Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Формування й основні риси світогляду Я. А. Коменського

загрузка...

Я. А. Коменський — син своєї епохи. він жив на межі середніх віків і нового часу, феодальної і капіталістичної формацій. В його світогляді відбилися суперечності цього перехідного періоду від феодалізму до капіталізму, боротьби прихильників Реформації і Контрреформації, тому світогляд суперечливий, як і сама епоха.

Світогляд мав релігійний характер :

“ Світ – це створіння боже “.

“ Природа – безсила без Бога “.

“ Природа – це дитя Бога “,

тому “ Пізнання – це богошукання всюди”.

“ Земне життя – це тільки підготовка до вічного потойбічного життя “.

Мета виховання : підготовка до вічного загробного життя.

“ Але в земному існуванні людина повинна бути розумним створінням “

( Я.А.Коменський ).

Отже, світогляд педагога формувався під впливом джерел, які часто суперечили одне одному. Він був активним діячем релігійної організації і в той же час устремління Коменського — і наукові, і практичні — були спрямовані в реальний світ і на покращення життя в ньому.З поєднання всіх цих чинників Коменський прагнув виробити власну філософію.

 

У світогляді Коменського переплітаються :

o елементи тобто Коменський стояв на сенсуалістичних позиціях, був сенсуалістом ( але насправді пізнавати можна і через органи чуття, і шляхом мислення, аналізу, синтезу, розумової діяльності ); (Найважливіші педагогічні ідеї Коменського, особливо його дидактичні погляди ґрунтуються на засадах сенсуалізму. Сенсуалізм (sensus – відчуття) –філософська течія, представники якої стверджують, що джерелом пізнання об’єктивного світу для людини служить передусім її чуттєвий досвід.)

o елементи реалізму ( бажання спиратися на життя, досвід );

o елементи релігійності;

o гуманізм;

o демократизм;

o оптимізм;

o життєрадісність.

 

загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.