Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція: Психолого-медико-педагогічні консультації (ПМПК)

 

Значну роль у вирішенні життєво важливих проблем дітей, що мають вади у психофізичному розвиткові або мають соціально-педагогічну занедбаність, відста­ють від однолітків у навчанні і розвиткові, відіграють психолого-медико-педагогічні консультації.

До складу ПМПК входять наступні спеціалісти:

Завідувач - фахівець з повною вищою дефектологічною освітою, який має стаж педагогічної діяльності за фахом не менше 3 років;

Консультанти:

- учитель-дефектолог (логопед);

- учитель-дефектолог (олігофренопедагог);

- учитель-дефектолог (сурдопедагог);

- учитель-дефектолог (тифлопедагог);

- практичний психолог - фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини;

- практичний психолог - фахівець з питань девіантної поведінки;

- лікар-психіатр (дитячий);

-лікар-невролог(дитячий).

 

Основними завданнями їхньої діяльності є:

- виявлення, облік і діагностичне обстеження дітей до 18 років з вадами пси­хофізичного розвитку, які потребують корекції фізичного та (або) розумово­го розвитку;

- оцінка їхніх можливостей до навчання і надання рекомендацій щодо направлення цієї категорії дітей до спеціальних дошкільних та загальноосвіт­ніх навчальних закладів, лікувальних закладів відповідного типу, установ та закладів системи соціального захисту населення;

- надання індивідуальної корекційної допомоги та добір відповідних програм навчання для цих категорій дітей;

- консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогів, медичних пра­цівників закладів освіти з питань навчання, виховання, соціальної адапта­ції та інтеграції у суспільне життя дітей з відхиленнями у психофізичному розвиткові;

- здійснення просвітницької діяльності серед населення і педагогічної громадськості з питань дефектології та методик надання соціальної, педагогіч­ної та психологічної допомоги дітям з психофізичними вадами.

Названі завдання діяльності ПМПК, як єдиних юридичне уповноважених ін­ституцій в системі освіти, які мають на це право, закріплені в Законах України «Про загальну середню освіту» ст. 18, п. 6;. «Про дошкільну освіту», ст. 33, п. 4., у Положенні про центральну та республіканську (Ар Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації . У порівнянні з минулим, коли в діяльності ПМПК домінувала переважно діагнос­тична функція, нині вони забезпечують сім напрямів роботи.

1) Психолого-педагогічне вивчення дитини та умов її виховання, виявлення
причин і витоків труднощів та вад її розвитку, визначення адекватної навчальної
програми і форми навчання. В останні роки досягнуто підвищення якості діагностики
потенційних можливостей дитини до навчання та прогнозу щодо її соціально-трудової
і соціально-педагогічної реабілітації. Свідченням цього є помітне зменшення кількості
арбітражних обстежень в Центральній ПМПК.

Істотно посилився контроль з боку Центральної ПМПК за якістю обстеження дітей. З цією метою: запроваджено єдину процедуру обстеження, провідний метод діагностики (діагностико-навчальний); розроблено, опубліковано і забезпечено всі обласні ПМПК методикою діагностики відхилень у розумовому розвитку дітей. На якість діагностики в ПМПК вплинуло запровадження попереднього вивчення дитини різними фахівцями, що фіксуються у «Картці стану здоров'я і розвитку дитини». Таким чином в діяльності ПМПК забезпечуються мультидисциплінарний та індивідуальніс-ний підходи.

2) Активне виявлення всіх дітей регіону з порушеннями психофізичного розвитку, що означає встановлення консультантами ПМПК дієвої взаємодії з навчальними
закладами регіону, працівниками психологічної служби, вчителями, дільничними лікарями. Створення районних ПМПК суттєво покращило процес виявлення дітей «групи ризику», дітей, що мають труднощі у розвитку, з метою реалізації державної ваги завдання - дійти до кожної такої дитини і її родини та своєчасно надати необ­хідну психолого-педагогічну і соціальну допомогу через консультацію, роз'яснення, застереження, корекційне заняття. Раніше виявлення було пасивним, лише за запитом батьків або навчального закладу.

3) Раннє виявлення дітей з порушеннями в розвитку і забезпечення їх кваліфіко­ваною корекційною допомогою в ранньому і дошкільному віці.

Дошкільники найбільш перспективна вікова група дітей у плані позитивних прогнозів щодо подолання недоліків їхнього розвитку, профілактики дезадаптації, здешевлення спеціальної освіти в цілому.

4)Індивідуальна корекційно-розвиткова робота з дітьми, що мають вади у фі­зичному та (або) розумовому розвиткові. У функціональних обов'язках консультантів психолого-медико-педагогічних консультацій усіх рівнів передбачено проведення індивідуальних корекційно-розвиткових занять з дітьми. Ці заняття не підмінюють спеціальні навчальні заклади, проте здатні певною мірою компенсувати недостатнє забезпечення корекційною допомогою тих хто її потребує.

5) Широка консультативна діяльність. Завдяки особливому складу штатних працівників ПМПК, до яких входять різні фахівці (дефектологи різної спеціалізації,
психологи та лікарі) та постійному місцю і режиму їх роботи ПМПК стали повноцін­ними консультативно-інформаційними центрами для різних груп населення (батьків, дільничних лікарів, вчителів, практичних психологів), де можна отримати фахову допомогу з усіх проблем у розвитку дітей.

5) Просвітницька робота. Консультанти ПМПК ведуть широку просвітницьку роботу у формі лекцій, виступів на батьківських зборах, вчительських нарадах серед директорів навчальних закладів, спеціалістів управлінь і відділів освіти, соціального
захисту, у пресі та на телебаченні. Основна її мета - показати суспільству значення корекційної роботи для долі кожної дитини з порушеннями в розвитку, розкрити згубні наслідки відсутності спеціальної підтримки таких дітей.

6)Створення банків і баз даних про кількість дітей, що потребують спеціальної освіти, їх диференціацію за видами порушень в Україні в цілому і в кожному регіоні, зокрема. На основі звітності все повнішими і точнішими стають банки даних регіо­нальних ПМПК та всеукраїнського банку даних - це визначальна умова для якісного
і гнучкого впливу на задоволення потреб цих дітей в поліпшенні здоров'я, освіті, про­фесійно-трудовій підготовці, суспільній адаптації. Збір і аналіз таких даних дозволяють оцінити тенденції збільшення чи зменшення дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, оптимальність мережі спеціальних навчальних закла­дів та її розвиток, форми задоволення освітніх потреб таких дітей в кожному регіоні, робити обґрунтовані пропозиції щодо оптимізації заходів відповідно до потреб - пе-репрофілювання, комбінування, створення нових спеціальних закладів тощо. Збір опе­ративно-аналітичних даних і створення диференційованих банків даних на теренах пострадянських держав налагоджено лише в Україні.

Система психолого-медико-педагогічних консультацій також має подвійне під­порядкування - по адміністративній і по методичній лініям. Адміністративне ПМПК відповідного рівня (обласна, районна, міська) підпорядковуються керівникові управ­ління або відділу освіти відповідного рівня. Методично районні (міські) ПМПК підпо­рядковуються обласній. Обласна ПМПК методично підпорядкована Центральній, а ос­тання входить до складу Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи.




Переглядів: 2740

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.