Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика формування уявлень про час та одиниці часу

Часовою характеристикою явищ є їх довготривалість. Час об’єктивно виступає характеристикою протікання реальних процесів за ритмом, темпом, послідовністю, тривалістю. Час сприймається опосередковано через рух, діяльність, зміну в явищах дійсності.

У віці 1,5 років діти сприймають час у мовних категоріях, що визначають часову послідовність: зараз, спочатку, тепер і досить часто їх змішують і взаємо заміняють.

Діти 3 – 5 років конкретизують часові відношення через власний досвід, пояснюючи: «Ранок – це коли я прокидаюся», «Вечір – це коли треба спати». П’ятирічна дитина показниками часу визначає об’єктивні явища: «Ранок – коли встає сонце», «Вечір – коли темно», а категорії часу у мові відображаються словами раніше, пізніше, давно, скоро. У середній групі передбачається розширювати та поглиблювати знання дітей про добу, частини доби, чередування трьох діб у термінах «вчора», «сьогодні», «завтра».

Шести- та семирічний вік – це вік тонкої диференціації часу, коли діти активно використовують прислівники, з яких краще засвоюють ті, що визначають швидкість та локалізацію подій у часі (тобто короткотривалі події) і гірше – що виражають тривалість та послідовність. У формуванні реального уявлення про час використовуються завдання на емоційно-позитивне оцінювання певного часового інтервалу, формування почуття часу, складання розповідей про події, упорядкуванням послідовності подій за малюнками. У старшій та підготовчій групах діти знайомляться із тижнем, місяцем, роком за календарем, із хвилиною та вчаться визначати час за звичайним годинником.

Орієнтовні показники формування часових уявлень дітьми дошкільного віку за програмою „Дитина”

 

Група Назва розділу Орієнтовні показники
Молодша Математичний дзвіночок - визначати частини доби на основі спостереження за об’єктивними природними ознаками
Середня Математичний віночок - засвоїти поняття доби, її частин та часові відношення: тепер – пізніше, спочатку – потім, вчора – завтра; - засвоїти відношення швидше повільніше
Старша Математична райдуга - знати назви тижнів, місяців (поточного, попереднього, наступного); - ознайомлення із тижнем; - знати послідовність днів тижня з опорою на порядкові числівники; - знати та уміти користуватися календарем
Підготовча Математична скарбничка - знати календарні міри часу (рік, місяць, тиждень, доба); - знати назви місяців, їх послідовність; - уміти визначати час за годинником; - уміти орієнтовно визначати часові проміжки часу



Переглядів: 1967

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.