати склади. 5. Виписати фонеми та звуки, схарактеризувати звуки. 6. Вказати співвіднесеність між фонемами і звуками. Зразок фонетичного розбору Сміються й плачуть солов’ї (О.Олесь). 1. Сміються. 2. [см’і / й`у¢ / ц¢:¢а] , /смійут¢с¢а/. 3. 1 склад – прикритий, відкритий, ненаголошений; 2 – прикритий, відкритий, наголошений; 3 – прикритий, відкритий, наголошений 4. /с/ - [с] – приголосний, шумний, глухий, пердньоязиковий, твердий, інваріант; /м/ - [м’] – приголосний сонорний, губний, напівпом’яшений, комбінаторний варіант; /і/ - [і ]- голосний переднього ряду, високого піднесення, нелабіалізований, інваріант; /й/ - [й] – приголосний сонорний, середньоязиковий, м’який, інваріант; /у/ - [`у ] - голосний заднього ряду, високого піднесення, наголошений, лабіалізований, комбінаторний варіант; /т¢/ - /с¢/ - реалізуються [ц¢:] – приголосним шумним, глухим, передньоязиковим, пом’якшеним, подовженим, комбінаторним варіантом; /а/ - [`а] – голосний заднього ряду низького піднесення, не лабіалізований, ненаголошений, комбінаторний варіант ; У слові 8 фонем, 7 звуків
Переглядів: 344 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|