Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вербальний контакт

КОНТАКТ ІЗ КЛІЄНТОМ ПІД ЧАС БЕСІДИ

 

Одна з найважливіших умов ефективної роботи психолога — добрий контакт із клієнтом. Гарантія такого контакту — професійне володіння не тільки вербальними технічними засобами, але й такими найважливішими невербальними параметрами, як тон, контакт очей, паузи й т.д.

Засоби підтримки вербального контакту досить умовно можна розділити на прямі та непрямі. До першої групи належать усі форми звертання до людини, яка прийшла на прийом, спрямовані на встановлення з нею довірчих і відвертих стосунків, підбадьорення, похвалу, вираження підтримки і т. ін. Необхідність використання таких форм звертання виникає в найрізноманітніших випадках: на початку бесіди, щоб установити контакт і зняти напругу; у ситуації, коли обговорюються занадто важливі або педантичні питання; коли клієнт розстроєний або плаче.

Буває, що людині необхідно відчувати себе не гірше за інших, відчути підтримку й розуміння з боку консультанта, їй потрібна можливість сприймати свої проблеми не як щось ганебне й виняткове, а як тимчасову невдачу, яка трапляється й у інших людей. У таких ситуаціях психологові стануть у пригоді репліки типу: "Подібні проблеми нерідко виникають у батьків підлітків" або "Немає нічого дивного в тім, що вам із чоловіком так важко знайти спільну мову, подружнє життя — це справді мистецтво", або "Не варто хвилюватися, я думаю, що справа ця може налагодитися". Допомогти консультантові під час бесіди може й відкрито виражена похвала, наприклад: "Не всякий би витримав таке" або "Ви справді добре розумійтеся на людях, якщо так тонко розумієте, чому вона так робить". Подібні висловлення часто мають самостійний терапевтичний ефект, сприяючи формуванню в клієнта позитивної Я - концепції.

Один із найважливіших непрямих вербальних засобів, спрямованих на підтримку контакту, — використання імені клієнта. Саме згадування імені людини, звичайно, працює на контакт із ним: репліки типу "Ну що, Віктор Павлович", "Звичайно, Олено" сприяють виникненню в клієнта відчуття, що консультант орієнтований на нього, з повагою та розумінням його слухає. У найбільш складні моменти прийому, коли клієнта треба зупинити або перебити, допомогти сформулювати важку думку й т.п., звертання на ім’я забезпечує уважне ставлення до слів консультанта, більш довірчий і відвертий рівень бесіди.

Найтрадиційніша форма підтримки вербального контакту в бесіді — це вираження згоди й схвалення, висловлювана консультантом у той час, коли він уважно слухає клієнта. Не так важливо, у якій формі та в який момент пролунає схвалення, але сам факт, що психолог не мовчить, а киває, підбадьорює, погоджується: "Так", "Звичайно", "Угу", сприяють виникненню в співрозмовника відчуття, що його уважно слухають і розуміють. Консультантові не варто зневажати цими засобами, навіть якщо йому хочеться по можливості зберегти нейтральність власної позиції й не формулювати передчасних суджень. Згода, висловлена під час монологу клієнта, аж ніяк не виключає того, що в консультанта може бути власна думка або ставлення до розповіді.


Читайте також:

  1. Бальна оцінка стану контактної мережі
  2. Будова контактора
  3. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  4. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  5. Взаємодія контактної мережі і струмоприймача
  6. Визначення положення газорідинних і водо-нафтових контактів
  7. Вимірювання температури контактним методом.
  8. Відновлення контактної мережі
  9. Встановлення психологічного контакту у спілкуванні
  10. Електричний струм в металах. Термоелектронна емісія. Контактні явища
  11. Електроконтактна обробка




Переглядів: 1870

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІНТЕРВ'Ю ЯК ОСНОВНИЙ МЕТОД ПСИХОКОНСУЛЬТУВАННЯ | Невербальний контакт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.