Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принцип пропорційності і принцип субсидіарності

Компетенція ЄС і ЄСп

Слід розрізняти ЄСп та ЄС, передусім тому що така теза ґрунтується на принципі автономності ЄСп.

Принцип функціональної єдності ЄС та ЄСп – всі держави, що є членами ЄСп є членами ЄС.

Даючи характеристику компетенції ЄСп слід вказати на поступовість її розвитку. Спочатку ЄСп створювалися як організації з досить вузькою і конкретною сферою діяльності.

Поступово компетенція ЄСп розширювалася, що й призвело до створення ЄС.

Характерними рисами компетенції ЄС та ЄСп є:

1. Відсутня загальна або універсальна компетенція ЄС та ЄСп.

2. Має обмежений і делегований характер.

3. На відміну від конституцій федеративних держав установчі договори ЄС та ЄСп не містять конкретних переліків, що розмежовують предметну компетенцію держав-членів, співтовариств, Союзу.

4. Відсутність чіткого переліку компетенції веде до досить частих конфліктів між державами-членами (досить ефективно вирішується Судом ЄСп).

Види компетенції ЄСп та ЄС:

1. Виключна компетенція ЄСп та ЄС. Всі ті питання, по яких рішення приймають не держави-члени, а тільки ЄСп та ЄС.

2. Конкуруюча компетенція. Це такі питання, з яких держав-члени мають право приймати свої НПА, але вони діють до того часу ,поки не будуть прийняті акти в рамках ЄСп.

3. Паралельна конкуренція. Законодавство держав-членів є додатковим до законодавства ЄС.

Юридичні процедури розширення компетенції ЄС і ЄСп:

1. Внесення змін або доповнень в установчі договори.

2. Тлумачення судом (цільове і систематичне тлумачення).

3. Теорія домислюваних (імпліцитних) повноважень.

Вони закріплені в установчих договорах (ст. 5 Договору про ЄСп, ст. 2 Договору про ЄС + Протокол про застосування принципів субсидіарності і пропорційності від 1992 року + Декларація про застосування принципів субсидіарності і пропорційності).

Принципи пропорційності і субсидіарності не є принципами права ЄС, це принципи діяльності ЄС та ЄСп.

Головним у визначенні змісту принципу пропорційності є те, що співтовариства здійснюють свою юрисдикцію тільки в межах тих повноважень, які передані їм державами-членами за установчими договорами. Діяльність співтовариства не повинна виходити за межі необхідної діяльності для досягнення цілей, зазначених в установчих договорах. Тобто, дії або акти, які приймаються співтовариством, повинні бути пропорційними тим цілям, на досягнення яких вони спрямовані.

Звідси випливає:

1. Засоби для досягнення цілей не повинні бути надмірними.

2. Під час вибору методів досягнення мети слід спочатку використати більш м’які засоби, а лише потім переходити на більш жорсткі.

Принцип субсидіарності (додатковості) використовується разом з принципом пропорційності. Субсидіарність в ЄС в певній мірі стосується розмежування компетенції між державами-членами, з одного боку, і співтовариствами з іншого. Принцип субсидіарності не використовується в сфері виключної компетенції співтовариств (за межами виключної компетенції співтовариств).

Субсидіарність передбачає, що у всіх тих випадках, коли досягнення цілей, які стоять перед співтовариством, неможливе лише через зусилля держав-членів (кожної держави окремо), у всіх випадках, коли необхідним є об’єднання дій усіх держав-членів, рішення проблеми і здійснення таких дій покладається на співтовариство.

Однією із головних умов застосування принципу субсидіарності є необхідність спільних дій держав членів.

З іншого боку, коли досягнення мети не потребує колективних зусиль держав-членів, коли це можливо на рівні держави-члена співтовариство повинно утримуватися від будь-яких дій, що можуть зашкодити реалізації суверенітету держав.

Принципи субсидіарності і пропорційності можуть захищатися у судовому порядку.

Держави-члени, які вступають до ЄС, не втрачають суверенітет, лише передають на користь міждержавного утворення частину своїх суверенних повноважень (найбільше в економічній).


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  4. Антикорупційні принципи
  5. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  6. Б/. Принципи виборчого права.
  7. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  8. Базові принципи психології спорту.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Безперервність як провідний принцип реформування освітніх систем




Переглядів: 7652

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процедура набуття членства в ЄС | Тема 3. Правова природа ЄС

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.