МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Принцип пропорційності і принцип субсидіарностіКомпетенція ЄС і ЄСп Слід розрізняти ЄСп та ЄС, передусім тому що така теза ґрунтується на принципі автономності ЄСп. Принцип функціональної єдності ЄС та ЄСп – всі держави, що є членами ЄСп є членами ЄС. Даючи характеристику компетенції ЄСп слід вказати на поступовість її розвитку. Спочатку ЄСп створювалися як організації з досить вузькою і конкретною сферою діяльності. Поступово компетенція ЄСп розширювалася, що й призвело до створення ЄС. Характерними рисами компетенції ЄС та ЄСп є: 1. Відсутня загальна або універсальна компетенція ЄС та ЄСп. 2. Має обмежений і делегований характер. 3. На відміну від конституцій федеративних держав установчі договори ЄС та ЄСп не містять конкретних переліків, що розмежовують предметну компетенцію держав-членів, співтовариств, Союзу. 4. Відсутність чіткого переліку компетенції веде до досить частих конфліктів між державами-членами (досить ефективно вирішується Судом ЄСп). Види компетенції ЄСп та ЄС: 1. Виключна компетенція ЄСп та ЄС. Всі ті питання, по яких рішення приймають не держави-члени, а тільки ЄСп та ЄС. 2. Конкуруюча компетенція. Це такі питання, з яких держав-члени мають право приймати свої НПА, але вони діють до того часу ,поки не будуть прийняті акти в рамках ЄСп. 3. Паралельна конкуренція. Законодавство держав-членів є додатковим до законодавства ЄС. Юридичні процедури розширення компетенції ЄС і ЄСп: 1. Внесення змін або доповнень в установчі договори. 2. Тлумачення судом (цільове і систематичне тлумачення). 3. Теорія домислюваних (імпліцитних) повноважень. Вони закріплені в установчих договорах (ст. 5 Договору про ЄСп, ст. 2 Договору про ЄС + Протокол про застосування принципів субсидіарності і пропорційності від 1992 року + Декларація про застосування принципів субсидіарності і пропорційності). Принципи пропорційності і субсидіарності не є принципами права ЄС, це принципи діяльності ЄС та ЄСп. Головним у визначенні змісту принципу пропорційності є те, що співтовариства здійснюють свою юрисдикцію тільки в межах тих повноважень, які передані їм державами-членами за установчими договорами. Діяльність співтовариства не повинна виходити за межі необхідної діяльності для досягнення цілей, зазначених в установчих договорах. Тобто, дії або акти, які приймаються співтовариством, повинні бути пропорційними тим цілям, на досягнення яких вони спрямовані. Звідси випливає: 1. Засоби для досягнення цілей не повинні бути надмірними. 2. Під час вибору методів досягнення мети слід спочатку використати більш м’які засоби, а лише потім переходити на більш жорсткі. Принцип субсидіарності (додатковості) використовується разом з принципом пропорційності. Субсидіарність в ЄС в певній мірі стосується розмежування компетенції між державами-членами, з одного боку, і співтовариствами з іншого. Принцип субсидіарності не використовується в сфері виключної компетенції співтовариств (за межами виключної компетенції співтовариств). Субсидіарність передбачає, що у всіх тих випадках, коли досягнення цілей, які стоять перед співтовариством, неможливе лише через зусилля держав-членів (кожної держави окремо), у всіх випадках, коли необхідним є об’єднання дій усіх держав-членів, рішення проблеми і здійснення таких дій покладається на співтовариство. Однією із головних умов застосування принципу субсидіарності є необхідність спільних дій держав членів. З іншого боку, коли досягнення мети не потребує колективних зусиль держав-членів, коли це можливо на рівні держави-члена співтовариство повинно утримуватися від будь-яких дій, що можуть зашкодити реалізації суверенітету держав. Принципи субсидіарності і пропорційності можуть захищатися у судовому порядку. Держави-члени, які вступають до ЄС, не втрачають суверенітет, лише передають на користь міждержавного утворення частину своїх суверенних повноважень (найбільше в економічній). Читайте також:
|
||||||||
|