Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методи логіко-математичної підготовки дітей дошкільного віку

Методи навчання дошкільнят математики: практичні, наочні словесні, ігрові.

Із названих методів навчання практичний у найбільшій мірі відповідає дошкільному етапу математичної підготовки, оскільки узгоджується з віковими особливостями сприйняття, уваги, пам’яті та мислення. Для дітей дошкільного віку значущим є емпіричний досвід: від предметного оточення до узагальнень та логіко-схематичної інтерпретації математичних знань. Особливості практичного методу:

· індивідуальний досвід пізнання дитина здобуває при оперуванні з предметним оточенням, з предметами (матеріальними, матеріалізованими), вивченні властивостей предметів та явищ оточуючої дійсності при задіяні аналітико-синтетичного потенціалу мозку на різнотипних завданнях;

· серед видів практичних робіт переважають усталені тобто такі, які спрямовані на ознайомлення із окремими властивостями предметів; репродуктивні, що передбачають відтворення вивчених властивостей, способів дії, коли діяльність дитини повністю регламентована вихователем у вигляді зразка, настанови, вимог, правил. Наприклад, виставити час на моделі годинника); тренувальні, спрямовані на відпрацювання і закріплення навичок розпізнавання, побудов, обчислень. Наприклад, робота з наочністю при вивченні складу чисел у межах 5; творчі на конструювання геометричних фігур, класифікацію предметів за ознакою, розв’язування задач тощо. Наприклад, гра „Танграм”, „Колумбові яйце”. Особливістю таких завдань є те, що діти частково чи повністю мають відкривати способи діяльності. Завдання розвивають самостійність мислення та цілеспрямованість. Практичний метод має супроводжуватися унаочненням математичного матеріалу, достатньою повторюваністю окремих операцій, ущільненістю завдань або багатофункціональністю математичних вправ;

· практичні дії як на етапі виконання, так і при оформленні результату мають здійснюватися у зв’язній мові;

· практична робота має бути особистісно-результативною та оформлена у вигляді моделі, малюнка, серіаційного ряду, розповіді;

· практичні роботи мають бути різними за формою організації (індивідуальні, парні, групові, колективні).

Дидактичні ігри виконують навчаючу функцію у доматематичній підготовці дошкільників. Структура дидактичної гри містить ігровий задум, ігрові дії та правила. Види дидактичних ігор: 1) предметні, тематичні, словесні, настільні, друковані; 2) сюжетно-рольові, ігри-драматизації, рухові ігри; 3) ігрові прийоми, а саме сюрпризний момент, змагання, пошук. Наприклад, дидактичні ігри для формування кількісних уявлень, для розвитку сенсорних уявлень, становлення просторово-координаційної діяльності. Ігри, орієнтовані на формування знань з математики, сприяють абстрагуванню розумової діяльності, навчають оперувати узагальненими знаннями, виконувати логічні операції.

Наведемо приклади прийомів, у яких поєднуються усі методи навчання: 1) демонстрація вихователем способу діяльності, що супроводжується поясненням; 2) настанови щодо виконання самостійних завдань; 3) пояснення при поясненні способу діяльності; 4) запитання до дітей; 5) словесні звіти дітей; 6) контроль та оцінювання.




Переглядів: 994

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.