Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Районоутворюючі фактори в міжнародному туризмі

Лекція 6. ТУРИСТИЧНЕ РАЙОНУВАННЯ СВІТУ

 

Районоутворюючі фактори в міжнародному туризмі

Загальні підходи до класифікації туристичних районів

Туристичне районування Світу

Типізація країн світу за рівнем розвитку туризму.

Типи туристичних центрів

Районоутворюючі фактори в міжнародному туризмі

Туристське районування території є досить важливим завданням, оскільки рішення її дозволяє з найбільшою ефективністю, не на шкоду іншим економічним галузям, а також при мінімальному впливі на природу використовувати певні території для відпочинку людей і розвитку їх культури. Розробка наукових принципів туристського районування і подальший їх розвиток дозволяють виявляти нові рекреаційні ресурси і інші передумови для розвитку туризму в ще не освоєних місцях; виділяти та створювати нові туристські райони різного порядку, правильно визначати їх туристську спеціалізацію, переносити досвід розвитку туризму з одних районів в інші з аналогічними умовами; диференційовано ставитися до різноманітних за умовами туристським районам.

Туристське районування - завдання складне. Складність її полягає в двох аспектах:

1. Розглядається територія всього світу, тобто дуже різні, несхожі один з одним області.

2. Районування повинне охопити такі місця, де туризму практично немає або він розвинений слабко, але для нього є певні передумови.

До числа районоутворюючих факторів в міжнародному туризмі відносяться наступні:

1) основні особливості географічного положення з точки зору туризму (положення по відношенню до туристичних ринків, положення по відношенню до нестабільних в політичному плані районів і «гарячих точок планети», взаємовідносини з суміжними країнами, а також тими державами, територією яких проходять використовувані основною масою туристів комунікації і т.д.);

2) характер природи, рівень комфортності кліматичних умов, багатство й розмаїтість рекреаційних ресурсів, можливість і зручність їх використання;

3) насиченість території природними і культурно-історичними пам'ятками, їх взаємопоєднання і положення по відношенню до основних зон і центрів туризму;

4) ступінь привабливості природних і культурно-історичних пам'яток для основної частини туристів і перспективної клієнтури;

5) рівень доступності району з погляду існуючих комунікацій;

6) рівень необхідних витрат у часі для прибуття на дану територію та повернення додому;

7) загальний рівень витрат фінансових коштів туристами для вдосконалення подорожі;

8) рівень розвитку туристської інфраструктури (оснащеність території засобами розміщення, транспортом, засобами зв'язку, підприємствами харчування, торгівлі і т.д.);

9) рівень сервісу і кваліфікація обслуговуючого туристів персоналу;

10) ємність території для прийому туристів;

11) стабільність внутрішньополітичної ситуації;

12) рівень безпеки для туристів з точки зору криміногенної ситуації;

13) рівень безпеки для туристів з точки зору екологічної ситуації;

14) рівень загальноекономічного розвитку, забезпеченість трудовими ресурсами, матеріальними засобами і фінансовими можливостями для створення і подальшого розвитку індустрії туризму та гостинності;

15) територія з точки зору її місця на туристському ринку, тобто обсяг туристських потоків, які відвідують даний район, і передумови для формування таких потоків у майбутньому;

16) структура зарубіжної туристської клієнтури, що приїжджає в район;

17) основні особливості туризму в даному районі (ритми сезонності, тривалість, переважні види туризму, основні цілі відвідування і т.д.);

18) ставлення влади і місцевих туристських органів до проблем туризму;

19) економічна роль туризму для даного району (розмір надходжень до бюджету від туризму, витрати на розвиток туристської інфраструктури, місце туризму серед інших галузей економіки та взаємозв'язок з цими галузями, вплив туризму на зайнятість місцевого населення, загальний економічний ефект від туризму);

20) перспективи розвитку туризму в даному районі.

Значення всіх цих факторів у формуванні туристських районів неоднаково. Дія цих факторів проявляється в найрізноманітніших комбінаціях.

Слід звернути увагу на те, що районування багатьох країн з точки зору внутрішнього туризму зазвичай не збігається з таким в плані міжнародного туризму, так як цікавий і доступний для своїх громадян якийсь район (об'єкти, пам'ятки) може бути малоцікавий або важкодоступний для зарубіжних гостей. Або, навпаки, привабливі для туристів місця далеко не завжди викликають інтерес місцевого населення з причини своєї повсякденності. Найчастіше місцеві туристські ресурси місцевими жителями не використовуються з причини низького матеріального або культурного рівня життя. Нерідко буває, що район, який сформувався для внутрішнього туризму і має безліч передумов для прийому іноземних гостей (різноманіття природних ландшафтів, культурно-історичні пам'ятки і т.д.), не перетворюється на розвинуте район міжнародного туризму з причини недостатнього рівня сервісу або через конкуренції з іншими районами (країнами), або через недостатню реклами свого туристського продукту і т.д.

Таким чином, слід завжди конкретизувати поняття: про який туризм йдеться - внутрішній чи міжнародний.

Оскільки вся заселена людьми територія планети може в перспективі і направляти, і приймати туристів, до туристського районування підлягає весь заселений світ.

У даній роботі туристське районування закордонного світу опирається на наступний системно-структурний підхід - за найбільшу територіальну одиницю береться регіон, тобто наступні географічні зони розвитку: Західна Європа, Східна Європа, Північна Америка, Латинська Америка, Південно-Західна Азія (Близький Схід), Південна Азія, Південно-Східна Азія, Центральна і Східна Азія, Африка, Австралія та Океанія. Наступною одиницею туристського районування є країна. Розгляд кожної країни окремо абсолютно необхідно, оскільки розглядається питання міжнародного туризму, тобто обміну туристами між окремими країнами. Крім того, весь статистичний облік в міжнародному туризмі проводиться саме по країнам. Слід зазначити і те, що вплив туризму на економіку розглядається також по країнах. У силу цих факторів країна виступає як найважливіша таксонометрична одиниця при районуванні в міжнародному туризмі.

Досить часто в розвинених в туристському відношенні і багатих рекреаційними ресурсами країнах виділяють туристські зони. Даний термін використовується для тих районів, де добре розвинений туризм, тобто більша частина території інтенсивно відвідується туристами.

Широко поширене поняття «туристський центр» включає в себе певні географічні пункти (міста, курорти), які не тільки популярні серед туристів, але і мають розвинену туристську інфраструктуру.

Необхідно відзначити, що, надаючи великий вплив на рівень і структуру господарства як окремих територій, так і цілих країн, а також на їх ландшафт, побут населення, споживання та охорону рекреаційних ресурсів і т.д., туризм серйозно впливає на вигляд цих територій, нерідко змінює їх спеціалізацію, змінює їх економічні зв'язки, а значить, виступає в якості важливого районоутворюючого фактору. В даний час у світі існує безліч районів в різних країнах, чий вигляд змінився завдяки туризму, а також, де туризм став провідною або однією з провідних галузей економіки.

 




Переглядів: 1369

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.