Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Засоби формування елементарних математичних уявлень у дитячих дошкільних закладах

Засоби наочності – сукупність ілюстративного матеріалу, інструментарію, виконання якого у навчальному процесі допомагає засвоєнню знань, формуванню операційності мислення, розвитку цілісної особистості.

До засобів наочності віднесені: набори роздавального дидактичного матеріалу; навчальний та ігровий матеріал, що дозволяє формувати предметне середовище у дошкільному навчальному закладі; методичне забезпечення навчального процесу, орієнтоване на особистісно-продуктивну організацію навчання; щоденники спостережень за динамікою розвитку дітей при виконанні логіко-математичних завдань; навчальні посібники з математики для дітей дошкільного віку.

Функції засобів наочності: реалізація принципу наочності або ствердження необхідності задіяння сенсорних систем при оволодінні дітьми дошкільного віку логіко-математичними знаннями; подання знань з математики у доступній для дітей дошкільного віку формі та обсягу; розвитку знаково-символічної функції (розуміння дитиною значення символу), свідоме оперування знаками і символами, наповнюючи їх новим змістом; формування операційності мислення на завданнях на перекомбінування, моделювання, конструювання з частинами предметів, з сукупністю предметів; сприяння сенсорному розвитку дошкільників, оскільки сенсорні еталони входять до переліку наочних засобів; управління пізнавальною діяльністю дітей на основі оберненого зв’язку та моніторингу за навчальними досягненнями дитини.

Засоби наочності поділяються на натуральні (об’єкти довкілля або іграшки, посуд, ґудзики, камінці, каштани, олівці тощо) та образотворчі. Останні поділяються на образні (зображення предметів, картки по контуру), символічні (схеми, малюнки, логічні блоки, моделі, таблиці) та аудіовізуальні (комп’ютер, магнітофон, діапроектор, телевізор).

У роботі із групою дітей використовується набір демонстраційного матеріалу, до якого відносять: набірне полотно, фланелограф, невелика дошка, рахівниця, магнітна дошка; набір зображень предметів, до якого входять комплекти предметів по 10 штук; набір геометричних фігур, різних за кольором, величиною, формою; набір цифр та знаків дій; модель числової сходинки, зразки умовних мірок календар, модель циферблата годинника; прилади (звичайний годинник, пісковий годинник, терези настільні).

Серед посібників для дітей дошкільного віку використовують посібники для навчання лічби, для сенсорного виховання, для орієнтування у просторі та у часі.

Дидактичні засоби різного призначення: логічні круги (А. А. Столяр) для розвитку логічних структур мислення; логічні блоки З. Д’єнеша; палички Х. Кюзенера або кольорові числа; паперові конструктори: «Танграм», «Колумбові яйце»; ігри «Доміно», «Геометричне доміно».

 




Переглядів: 2618

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.